Mastenhose - AX, 2CV, Partner - Update 17/02/2012 Nwe FOTO's
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Vandaag een productief dagje achter de rug, ook al kon ik niet al de tijd die ik gepland had besteden aan 't wagenpark, vanwege een kapotte droger en vanwege m'n pa z'n scooter waarvan de balhoofdlagers vervangen moesten worden...
Nadat dat verholpen was kon ik aan de AX gaan werken. Toen ik daar aankwam, moest ik m'n plannen alweer wijzigen...
Slecht te zien op de foto, maar de rechtachterband is 'vrij zacht', en dat was gisteren nog niet het geval...
Reserveslof eronder, en ik kon weer sturen...
Verder heb ik vandaag besteed aan 't schuren, spuiten en monteren van een trekhaak onder de blauwe. De trekhaak hangt eronder, morgen de bedrading nog even regelen en dan kan de achterbumper er weer op...
Hopelijk morgen ook de mogelijkheid om de olie te verversen. Kleppendeksel wil ik ook nog een likje verf geven, voordat ik de nieuwe kleppendekselpakking monteer...
En dan hebben we nog de plakresten van de stootstrips die nog verwijderd moeten worden....
Al met al dus nog zát te doen!
Nadat dat verholpen was kon ik aan de AX gaan werken. Toen ik daar aankwam, moest ik m'n plannen alweer wijzigen...
Slecht te zien op de foto, maar de rechtachterband is 'vrij zacht', en dat was gisteren nog niet het geval...
Reserveslof eronder, en ik kon weer sturen...
Verder heb ik vandaag besteed aan 't schuren, spuiten en monteren van een trekhaak onder de blauwe. De trekhaak hangt eronder, morgen de bedrading nog even regelen en dan kan de achterbumper er weer op...
Hopelijk morgen ook de mogelijkheid om de olie te verversen. Kleppendeksel wil ik ook nog een likje verf geven, voordat ik de nieuwe kleppendekselpakking monteer...
En dan hebben we nog de plakresten van de stootstrips die nog verwijderd moeten worden....
Al met al dus nog zát te doen!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Vandaag gebruikt om verder te gaan aan 't wagenpark.
Om te beginnen wilde ik de achterbumper etc. weer gemonteerd hebben op de First. Hiervoor moest er een stukje uit de bumper gezaagd worden, iets wat ik nooit eerder heb hoeven doen voor een trekhaak op een AX?!
Anyway, 't past, dus ik vind 't prima!
Daarna heb ik de kleppendekselpakking vervangen, deze was verdroogd en gescheurd. Ik was maar net op tijd met vervangen, na het loshalen bleek de olie nog maar net binnengehouden te worden door de pakking...
Meteen de kleppendeksel gespoten, maar uiteindelijk moet ik miss. maar een andere kleppendeksel zoeken... (Geen foto's van gemaakt! )
Binnenkort hier even werk van maken:
Evenals de triestige aanblik van de Volcane momenteel:
En hier ben ik ook nog altijd niet over uit:
(Zal ik de bullbar laten zitten, of zal ik 'm er weer afhalen? )
Tot slot:
De buren zullen blij met me zijn...... (NOT!)
De 3 kontjes op 'n rijtje...
Om te beginnen wilde ik de achterbumper etc. weer gemonteerd hebben op de First. Hiervoor moest er een stukje uit de bumper gezaagd worden, iets wat ik nooit eerder heb hoeven doen voor een trekhaak op een AX?!
Anyway, 't past, dus ik vind 't prima!
Daarna heb ik de kleppendekselpakking vervangen, deze was verdroogd en gescheurd. Ik was maar net op tijd met vervangen, na het loshalen bleek de olie nog maar net binnengehouden te worden door de pakking...
Meteen de kleppendeksel gespoten, maar uiteindelijk moet ik miss. maar een andere kleppendeksel zoeken... (Geen foto's van gemaakt! )
Binnenkort hier even werk van maken:
Evenals de triestige aanblik van de Volcane momenteel:
En hier ben ik ook nog altijd niet over uit:
(Zal ik de bullbar laten zitten, of zal ik 'm er weer afhalen? )
Tot slot:
De buren zullen blij met me zijn...... (NOT!)
De 3 kontjes op 'n rijtje...
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 74
- Joined: SatNov28, 2009 5:00:33 PM
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Bullbar lekker laten zitten, ik vind het hem erg goed staan
Alleen eigenlijk moet die een andere invulling denk ik, Met het kenteken aan de onderstebalk, en waar nu het kenteken zit 2 schijnwerpers
Ik kan niet fotosoepen dus zou niet weten hoe dat zou staan, miss iemand die het wel kan?
Maar ziet er goed uit
Alleen eigenlijk moet die een andere invulling denk ik, Met het kenteken aan de onderstebalk, en waar nu het kenteken zit 2 schijnwerpers
Ik kan niet fotosoepen dus zou niet weten hoe dat zou staan, miss iemand die het wel kan?
Maar ziet er goed uit
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Lekker bezig geweest Marco. De First gaat er al weer netjes uitzien.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 74
- Joined: SatNov28, 2009 5:00:33 PM
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 74
- Joined: SatNov28, 2009 5:00:33 PM
Volgens mij heeft een bumper nog enig "incasseringsvermogen" en breekt zo'n bullbar meteen de botten in je benen.
106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) +- AX GT (1.4 8v)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
De manier waarop de bullbar is bevestigd absorbeert meer klappen dan de bumper zelf hoor...LotuzClioWilliams wrote:Volgens mij heeft een bumper nog enig "incasseringsvermogen" en breekt zo'n bullbar meteen de botten in je benen.
(Bullbar is door de bumper bevestigd en onderaan aan een felsrandje)
In geval van een aanrijding komt de bullbar dus plat tegen de bumper aan te liggen.