Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

mmm, volgens mij is de rechterkant echt een AX kwaaltje, alle AX'en die ik tot nu toe op de sloop heb gezien, hadden op exact dezelfde plek als de mijne een gat zitten, dan heb jij nog mazzel, aan de andere kant kan je dr redelijk makkelijk bij.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

IceByte wrote:mmm, volgens mij is de rechterkant echt een AX kwaaltje, alle AX'en die ik tot nu toe op de sloop heb gezien, hadden op exact dezelfde plek als de mijne een gat zitten, dan heb jij nog mazzel, aan de andere kant kan je dr redelijk makkelijk bij.

ik snapte dr ook al niets van.. echt goed gekeken.. hij begint wel hoor, maar het is nog niet geroest!
ik moet gewoon ff heel die auto nalopen.. maar de caravan staat op het pad dus ik kan m niet op blokken gooien :S

irritante caravan!
Image

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

Zet je m in de caravan kun je droog klussen :lol:
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Th3CLoR3 wrote:Zet je m in de caravan kun je droog klussen :lol:

als me vader nou gewoon de garage niet verbouwd had kon ik daar in! dat was ooit het plan.. achterinn aan de auto werken.. en voorin gewoon werken [10m lang] maarja.. toen wilde hij een werk kamer..
we hebben wel dubbel garagepad.. maar ik kan dr niet naast komen omdat die caravan te onhandig is en de ingang te smal

ik moet maar geduld hebben.. wanneer zullen ze weer op vakantie gaan? :P ze zijn net 2 dagen terug dusss
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

q01z wrote:
IceByte wrote:mmm, volgens mij is de rechterkant echt een AX kwaaltje, alle AX'en die ik tot nu toe op de sloop heb gezien, hadden op exact dezelfde plek als de mijne een gat zitten, dan heb jij nog mazzel, aan de andere kant kan je dr redelijk makkelijk bij.

ik snapte dr ook al niets van.. echt goed gekeken.. hij begint wel hoor, maar het is nog niet geroest!
ik moet gewoon ff heel die auto nalopen.. maar de caravan staat op het pad dus ik kan m niet op blokken gooien :S

irritante caravan!

hehe, dan heeft ie denk ik een goeie baas gehad hiervoor, de mijne is 5 jaar jonger, maar dr was wel een flink gat in gerot bij mij

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master

Post by CitroënAXDriver »

Als je nog een sneller blok zoekt + bak... er ligt hier wel iets interessants in de achtertuin :P
Van harte gefeliciteerd met je AX jongen :!: Zou leuk zijn als je wat pics maakt
en speciaal voor ons hier post... weten we waar jij het nou toch voortdurend over hebt :wink:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Citro?nAXDriver wrote:Als je nog een sneller blok zoekt + bak... er ligt hier wel iets interessants in de achtertuin :P
Van harte gefeliciteerd met je AX jongen :!: Zou leuk zijn als je wat pics maakt
en speciaal voor ons hier post... weten we waar jij het nou toch voortdurend over hebt :wink:

Ey Martin,

die foto's staan op pagina 3 :)
zelf heb ik nog geen digitale camera. En die van me vader is verrot.

sneller blok + bak? klinkt intressant.... :D
Image

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master

Post by CitroënAXDriver »

Oow, sorry... heb weer niet verder gekeken dan me neus lang is blijkbaar.
Mail me anders effe voor dat "interessante" spul oke
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

zo..

het echte AX gebeuren gaat voor mij vanaf morgen ook beginnen!

eerst bij Antoine [Kmvrtr] langs om het voglende op te halen;
GT stoelen
Gordels voor
Achterbumber
Skirts
GT-velgen+banden

dat er thuis onder schroeven.. skirts nog niet, dat moet nog aangepast worden.

dan krijg ik binnenkort ook nog cituning 5spaaks velgen [van RobGT] dus heb ik 3 setjes banden!

ik heb ook geboden op de bumper van Joopie, dus wellicht binnenkort een GT bumper!

ik heb ondertussen begrepen dat ik volgende maand op moet voor de APK! nooit leuk. Gordels moeten dus gebeuren, maar die krijg ik morgen.
verder twijfel ik over de remmen. maar is er verder niets mis!
[remmen-pedaal klappert soms tijdens het remmen (kromme schijven?) en achter ratelt 1 van me trommels een beetje..

als ik door de APK gekomen ben ga ik echt beginnen.. volledig opnieuw bekleden en het dashboard mooi maken.
Eigenlijk wil ik er ook een ander stuur in, maar das meer voor het gevoel dan voor de looks.

verlagen gebeurd ook nog wel.
ik weet alleen nog niet welke kleur mn skirts gaan worden! mn interieur krijgt zachtgele accenten.. mn skirts ook maar? antraciet op wit is ook mooi nnatuurlijk..
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Zo,

daat zijn we weer!

vandaag antoine's schuur leeggekocht!
eerst dik een uur moeten wachten want hij reed verkeerd richting zn eigen 'garage' [knp hoor :D:D]

wat hebben we gekocht;
-GT-stoelen [geplaatst]
-GT 14" lichtmetaal met banden [165/60/R14 en 185/60/R14]
-GT skirt-set [kleur zachtroze]
-GT achterbumber [kleur zachtroze]
-Gordel links voor

dat word dus sleutelen morgen!
eerst es schoonmaken en schuren en dan de skirts/bumper spuiten.. en plaatsen..
als dr iemand wil helpen met schuren? ik heb schuurpapier? zorgen jullie voor de rest ;)

hierbij mijn dank betuiging aan Antoine 'Bedankt!'

nu nog de cituning velgen van Rob een x ophalen :) dan heb ik 3 setjes velgen + banden.. dat moet toch genoeg zijn voor de APK zou je zeggen?
Image

KMvrtr
AX Master
AX Master

Post by KMvrtr »

Dat wordt echt een hele gave AX hoor! De basis is prima. Hij ziet er nog heel goed uit.
Ben echt benieuwd hoe ie er over een paar maanden uit ziet. :)

Als ik nog ergens een nette achterbank tegenkom zal ik aan je denken.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

kijk das nog eens handig!

GT achterbankje heb ik gelooof ik zojuist geregeld
'ey jij ging toch je achterbank eruit slopen?'
"ja ik wel"
'mag ik m dan'
"neej want ik moet deze GTcarb origineel houden van jou"

buh heb ik weer.. ik zal nog es wat zeggen, loop ik een bank mis! :(

GT-bumber moet ik nog hebben!
en verf
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Wie is die maat van jou met die GTcarb.? is die wel lid hier? :P

Lkkr boeien trek die achterbank uit de Carb.! Word die van mij weer zeldzamer :lol:
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

die GTcarb is lid Neonak..

hij is al heel lang lid hier, maar heeft nog nooit een message gepost.. ik zal m es schoppen
hij wil eigenlijk niet naar een meeting omdat zijn ax niet zo mooi meer is qua kleur..

ik zal m nog eens schoppen :)

verder is het een super gozer hoor! ;)

ok. vandaag hoop lol gehad!
interieur delen in de grondlak + zijdeglans gezet [mooi zachtgeel is geen kuikentje of zoiets] ziet er 'redelijk uit' maar dat doe ik nog wel een keer oponieuw! en dan zet ik het er pas in als het opgedroogt is :roll:

wieltjes gepast:
185 achter gaat never lukken.. voor gelukkig wel
165 achter past nu ook niet.. dus dan moet ik mn wielkasten aanpassen [na de APK]
nu liepen ze nog wel aan

het zag er wel mega bruut uit gewoon! net een tereinwagen :D whaha gewoon gelijk 5cm hoger op zn poten :)

me eerste skirts staan ook al in de grondverf.. maar daar heb ik nog geen haast mee

verder heb ik ontdekt dat een gordel pijn kan doen als je het oprol mechanisme uit elkaar sloopt [deed het niet en ik ging kijken waarom..]
en dat roest erg vervelend is voor het verwijderen van een trekhaak.. [slijptol iemand?]

Overigens lust mijn AX wel een slokje.. geen benzine, dat valt met 1:15.6 wel mee.. geen olie, nog niets veranderd op de pijlstok.. neej bij mij is dr in minder dan een week tijd 1L koelvloeistof doorheen gegaan! best knap.. vandaar dat hij zo warm werd gister in de file

ik wilde vanmiddag foto's maken met de camera van me vader.. maarja we hadden alleen nog rolletjes 36+8 en das ook zo overdreven
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

neej bij mij is dr in minder dan een week tijd 1L koelvloeistof doorheen gegaan! best knap.. vandaar dat hij zo warm werd gister in de file

Hmm hij consumeert wat koelwater zullen we maar zeggen. Radiateur al nagekeken op natte sporen? Als je geen sporen kunt vinden heb je grote kans op een lekke koppaking :cry:
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ik moet idd nog ff checken op lekkage..

koppakking heb ik echt geen zin in :S
het blok zag er nog zo mooi droog uit :( alleen mn klppendeksel pakking is uitgedroogt [dat wat onder die zwarte kap vandaan komt? met die opstaande rubber rand]
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

q01z wrote:ik moet idd nog ff checken op lekkage..

het blok zag er nog zo mooi droog uit :( alleen mn klppendeksel pakking is uitgedroogt [dat wat onder die zwarte kap vandaan komt? met die opstaande rubber rand]

Al is het blok voor het oog nog zo droog. Als hij water lekt verdampt dat gelijk of het komt in de cilinder waardoor je witte wolkjes krijgt :P
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

master-arnie wrote:
q01z wrote:ik moet idd nog ff checken op lekkage..

Al is het blok voor het oog nog zo droog. Als hij water lekt verdampt dat gelijk of het komt in de cilinder waardoor je witte wolkjes krijgt :P

das waar..
ik heb overigens totaal geen sludge.. maar dat gebeurt ook wel vaker dat hij dan toch verrot is las ik
ik ben bang dat het blok gevlakt moet worden.. ik weet niet.. begin beetje kriegelig te worden.. mn schijfremmen konden ook zo mn dvd speler in zag ik..
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

mn schijfremme

:shock: Zitten die op een 1000ctje :twisted: D8 dat daar nog gewoon handremmen opzaten :twisted: :twisted:

Just kidding!

btw: istie sneller als die cinqshit dinges?
Freude am Fahren.

Post Reply