ik heb in mijn dak van mijn AX een paar flinke deuken zitten nu is mijn vraag is die ooit nog goed te krijgen ? of moet ik hiermee leren leven ??
het lijkt meer op golfplaat , maargoed


Moderator: webmasters
ja maar dat breekt , dat blik is maar zo dun , dat werkt als een gek...MBa@NL wrote:Enige oplossing om het weer origineel te maken is een nieuw dak erin (punt)lassen.
Als ik de foto zo zie is het plaatwerk op meerdere punten ook echt geknikt dus uitdeuken zonder spuiten is geen optie meer.
Wat je dan nog wel kan doen is plamuren...
Middenop heb je inderdaad grote kans op scheuren in het plamuur... zo had ik het nog niet eens bekeken eigenlijk.MikeAX wrote:ja maar dat breekt , dat blik is maar zo dun , dat werkt als een gek...MBa@NL wrote:Enige oplossing om het weer origineel te maken is een nieuw dak erin (punt)lassen.
Als ik de foto zo zie is het plaatwerk op meerdere punten ook echt geknikt dus uitdeuken zonder spuiten is geen optie meer.
Wat je dan nog wel kan doen is plamuren...
Ik zie hier het probleem niet helemaal?MNM(tm) wrote:Puntlassen... Hoe krijg je de boel dan weer waterdicht?
mja het probleem is bij mij dat ik te precies ben !! met mijn werk is dat ook vaak nodig natuurlijk en het zit ook in het aard van het beesje , en dat komt er nu erg uit , maar dat opendakje is wel een leuk idee eigenlijk , waat kan je dat krigjen of is die uit een saxo ?Mastenhose wrote:Is het erg realistisch om te investeren in een nieuw dak voor een auto van die leeftijd?
Die 25 jaar haalt de AX ook nog wel met een gedeukt dak. Het enige is dat het er niet zo netjes uitziet, maar is het de investering, de moeite en het resultaat waard?
Als je dat (punt)lassen zelf kunt, dan kan het interessant zijn, anders zou ik 't zo laten als het nu is...
Begrijp me niet verkeerd hoor, als je de investering (qua kosten, arbeid moet je gewoon in 't kader van hobby rekenen, die investering haal je er toch nooit uit...) wilt doen om het dak te vervangen, moet je dat natuurlijk gewoon doen. Zelf zou ik dat echter alleen bij een wat 'meer bijzondere' AX doen, denk hierbij aan een GT, GTI, Sport of 4x4...MikeAX wrote:mja het probleem is bij mij dat ik te precies ben !! met mijn werk is dat ook vaak nodig natuurlijk en het zit ook in het aard van het beesje , en dat komt er nu erg uit , maar dat opendakje is wel een leuk idee eigenlijk , waat kan je dat krigjen of is die uit een saxo ?Mastenhose wrote:Is het erg realistisch om te investeren in een nieuw dak voor een auto van die leeftijd?
Die 25 jaar haalt de AX ook nog wel met een gedeukt dak. Het enige is dat het er niet zo netjes uitziet, maar is het de investering, de moeite en het resultaat waard?
Als je dat (punt)lassen zelf kunt, dan kan het interessant zijn, anders zou ik 't zo laten als het nu is...
ja je hebt ook gelijk , maar ik denk dat ik verders aan de buitenkant weinig aan doen , maar gewoon maar dikke wieltjes verlagen en kat er tussen uithalen , want ja ik hou wel van beetje sportiefMastenhose wrote:Begrijp me niet verkeerd hoor, als je de investering (qua kosten, arbeid moet je gewoon in 't kader van hobby rekenen, die investering haal je er toch nooit uit...) wilt doen om het dak te vervangen, moet je dat natuurlijk gewoon doen. Zelf zou ik dat echter alleen bij een wat 'meer bijzondere' AX doen, denk hierbij aan een GT, GTI, Sport of 4x4...MikeAX wrote:mja het probleem is bij mij dat ik te precies ben !! met mijn werk is dat ook vaak nodig natuurlijk en het zit ook in het aard van het beesje , en dat komt er nu erg uit , maar dat opendakje is wel een leuk idee eigenlijk , waat kan je dat krigjen of is die uit een saxo ?Mastenhose wrote:Is het erg realistisch om te investeren in een nieuw dak voor een auto van die leeftijd?
Die 25 jaar haalt de AX ook nog wel met een gedeukt dak. Het enige is dat het er niet zo netjes uitziet, maar is het de investering, de moeite en het resultaat waard?
Als je dat (punt)lassen zelf kunt, dan kan het interessant zijn, anders zou ik 't zo laten als het nu is...
Zo'n zonnedakje zijn er in allerlei uitvoeringen en prijsklasses volgens mij. In de wie=wie van sAXskia staat volgens mij wel vermeld van welke fabrikant 't dakje afkomstig is...
zou kunnen maar toch denk ik dat het plamuur loskomt....krijg je ineens zo'n luchtbel in je dakjk wrote:Vlakplamuren en zo'n jaren '70 kunststof bekleding op het dak als bij de Ford Ghia uitvoeringen etc.?
Als je je AX helemaal leeghaalt, dan krijg je zo'n lekkere resonerende koektrommel, dat is op de lange stukken écht niet uit te houden...MikeAX wrote:zou kunnen maar toch denk ik dat het plamuur loskomt....krijg je ineens zo'n luchtbel in je dakjk wrote:Vlakplamuren en zo'n jaren '70 kunststof bekleding op het dak als bij de Ford Ghia uitvoeringen etc.?AX gewoon helemaal leeg maken en dan met 60pk power blairen haha...bochies pakken
gaat ie bijna net zo hard als mijn motor
ik zie het nog wel , ik ben nog niet helemaal zeker over , is er nog wat voorruitgang te halen uit dat 1.1 blokje kwa vermogen >?Mastenhose wrote:Als je je AX helemaal leeghaalt, dan krijg je zo'n lekkere resonerende koektrommel, dat is op de lange stukken écht niet uit te houden...MikeAX wrote:zou kunnen maar toch denk ik dat het plamuur loskomt....krijg je ineens zo'n luchtbel in je dakjk wrote:Vlakplamuren en zo'n jaren '70 kunststof bekleding op het dak als bij de Ford Ghia uitvoeringen etc.?AX gewoon helemaal leeg maken en dan met 60pk power blairen haha...bochies pakken
gaat ie bijna net zo hard als mijn motor
Maar verlagen, andere velgen etc. klinkt allemaal als interessante ontwikkelingen!
alleen die kat ertussen uit vervangen voor een pijp das en het enigste wat ik kan doen dan !! met een open filter ben ik dat beetje koppel wat hij heeft onderin ook kwijt !! dat willen we nietraoel wrote:je kunt er een open luchtfilter in plaatsen, maar dat klinkt vooral leuk, doet verder niks
denk niet dat er echt een markt is voor 1.1 tuning, wat Marco (Mastenhose zegt): 1.4