Zwabberen/veel overstuur na wisselen/upgrade schijvenas
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Het zijn de banden, even geprobeerd met 1 kneiteroude toyo en een hele oude michelin achter (ofwel 2 verschillende banden) en daarmee reed hij gewoon prima.
Even voor de zekerheid de Kumho's er weer opgezet en het is meteen weer een dwijl. Ofwel ik heb nu 2 nieuwe banden voor de civic en ik zal voor de ax 2 andere moeten gaan zoeken.
Even voor de zekerheid de Kumho's er weer opgezet en het is meteen weer een dwijl. Ofwel ik heb nu 2 nieuwe banden voor de civic en ik zal voor de ax 2 andere moeten gaan zoeken.
-
- Drempelkiller
Soms is de oplossing zo simpel, dat je veel te ver en te moeilijk gaat zoeken.
Mooi dat je in iedergeval de oorzaak weet.
Groetjes, Henk
Mooi dat je in iedergeval de oorzaak weet.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
http://www.kumhotire.com/gateway.html ???Drake wrote:Het zijn de banden, even geprobeerd met 1 kneiteroude toyo en een hele oude michelin achter (ofwel 2 verschillende banden) en daarmee reed hij gewoon prima.
Even voor de zekerheid de Kumho's er weer opgezet en het is meteen weer een dwijl. Ofwel ik heb nu 2 nieuwe banden voor de civic en ik zal voor de AX 2 andere moeten gaan zoeken.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Stabistang los en... hij is gewoon bot en bot stug , nu wil hij alleen nog maar op de grens oversturen als ik erom vraag (beetje het 106 gti idee) dus de voorkant is gewoon te slap (je merkt ook duidelijk dat het neusje naar beneden gaat bij 1 kant in een bocht).
De stabistang kan er dus volledig uit (wat aanzich een voordeel is, nu is hij achter volledig onafhankelijk, hij helt ook niet meer over dan met de de stang maar dat kwam ook meer omdat hij ze grip verliest voordat hij uberhaupt kon hellen).
Sowieso gaan de powerflexen eruit, ik vermoed dat die ook gewoon te stug zijn voor het geheel van de auto, de voorkant had beter een paar powerflexen kunnen krijgen bij wijze van
.Wellicht dat er dan maar toch een schroefset onder moet gaan komen gezien er geen veren bestaan die stug en hoog genoeg zijn voor een 16v (of ik moet merwede gaan opbellen, wat ik wellicht ook wel ga doen).
De stugge achterkant heeft wel een groot voordeel met optrekken gezien ik nu gewoon een clutchdump kan doen bij de 2/3k rpm en hij dan meteen grip weer heeft.
De stabistang kan er dus volledig uit (wat aanzich een voordeel is, nu is hij achter volledig onafhankelijk, hij helt ook niet meer over dan met de de stang maar dat kwam ook meer omdat hij ze grip verliest voordat hij uberhaupt kon hellen).
Sowieso gaan de powerflexen eruit, ik vermoed dat die ook gewoon te stug zijn voor het geheel van de auto, de voorkant had beter een paar powerflexen kunnen krijgen bij wijze van

De stugge achterkant heeft wel een groot voordeel met optrekken gezien ik nu gewoon een clutchdump kan doen bij de 2/3k rpm en hij dan meteen grip weer heeft.
Nee dat valt wel mee maar de merwede veertjes zijn voor een 1.4 al niet extreem stug. Ik ga sowieso eerst de powerflexen eruit halen gezien de basis al niet klopt momenteel (helaas houd dat wel in dat de gehele achteras weer eronder vandaan moet, gelukkig kan ik nu wel "veilig" rondrijden met het ding).
Zo afspraak gemaakt om de auto uit te lijnen
, gelukkig kon het vandaag al (13:00). Ook heb ik een setje orginele achterasrubbers besteld (kosten geen drol overigens, 4 stuk voor 24 euro), het liefst had ik die eerst gemonteerd maar gezien ik toch echt wil weten of het de uitlijning nu ook deels is gaan we daar meer eerst voor.
Het weggedrag in de bochten is nu overigens prima(afgezien van de wat slappe voorkant).Het ding is in een rechte lijn echter enorm nerveus (wil continue van links naar rechts en stuurt na een kleine lastwisseling nog na).

Het weggedrag in de bochten is nu overigens prima(afgezien van de wat slappe voorkant).Het ding is in een rechte lijn echter enorm nerveus (wil continue van links naar rechts en stuurt na een kleine lastwisseling nog na).
-
- AX Master
kan dat niet te maken hebben met de maat banden die er nu onder liggen....Drake wrote:Zo afspraak gemaakt om de auto uit te lijnen, gelukkig kon het vandaag al (13:00). Ook heb ik een setje orginele achterasrubbers besteld (kosten geen drol overigens, 4 stuk voor 24 euro), het liefst had ik die eerst gemonteerd maar gezien ik toch echt wil weten of het de uitlijning nu ook deels is gaan we daar meer eerst voor.
die dunne bandjes die je had, hadde daar waarschijnlijk veel minder last van....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Nope gezien 185 onder een ax prima gaat (doe het al jaren met de volcane b.v) dit is ook een heel anders soort nerveus dan ik gewend ben (niet omdat de banden b.v breed zijn, dit voelt meer alsof er een rubber gaar is maar wat niet zo is, alles is afgelopen weekend op een brug gecontroleerd en bleek perfect te zijn).
De uitlijning is sowieso ruk, andere veerpoten met kortere armen, verlaagt, andere achteras, sporing 3 keer handmatig versteld, m.a.w laten we het ding eerst maar eens uitlijnen en als er echt problemen zijn kunnen we dat ook meteen zien
.
De uitlijning is sowieso ruk, andere veerpoten met kortere armen, verlaagt, andere achteras, sporing 3 keer handmatig versteld, m.a.w laten we het ding eerst maar eens uitlijnen en als er echt problemen zijn kunnen we dat ook meteen zien

Uitlijning is ok, was niet eens ver van de waardes af. Auto voelt echter nog steeds als een dwijl aan en ik heb het idee dat toch nog steeds de banden een te slappe wang hebben voor het onderstel (de volcane staat rondom op 185-55-14 en die zie je amper tot niet bewegen als ik aan de zijkant van de auto duw terwijl de first heen en weer gaan dan).
Ik weet alleen niet echt een oplossing momenteel, de auto rijd op hoge snelheden gewoon ruk en voelt sompig aan, een 1.1 met standaard onderstel is nog stabieler bij wijze van.
Ik weet alleen niet echt een oplossing momenteel, de auto rijd op hoge snelheden gewoon ruk en voelt sompig aan, een 1.1 met standaard onderstel is nog stabieler bij wijze van.