Verloop tellerkabel type 2

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber

Verloop tellerkabel type 2

Post by mcdean »

Ik heb een type 2 dash ingebouwd in onze type 1. Alles goed en wel en het werkt. (orginele kabelboom gebruikt slechts een paar aanpassingen aan gedaan).

Maar ondertussen ben ik al door 3 tellerkabels heen. :roll: Volgens mij doe ik wat fout :lol:

Hoe is het verloop van de tellerkabel bij een type 2? want ik vind dat hij wel heel haaks naar beneden moet na de tellerbak....
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

Jongejan
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Jongejan »

Welk stuk wil je weten?
Onder de kap of van schutbord tot teller?
AX 14 TGS 5-portes orga 5834 couleur EJX-cS Rouge Furio, presque "toutes options"

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by mcdean »

bij de teller knapt hij bij mij af.... :roll:

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

achter in je dashboard zit een gat waar hij doorheen moet, maar dat had je denk ik al wel gevonden?
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

q01z wrote:achter in je dashboard zit een gat waar hij doorheen moet, maar dat had je denk ik al wel gevonden?
Dat mag ik wel hopen ja, anders verklaart dat wel waarom hij zo haaks loopt :lol:

Er zit idd een gat achterin, waar de tellerkabel doorheen gestoken moet worden bij montage van het dash. Tellerkabel bij een type2 vind ik toch waardelooss zitten, je kan er amper bij, en ik ben iemand die geen grote handen heeft, maar er amper bij kan komen.

Wellicht dat de kabel voor een type1 wat korter is, waardoor ie niet op de originele manier gemonteerd kan worden? (Geen ervaring met type1 dashboards)

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by mcdean »

juist een type 2 tellerkabel is korter. Maar ik zal is een gaatje zoeken :lol: Had hem nu door dat grote gat, haaks gelijk naar beneden.... :roll:

Jongejan
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Jongejan »

Bij een type 2 gaat de kabel vanaf de teller eerst recht door het grote gat en daarna met een boog naar de doorvoering in het schutbord.
Weet niet of een type 1 schutbord dezelfde mogelijkheden biedt.
AX 14 TGS 5-portes orga 5834 couleur EJX-cS Rouge Furio, presque "toutes options"

Post Reply