Aansluitschema Achterruitenwisser en intervalstand

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Aansluitschema Achterruitenwisser en intervalstand

Post by Johannus »

Ik ben erg hard opzoek naar het elektrische schema voor de achterruitenwisser en voor de intervalstand, omdat ik dit wil inbouwen in een AX die dit niet standaard heeft.

Ik heb al de hendels voor achter het stuur, maar een pinout daarvan zou nooit weg zijn.

Ik heb al een achterruitenwisser, met 4 kabels, welke doet wat en hoort waaraan?

Er zouden nog twee extra relais moeten komen volgens mij, een voor interval en eentje voor achterruitenwisser. wat is daarvan de pinout?

Kortom, heeft iemand toevallig het complete elektrische schema voor het ruitenwissergebeuren zodat ik zelf een kabelboompje daarvoor kan maken? of deel-informatie? ik zou overal al een eind mee geholpen zijn!!!

Gaat om een type 2 AX.

Voor de motorkabelboom is namelijk een compleet elektrisch schema (ooit van NMN gekregen) is er ook zoiets voor ruitenwissers e.d.?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Image Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Kan ik je (ook) weer aan helpen, maar dan moet je wel even geduld hebben tot ik weer terug ben van vakantie. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Johannus »

MNM(tm) wrote:Kan ik je (ook) weer aan helpen, maar dan moet je wel even geduld hebben tot ik weer terug ben van vakantie. ;)
Alvast enorm bedankt voor je hulp!

Wanneer ben je terug? en kun je anders misschien vertellen waar je ze vandaan haalt? of waar ik ze mogelijk nog meer vandaan kan halen?

Haynes? Werkplaats handboek? Dealer?

Of heb jij ze gewoon op je computer staan?

Want het oorspronkelijke plan was om morgen te beginnen met knutselen, maar wellicht kan ik dat nog wel uitstellen. of anders goed meten, maar schema is wel echt handiger ;)
Image Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

A.s. zaterdag ben ik weer thuis, met een fikse jet-lag. :P
Maandag 23 aug. moet ik zelfs al weer gaan werken. :(

M'goe, 'k heb inderdaad een boel schema's in elektronische vorm op m'n PC staan. (Hopelijk doet dat stomme ding het nog als ik weer thuis ben, want de dag voor ik weg ging, had de harddisk al verschijnselen van overlijden. :roll:)

Overigens zit het interval-relais in de dashboard-draadboom (blauw relais, hangt achter het dash, rechts van de stuurkolom, zo'n beetje schuin rechts t.h.v. het contactslot). Da's ook het enige relais (zover ik nu ff uit m'n hoofd weet) dat nodig is in het hele achterruitenwisser-systeem.

Recently done:

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Johannus »

MNM(tm) wrote:A.s. zaterdag ben ik weer thuis, met een fikse jet-lag. :P
Maandag 23 aug. moet ik zelfs al weer gaan werken. :(

M'goe, 'k heb inderdaad een boel schema's in elektronische vorm op m'n PC staan. (Hopelijk doet dat stomme ding het nog als ik weer thuis ben, want de dag voor ik weg ging, had de harddisk al verschijnselen van overlijden. :roll:)

Overigens zit het interval-relais in de dashboard-draadboom (blauw relais, hangt achter het dash, rechts van de stuurkolom, zo'n beetje schuin rechts t.h.v. het contactslot). Da's ook het enige relais (zover ik nu ff uit m'n hoofd weet) dat nodig is in het hele achterruitenwisser-systeem.
Hey, hoe was de eerste werkdag?
Mocht je nog aan de schema's denken en ze op je nieuwe webhost kwijt kunnen ;) (jaja, heb je topic gelezen ;)) dan hou ik me aanbevolen.
Heb inmiddels haynes, maar daar wordt ik nog niet veel wijzer van de achterruitenwisser en welke pins ik op de hendel achter het stuur moet hebben enzo...
Image Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Ben inmiddels al bijna klaar met een ietwat vereenvoudigd schema.
Zal ook nog 'even' proberen de pinbezetting van de schakelaar te tekenen.

Nu nog ff wachten tot de webspace vergroting ook daadwerkelijk door de server is uitgevoerd. :roll:

Recently done:

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Johannus »

Relaxt :) je kan ook mailen naar j.g.s.v.uden@gmail.com ik heb ook nog wel wat webspace op mijn domein
Image Image

Post Reply