toch mooi dat de pasvorm perfect is, en dat ie weer rijdt !
Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
http://www.youtube.com/watch?v=We1mn3p20-U
licht in de camera...
http://www.youtube.com/watch?v=hrJbewcMiFc
verder een hele berg foto's geschoten :P
licht in de camera...
http://www.youtube.com/watch?v=hrJbewcMiFc
verder een hele berg foto's geschoten :P
-
LotuzClioWilliams
- Beginnend AX liefhebber

- Posts: 74
- Joined: SatNov28, 2009 5:00:33 PM
-
Henk Bats
- Drempelkiller

- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Ziet er weer goed uit Marc, en ben je voorlopig te vreden met het resultaat?
Of begint 1,6 liter al weer te kriebelen
Groetjes, Henk
Of begint 1,6 liter al weer te kriebelen
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
eerst maar es een nieuw voertuig aan de collectie toegevoegd...

kan ik jbeetje sportief doen enzo..
toen es beetje lopen kloten met mn reserve achterklep.. iets wat ik al heel lang wil, maar niet goed weet hoe;

het kan, maar ik weet nog niet hoe ik de glasplaat dit zou moeten houden.. dus de GTI klep maar weer terug geschroefd
verder heeft mijn rare gele motorkap geen ruitensproeier, wat lastig is.. maar wel een ruitensproeier maakt het demonteren vd kap weer lastiger, omdat ik dan steeds het slangetje los moet halen..
ideale oplossing gevonden;

beetje afstellen was wel nodig

verder wat plaatjes...






toen es beetje lopen kloten met mn reserve achterklep.. iets wat ik al heel lang wil, maar niet goed weet hoe;

het kan, maar ik weet nog niet hoe ik de glasplaat dit zou moeten houden.. dus de GTI klep maar weer terug geschroefd
verder heeft mijn rare gele motorkap geen ruitensproeier, wat lastig is.. maar wel een ruitensproeier maakt het demonteren vd kap weer lastiger, omdat ik dan steeds het slangetje los moet halen..
ideale oplossing gevonden;

beetje afstellen was wel nodig

verder wat plaatjes...





-
Henk Bats
- Drempelkiller

- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Slangetje met sproeikop aan de wisserarm ala de BX en volgens hadden mijn beide P 405's dat ook.q01z wrote:...verder heeft mijn rare gele motorkap geen ruitensproeier, wat lastig is.. maar wel een ruitensproeier maakt het demonteren vd kap weer lastiger, omdat ik dan steeds het slangetje los moet halen..
ideale oplossing gevonden;
![]()
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
v.andriessen
- AX Master

- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
volgende keer neem ik ook m'n fiets wel meeq01z wrote:eerst maar es een nieuw voertuig aan de collectie toegevoegd...
kan ik jbeetje sportief doen enzo..
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
Mastenhose
- profiel verwijderd

- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
wat een weekend wat een weekend.. en wat een km's! poeh!
ivm Malmedy volgende week, moest mijn motor toch nog even goed getest worden op lange ritten..
ging opzich goed!
op een paar kleine dingetjes na;

nadat ik het stuur van Bas had overgenomen bij een tankstation, trapte ik binnen mwah ik denk 500mtr een koelslang verrot
met een beetje moeite de slang ingekort en teruggemonteerd en voorzichtig verder gereden (met extra vloeistof uiteraard)
bij Biesheuvel (volgende afslag...) een stukje slang gehaald om vervolgens door te rijden naar Autosportcompany, waar we naar opweg waren..
vandaag de oplossing verzonnen/gemaakt voor de lekkage;

tis blauw!

verder doet het geval nog wel wat rare dingen...
-eerste minuut loopt hij gewoon K*T.. echt dan kan je beter carbs rijden, dat rijdt beter
vd week ff andere tempsensor erin douwen en anders andere lambda van de plank pakken
-als hij uitvalt, heb je pech.. net kwam ik bovenaan de philipmorris-bocht (doordraaier op de snelweg) eigenlijk zonder brandstof boven.. auto valt uit.. en dan kan je gewoon 10min wachten voordat hij weer start
hoogst irritant!
en tsja, dat was het wel denk? owh ik moet mn remmen nog ff ontluchten vd week
ivm Malmedy volgende week, moest mijn motor toch nog even goed getest worden op lange ritten..
ging opzich goed!
op een paar kleine dingetjes na;

nadat ik het stuur van Bas had overgenomen bij een tankstation, trapte ik binnen mwah ik denk 500mtr een koelslang verrot
met een beetje moeite de slang ingekort en teruggemonteerd en voorzichtig verder gereden (met extra vloeistof uiteraard)
bij Biesheuvel (volgende afslag...) een stukje slang gehaald om vervolgens door te rijden naar Autosportcompany, waar we naar opweg waren..
vandaag de oplossing verzonnen/gemaakt voor de lekkage;

tis blauw!

verder doet het geval nog wel wat rare dingen...
-eerste minuut loopt hij gewoon K*T.. echt dan kan je beter carbs rijden, dat rijdt beter
-als hij uitvalt, heb je pech.. net kwam ik bovenaan de philipmorris-bocht (doordraaier op de snelweg) eigenlijk zonder brandstof boven.. auto valt uit.. en dan kan je gewoon 10min wachten voordat hij weer start
en tsja, dat was het wel denk? owh ik moet mn remmen nog ff ontluchten vd week
ik had met rijden beetje het gevoel dat m brandstofdruk te laag was..
vanavond ff de drukregelaar eruit gepakt en inderdaad, een 2.5bar wat een 3bar hoort te zijn!
dus, gewisseld! eerste testritje liep niet best, 2e een stuk beter (4 bougie kabels...)
helaas wel een KVS lekkage nu vanaf de vuldop.. maar zou nog kunnen dat er iets teveel in gezeten heeft, morgen ff kijken als hij afgekoeld is!
vanavond ff de drukregelaar eruit gepakt en inderdaad, een 2.5bar wat een 3bar hoort te zijn!
dus, gewisseld! eerste testritje liep niet best, 2e een stuk beter (4 bougie kabels...)
helaas wel een KVS lekkage nu vanaf de vuldop.. maar zou nog kunnen dat er iets teveel in gezeten heeft, morgen ff kijken als hij afgekoeld is!
-
LotuzClioWilliams
- Beginnend AX liefhebber

- Posts: 74
- Joined: SatNov28, 2009 5:00:33 PM
Dat kan een wereld van verschil zijn. Mijn 1.3/1.6 hybride motor loopt met de drukregelaar van de 1.6 een stuk beter dan met die van de 1.3.q01z wrote:ik had met rijden beetje het gevoel dat m brandstofdruk te laag was..
vanavond ff de drukregelaar eruit gepakt en inderdaad, een 2.5bar wat een 3bar hoort te zijn!
Overigens loopt hij de eerste minuten niet optimaal. Hij moet eerst even rustig wakker worden voordat ik een beetje meer gas mag geven.
106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) +- AX GT (1.4 8v)
-
v.andriessen
- AX Master

- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
goed om te weten! Binnenkort komt er bij mij ook een 1.3systeem op mijn 1.6!LotuzClioWilliams wrote:Dat kan een wereld van verschil zijn. Mijn 1.3/1.6 hybride motor loopt met de drukregelaar van de 1.6 een stuk beter dan met die van de 1.3.q01z wrote:ik had met rijden beetje het gevoel dat m brandstofdruk te laag was..
vanavond ff de drukregelaar eruit gepakt en inderdaad, een 2.5bar wat een 3bar hoort te zijn!
Overigens loopt hij de eerste minuten niet optimaal. Hij moet eerst even rustig wakker worden voordat ik een beetje meer gas mag geven.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.





