ombouen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Als je niet gaat racen is geventileerd niet zo heel erg belangrijk, wèl heel belangrijk is dat er minimaal 247mm schijven onder zitten. (En dat houdt automatisch andere voorpoten in, want de remklauwen staan onder een andere hoek en zijn groter en passen dus niet op de veerpoten van 'n 1.1i (met standaard 238mm remschijfjes)!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Stroat heeft de rode ex-killer GT, zou die 258mm hebben?MNM(tm) wrote:Als je niet gaat racen is geventileerd niet zo heel erg belangrijk, wèl heel belangrijk is dat er minimaal 247mm schijven onder zitten. (En dat houdt automatisch andere voorpoten in, want de remklauwen staan onder een andere hoek en zijn groter en passen dus niet op de veerpoten van 'n 1.1i (met standaard 238mm remschijfjes)!
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Aangezien dat een GT carb is van vóór 1989 kon dat nog wel eens 238mm zijn.Mastenhose wrote:Stroat heeft de rode ex-killer GT, zou die 258mm hebben?MNM(tm) wrote:Als je niet gaat racen is geventileerd niet zo heel erg belangrijk, wèl heel belangrijk is dat er minimaal 247mm schijven onder zitten. (En dat houdt automatisch andere voorpoten in, want de remklauwen staan onder een andere hoek en zijn groter en passen dus niet op de veerpoten van 'n 1.1i (met standaard 238mm remschijfjes)!
De ex-Killer GT is een carb, die ga je niet ombouwen naar Multipoint Injectie
Zo'n GT Carb rijdt veel en veel leuker dan een 1.4 Multipoint injectie. Ga eerst eens rijden met een GTI en kijk of je dat dan nog steeds wilt. Denk anders na over een leuke nokkenas en de K&N RC-9150 kit waar een grotere sproeier voor de 2e trap in zit. Dan moet je qua vermogen en karakter bij mijn GT in de buurt kunnen komen (of overtreffen) Tegen de 100 pk en een berg koppel.

Zo'n GT Carb rijdt veel en veel leuker dan een 1.4 Multipoint injectie. Ga eerst eens rijden met een GTI en kijk of je dat dan nog steeds wilt. Denk anders na over een leuke nokkenas en de K&N RC-9150 kit waar een grotere sproeier voor de 2e trap in zit. Dan moet je qua vermogen en karakter bij mijn GT in de buurt kunnen komen (of overtreffen) Tegen de 100 pk en een berg koppel.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Ik dacht dat dat alleen bij de eerste generatie Sportjes was...MBa@NL wrote:Aangezien dat een GT carb is van vóór 1989 kon dat nog wel eens 238mm zijn.Mastenhose wrote:Stroat heeft de rode ex-killer GT, zou die 258mm hebben?MNM(tm) wrote:Als je niet gaat racen is geventileerd niet zo heel erg belangrijk, wèl heel belangrijk is dat er minimaal 247mm schijven onder zitten. (En dat houdt automatisch andere voorpoten in, want de remklauwen staan onder een andere hoek en zijn groter en passen dus niet op de veerpoten van 'n 1.1i (met standaard 238mm remschijfjes)!

-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Bossie wrote:De ex-Killer GT is een carb, die ga je niet ombouwen naar Multipoint Injectie![]()
[..]

Pas vanaf januari 1989 zijn de 258mm schijfjes geïntroduceerd. Dus ook de GT is nog slachtoffer geweest van ondermaatse remmen (lees: remmetjes).Mastenhose wrote:Ik dacht dat dat alleen bij de eerste generatie Sportjes was...MBa@NL wrote:[..]
Ben ik het mee eens doelde er meer op dat het standaard spul dan niet toereikend genoeg zal zijn. en als je dan toch aan het ombouwen bent doe dan meteen 4 gaats geventileerd met dat vermogen.MNM(tm) wrote:Als je niet gaat racen is geventileerd niet zo heel erg belangrijk, wèl heel belangrijk is dat er minimaal 247mm schijven onder zitten. (En dat houdt automatisch andere voorpoten in, want de remklauwen staan onder een andere hoek en zijn groter en passen dus niet op de veerpoten van 'n 1.1i (met standaard 238mm remschijfjes)!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
En als je dan alle kosten van die ombouw bij elkaar op gaat tellen, kun je bijna beter een GTI erbij kopen, en deze GT lekker zo laten alstie is...
Of zoals Bossie al zei:
Of zoals Bossie al zei:
Bossie wrote:Zo'n GT Carb rijdt veel en veel leuker dan een 1.4 Multipoint injectie. Ga eerst eens rijden met een GTI en kijk of je dat dan nog steeds wilt. Denk anders na over een leuke nokkenas en de K&N RC-9150 kit waar een grotere sproeier voor de 2e trap in zit. Dan moet je qua vermogen en karakter bij mijn GT in de buurt kunnen komen (of overtreffen) Tegen de 100 pk en een berg koppel.
ax
en als je een powersprint uitlaat van voor tot achter er onder zet met spagetie spruitstuk helpt dit en is het dan ook moelijk om carb aftestelen ??
want in prensipe is het wel jammer ja om hem om te bouwen wie heeft er ervaring met een powersprint uitlaat??
want in prensipe is het wel jammer ja om hem om te bouwen wie heeft er ervaring met een powersprint uitlaat??
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Wij hebben thuis een GTcarb met het originele blok en een GT met een 106 XSi-blok, en die met het originele blok rijdt leukst 
Die met het xsi blok is wel sneller.
Ik heb trouwens een supersprint, en dat voel je echt wel in vermogen. Ik zou enkel niet direct meer een Raceland kopen, want dat doet geen drol.

Die met het xsi blok is wel sneller.
Ik heb trouwens een supersprint, en dat voel je echt wel in vermogen. Ik zou enkel niet direct meer een Raceland kopen, want dat doet geen drol.
ax
op marktplaats staat dit is dit iets of niet http://link.marktplaats.nl/366761673 en deze spruitstuk http://link.marktplaats.nl/370426167