
Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Eindelijk rijd het ding "fatsoenlijk", en dus maar even op de foto gezet bij Jordi:

Na het gezeik met de bandjes (kumho en toyo meuk) zit er nu 175-65-14 achter (pirelli p3000 die gek genoeg prima rijden), iets te hoog eigenlijk maar in die maat zal er in de toekomst meer keus zijn (dunlop sp sport 01 b.v).
Het ding was eerst enorm overstuurd, maar nu met een paar goede banden en zonder stabi is hij nu zelfs aardig onderstuurd en krijg ik hem niet meer om
.M.a.w er zou weer een (dunne) stabi stang in kunnen maar voorlopig laat ik hem zo.
De rembalans achter is nog niet correct (ws verdeler waardoor hij achter te snel blokkeerd) en de wielkasten moeten bij de achterbumper nog aangepast worden. Verder nog wel aardig wat dingen die ik in de toekomst wil doen (106 rallye voorpoten zodat hij iets minder direct is, verder mag er wel een iets stuggere set veren voor erop).
Voorlopig zal ik eerst eens de roest aan de achterkant aan gaan pakken zodat hij met regen ook buiten kan staan
Na het gezeik met de bandjes (kumho en toyo meuk) zit er nu 175-65-14 achter (pirelli p3000 die gek genoeg prima rijden), iets te hoog eigenlijk maar in die maat zal er in de toekomst meer keus zijn (dunlop sp sport 01 b.v).
Het ding was eerst enorm overstuurd, maar nu met een paar goede banden en zonder stabi is hij nu zelfs aardig onderstuurd en krijg ik hem niet meer om

De rembalans achter is nog niet correct (ws verdeler waardoor hij achter te snel blokkeerd) en de wielkasten moeten bij de achterbumper nog aangepast worden. Verder nog wel aardig wat dingen die ik in de toekomst wil doen (106 rallye voorpoten zodat hij iets minder direct is, verder mag er wel een iets stuggere set veren voor erop).
Voorlopig zal ik eerst eens de roest aan de achterkant aan gaan pakken zodat hij met regen ook buiten kan staan

-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
De first is ook een beetje krokant aan de achterkant:

Hoog tijd dus om er wat aan te doen, dus de flex,dremel, schroevendraaier enz erin gezet.
Op het eerste gezicht leek het mee te vallen maar roest is roest en de meeste roest is vaak deels onzichtbaar (gelukkig heb je geen toverstaf nodig om dat zichtbaar te maken, een schroevendraaier is vaak al genoeg).
De onderkant gaf al een wat beter beeld van de ellende die te wachten stond:

Flink wat hakwerk later hadden we... een nog groter gat!:

Maar na even wat slijp en laswerk was het gat alweer weg:


De afwerking zal ik van de week nog even moeten doen (afkitten e.d ) dit is overigens 1 van de 5 gaten die dichtgemaakt moeten worden.
Lassen achter de achterlichten is overigens enorm irritant en flink tijdrovend (dat ene plekje heeft 4 uur gekost om dicht te krijgen, met name het weghalen van de roest kost het meeste tijd), je hebt echt totaal geen ruimte en hence de lassen niet 1 van de netste zijn maar je ziet er praktisch toch niks meer van uiteindelijk.
Morgen word het schijtweer zover het erop lijkt, woensdag gaan we dus weer verder
Hoog tijd dus om er wat aan te doen, dus de flex,dremel, schroevendraaier enz erin gezet.
Op het eerste gezicht leek het mee te vallen maar roest is roest en de meeste roest is vaak deels onzichtbaar (gelukkig heb je geen toverstaf nodig om dat zichtbaar te maken, een schroevendraaier is vaak al genoeg).
De onderkant gaf al een wat beter beeld van de ellende die te wachten stond:
Flink wat hakwerk later hadden we... een nog groter gat!:
Maar na even wat slijp en laswerk was het gat alweer weg:
De afwerking zal ik van de week nog even moeten doen (afkitten e.d ) dit is overigens 1 van de 5 gaten die dichtgemaakt moeten worden.
Lassen achter de achterlichten is overigens enorm irritant en flink tijdrovend (dat ene plekje heeft 4 uur gekost om dicht te krijgen, met name het weghalen van de roest kost het meeste tijd), je hebt echt totaal geen ruimte en hence de lassen niet 1 van de netste zijn maar je ziet er praktisch toch niks meer van uiteindelijk.
Morgen word het schijtweer zover het erop lijkt, woensdag gaan we dus weer verder

-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Qua gewichtsbesparing zag het er allemaal behoorlijk efficiënt uit...
Mooi werk!
Mooi werk!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Dag 2 van het laswerk (word morgen pas slecht weer, hence vandaag lekker kunnen klussen).
Van boven zag de kofferbak er nog redelijk uit:

De onderkant laat echter zien hoe erg roest kan zijn zonder het daadwerkelijk zichtbaar is (alhoewel ik al 2 jaar van deze plek wist).

Weghakken dus, en even later we hadden weer een mooi "gaatje":

Oud vs Nieuw (en het oude was ook echt gewoon croky chips):

Eindresultaat na wat laswerk en zinkspray:

Show je gereedschap
:

2 gaten weg en nog 3 te gaan.
Van boven zag de kofferbak er nog redelijk uit:
De onderkant laat echter zien hoe erg roest kan zijn zonder het daadwerkelijk zichtbaar is (alhoewel ik al 2 jaar van deze plek wist).
Weghakken dus, en even later we hadden weer een mooi "gaatje":
Oud vs Nieuw (en het oude was ook echt gewoon croky chips):
Eindresultaat na wat laswerk en zinkspray:
Show je gereedschap

2 gaten weg en nog 3 te gaan.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact: