Paulus aka Citrosan Groene Volcane '95 1.6
Moderator: webmasters
Waar zal ik eens beginnen??
Zoals jullie weten heeft cindy een behoorlijk smetteloze Spot die heerlijk rijdt en technisch dik in orde is en daar ben ik behoorlijk jaloers op
Aangezien dat dat met de TGS wat lastiger wordt om te bereiken hebben we besloten om vanaf nul te beginnen, dus moest er een hele strakke iig roest vrije AX komen en dat is nagenoeg gelukt, ja iid niet helemaal.
Na een paar AXen te hebben bekeken stond er een goede kans hebber in Hengelo, na wat Mail wisseling met de eigenaar maar besloten om eens te gaan kijken, het was immers een zeer nette AX op de foto's.
Zaterdag ochtend samen met MRBBQ naar Hengelo gereden (in zijn nieuwe C3
) en daar aangekomen zag ik wat op straat liggen, een kunstof kapje, even op pakken en netjes aan de kant leggen, ehm sjips het is de spiegelkap van de AX, de AX goed bekeken, heeft er iemand dus tegenaan gereden, dikke kras vanaf het achterscherm tot over de deur en schade op het voorscherm, flink balen dus en de eigenaar wist nog van niks
eerst maar even gaan melden en das niet leuk hoor.
Michel, de eigenaar dacht dus gelijk dat wij zouden afhaken, maar ik wou toch eerst de auto bekijken en dat is niet voor niks geweest
Maar de achterrem zat ook nog vast en voor een proefrit moest dit wel gefixt worden, na veel denken en overleggen kwam Michel met een prijs die ik reëel vond en dus hebben we de achterrem in orde gamaakt (remvoeringen waren los geraakt) en na de kleine proefrit besloten om hem mee te nemen.
Alleen door het "lange" stil staan van de auto hadden we nog wat last van geluidjes op de terugweg ( roest op de remmen maakt echt een nijdig geluidje) maar eenmaal op de snelweg kwamen we tot de conclusie dat het een HELE lekkere auto is, de auto rijdt heerlijk stil spoort goed en is zuinig, 120 km/u in een Volcane is een genot.
Ook de versnellingsbak en motor zijn dik in orde zo ook de dempers wat een auto
, we zijn wel even bij een tankstation gestopt om de bandenspanning te controleren, ons vermoeden was een te hoge bandenspanning, nou dat klopte wel, voor 3.5 bar achter 3.2 bar, dat is echt te veel
Dus dit netjes laten zakken naar 1.9 en de auto is een stuk minder nerveus.
Een heerlijke terugreis gehad zonder problemen, de km's vlogen voorbij zeker als je aan het genieten bent.
Ow ja we hebben ook nog wat plaatjes geschoten








Dat was de schade, gelukkig hebben we de deur kunnen redden, flink aan de poets geweest en je ziet er echt niks meer van
Blijft nog wel over dat in het achterscherm een vervelende deuk zit en het spatscherm een flinke kras, dus dat gaat wel wat kosten.
Roest achter de koplampen, nou ja roest, heel goed te herstellen dus.


Lekker orgineel.

Best droog.

Beetje "zweet"

Vandaar de oase van rust.

Net interieur, wel een plekje op de achterbank, ach.

Eigenlijk wel netjes, zo'n mat zwarte radio.

Er is al iemand begonnen met poetsen

Na het wassen



En Pierre wat zit er achter wieldop nummer 2

Een orgineel naafkapje (gelukkig maal 4)

Zoals jullie weten heeft cindy een behoorlijk smetteloze Spot die heerlijk rijdt en technisch dik in orde is en daar ben ik behoorlijk jaloers op

Aangezien dat dat met de TGS wat lastiger wordt om te bereiken hebben we besloten om vanaf nul te beginnen, dus moest er een hele strakke iig roest vrije AX komen en dat is nagenoeg gelukt, ja iid niet helemaal.
Na een paar AXen te hebben bekeken stond er een goede kans hebber in Hengelo, na wat Mail wisseling met de eigenaar maar besloten om eens te gaan kijken, het was immers een zeer nette AX op de foto's.
Zaterdag ochtend samen met MRBBQ naar Hengelo gereden (in zijn nieuwe C3


Michel, de eigenaar dacht dus gelijk dat wij zouden afhaken, maar ik wou toch eerst de auto bekijken en dat is niet voor niks geweest

Maar de achterrem zat ook nog vast en voor een proefrit moest dit wel gefixt worden, na veel denken en overleggen kwam Michel met een prijs die ik reëel vond en dus hebben we de achterrem in orde gamaakt (remvoeringen waren los geraakt) en na de kleine proefrit besloten om hem mee te nemen.
Alleen door het "lange" stil staan van de auto hadden we nog wat last van geluidjes op de terugweg ( roest op de remmen maakt echt een nijdig geluidje) maar eenmaal op de snelweg kwamen we tot de conclusie dat het een HELE lekkere auto is, de auto rijdt heerlijk stil spoort goed en is zuinig, 120 km/u in een Volcane is een genot.
Ook de versnellingsbak en motor zijn dik in orde zo ook de dempers wat een auto


Dus dit netjes laten zakken naar 1.9 en de auto is een stuk minder nerveus.
Een heerlijke terugreis gehad zonder problemen, de km's vlogen voorbij zeker als je aan het genieten bent.
Ow ja we hebben ook nog wat plaatjes geschoten

Dat was de schade, gelukkig hebben we de deur kunnen redden, flink aan de poets geweest en je ziet er echt niks meer van

Blijft nog wel over dat in het achterscherm een vervelende deuk zit en het spatscherm een flinke kras, dus dat gaat wel wat kosten.
Roest achter de koplampen, nou ja roest, heel goed te herstellen dus.
Lekker orgineel.
Best droog.
Beetje "zweet"
Vandaar de oase van rust.
Net interieur, wel een plekje op de achterbank, ach.
Eigenlijk wel netjes, zo'n mat zwarte radio.
Er is al iemand begonnen met poetsen

Na het wassen

En Pierre wat zit er achter wieldop nummer 2
Een orgineel naafkapje (gelukkig maal 4)
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Mooie volcane, en precies, een volcane horen geen wieldoppen op, dan zie je namelijk die leuke naafdoppen niet.
Zonde van de schade
, wel leuk om te zien dat het veroorzaakt is door een blauwe auto/scooter/iets.
Er zitten nergens volcane logo's zie ik dat goed ?
Er zouden namelijk volcane stickers of logo's op de zijschermen kunnen zitten, op de dorpels, of op de achterklep.
Zonde van de schade

Er zitten nergens volcane logo's zie ik dat goed ?
Er zouden namelijk volcane stickers of logo's op de zijschermen kunnen zitten, op de dorpels, of op de achterklep.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Paul gefeliciteerd met je nieuwe uitdaging
Groetjes, Henk

Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Wat er mis is met de TGS, voor een perfectionist , te veel
ik heb al wat laswerk aan de auto gedaan en dat is goed maar er zit nog meer laswerk aan te komen op plekken waar ik me sterk van af vraag of dat op lange termijn wel goed is.
Bijvoorbeeld aan de bijrijderskant heb je de velsrand van de kokerbalk, deze is over 30-40 cm ipv 5mm 15mm dik, door de roest dus.
Ook zit er daar een gat in de bodem en waar het subframe begint zit ook een rotte plek op het subframe.
De auto heeft een keer schade gehad en er is toen door de vorige eigenaar een ander front in gelast, het zit vast maar vraag niet hoe, de bodemplaat heeft ie ook flink geraakt.
Daarbij komt ook nog eens dat ik de 1.6 niet goed lopend krijg en dat is een behoorlijke ergernis, kans is groot dat dit project stopt.
Moet ook nog wat spuiten, de achterskirts, maar deze zitten ook gekit, waar ik dus een hekel aan heb, wil ik een spatscherm los halen wordt dat erg lastig.
De auto ziet er absoluut niet slecht uit maar te veel werk voor een niet orginele auto, mijn inziens
De auto gaat ook uit elkaar, ik ga geen "rot" chassis verkopen.
Begrijpen jullie het wat beter nu?

ik heb al wat laswerk aan de auto gedaan en dat is goed maar er zit nog meer laswerk aan te komen op plekken waar ik me sterk van af vraag of dat op lange termijn wel goed is.
Bijvoorbeeld aan de bijrijderskant heb je de velsrand van de kokerbalk, deze is over 30-40 cm ipv 5mm 15mm dik, door de roest dus.
Ook zit er daar een gat in de bodem en waar het subframe begint zit ook een rotte plek op het subframe.
De auto heeft een keer schade gehad en er is toen door de vorige eigenaar een ander front in gelast, het zit vast maar vraag niet hoe, de bodemplaat heeft ie ook flink geraakt.
Daarbij komt ook nog eens dat ik de 1.6 niet goed lopend krijg en dat is een behoorlijke ergernis, kans is groot dat dit project stopt.
Moet ook nog wat spuiten, de achterskirts, maar deze zitten ook gekit, waar ik dus een hekel aan heb, wil ik een spatscherm los halen wordt dat erg lastig.
De auto ziet er absoluut niet slecht uit maar te veel werk voor een niet orginele auto, mijn inziens

De auto gaat ook uit elkaar, ik ga geen "rot" chassis verkopen.
Begrijpen jullie het wat beter nu?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
yup, volledigCitrosan wrote:Wat er mis is met de TGS, voor een perfectionist , te veel![]()
ik heb al wat laswerk aan de auto gedaan en dat is goed maar er zit nog meer laswerk aan te komen op plekken waar ik me sterk van af vraag of dat op lange termijn wel goed is.
Bijvoorbeeld aan de bijrijderskant heb je de velsrand van de kokerbalk, deze is over 30-40 cm ipv 5mm 15mm dik, door de roest dus.
Ook zit er daar een gat in de bodem en waar het subframe begint zit ook een rotte plek op het subframe.
De auto heeft een keer schade gehad en er is toen door de vorige eigenaar een ander front in gelast, het zit vast maar vraag niet hoe, de bodemplaat heeft ie ook flink geraakt.
Daarbij komt ook nog eens dat ik de 1.6 niet goed lopend krijg en dat is een behoorlijke ergernis, kans is groot dat dit project stopt.
Moet ook nog wat spuiten, de achterskirts, maar deze zitten ook gekit, waar ik dus een hekel aan heb, wil ik een spatscherm los halen wordt dat erg lastig.
De auto ziet er absoluut niet slecht uit maar te veel werk voor een niet orginele auto, mijn inziens![]()
De auto gaat ook uit elkaar, ik ga geen "rot" chassis verkopen.
Begrijpen jullie het wat beter nu?
Roest op die plekken is echt niet goed

succes iig met de ombouw van de volcane
