Groetjes, Henk
Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)
Moderator: webmasters
-
Henk Bats
- Drempelkiller

- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Net resultaat Jan, mooi dat dat stomme draadbreukje gevonden is
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Vandaag de Picasso met startkabels verbonden aan de AX. Toen ik in de Picasso ging zitten om wat gas bij te geven, zag ik waarom de accu van de AX helemaal plat was, ik had de verlichting laten branden
Maar goed, AX weer aan de praat gekregen en even lopen rommelen aan de kabel die ik opnieuw gesoldeerd heb. Niets meer aan het handje, blijft nu gewoon netjes lopen.
AX een tijdje laten draaien en even later afgezet en weer gestart. Dat gaf een behoorlijke knal
en een hoop rook onder de motorkap vandaan
Snel uitgezet en de kap geopend. Op de een of andere manier is er wat druk opgebouwd en dat moest er uit. Dit resulteerde in KVS die er via de vuldop uitkwam en olie via de dop en de kleppendekselpakking. Pakking was er aan de voorkant zelfs onderuit geblazen. Geen wonder dat er zoveel rook onder de kap uitkwam.
Effe een stukje schildersvlies onder de auto gegooid en met wat remmenreiniger het ergste van het blok gespoeld. Vervolgens de kleppendekselpakking weer netjes gemonteerd. Tijd om hem te starten. Effe laten lopen en wat gas gegeven, gelukkig geen gekke dingen. Daarna een rondje gereden en ik merkte niets bijzonders, kortom we kunnen weer blazen
BTW Collin, die lijn waar jij op doelt is niet de vermogenskromme maar de koppelkromme, bij 2500 rpm is er een koppel beschikbaar van 120 nm en een vermogen van zo'n 40 pk.
AX een tijdje laten draaien en even later afgezet en weer gestart. Dat gaf een behoorlijke knal
Effe een stukje schildersvlies onder de auto gegooid en met wat remmenreiniger het ergste van het blok gespoeld. Vervolgens de kleppendekselpakking weer netjes gemonteerd. Tijd om hem te starten. Effe laten lopen en wat gas gegeven, gelukkig geen gekke dingen. Daarna een rondje gereden en ik merkte niets bijzonders, kortom we kunnen weer blazen
BTW Collin, die lijn waar jij op doelt is niet de vermogenskromme maar de koppelkromme, bij 2500 rpm is er een koppel beschikbaar van 120 nm en een vermogen van zo'n 40 pk.
-
Henk Bats
- Drempelkiller

- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Dat was wel even schrikken zeker, wat was nou de oorzaak van die plof?Bossie wrote:........en een hoop rook onder de motorkap vandaan
.......
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Jan, ik ben 42 en moet kennelijk een bril... ook al zegt de brillenboer dat mijn ogen vrijwel 100% perfect zijn op elke afstand.Bossie wrote: BTW Collin, die lijn waar jij op doelt is niet de vermogenskromme maar de koppelkromme, bij 2500 rpm is er een koppel beschikbaar van 120 nm en een vermogen van zo'n 40 pk.
Hoe dan ook...
Nou Jan... jij heb al flink wat koppel bij 2500tpm!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Tja, dat het niet goed is had ik wel door. Maar wat nou de oorzaak is? Geen idee, verder ook geen gekke dingen gemerkt met het rondje dat ik erna heb gereden. Morgen nog maar eens kijken. Ook geen idee hoe zo in ene zoveel druk is opgebouwd. Nog een reden om maar snel met het 1.6 onderblok aan de slag te gaan 
druk opbouw in het koelsysteem is meestal een lekke koppakking, als de motor draait valt het wel mee maar als je em uit zet staat er druk op je koelsysteem wat vervolgens door sijpelt je cilinder in, als je em na afkoeling weer start bouwt ie enorme druk op in je cilinder en perst dat naar alle zwakke plekken, dus ik denk lekke pakking.
Ik wil niet doom denken maar je wel waarschuwen, draai anders morgen de bougies er uit en laat een ander em starten terwijll jij kijkt of er iets uit de cilinders komt, dan weet je wat!
Ik wil niet doom denken maar je wel waarschuwen, draai anders morgen de bougies er uit en laat een ander em starten terwijll jij kijkt of er iets uit de cilinders komt, dan weet je wat!
-
citrofenwick
- Total admin

- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Vreemde gebeurtenissen zo eind augustus hier! De een verbrijzeld een bougie, de ander breekt weer wat af of het blok werkt gewoon geheel niet mee, en dan kom jij vrolijk aanzetten met een doorstart waarbij je halve blok ontploft! Dat er nog druk in zit, tja, maar ik kan met mijn logische inzicht nou niet een reden verzinnen waarom de boel geklapt zou kunnen zijn...
K*t, dat zeker! Hopelijk meer duidelijkheid als de boel weer bloot ligt.
Balen...
K*t, dat zeker! Hopelijk meer duidelijkheid als de boel weer bloot ligt.
Balen...
Ik heb nog geen vreemde zaken kunnen ontdekken aan het blok. Koelvloeistof is netjes op peil, er drijft geen olie op, bougies zien er normaal uit en het rijdt. Ik weet dus nog steeds niet wat het is geweest
Morgen pik ik een andere koppakking op en Bas neemt zondag zijn compressiemeter mee. Op basis van het resultaat daarvan beslis ik of de kop er af gaat om de koppakking te wisselen of dat ik zo door blijf rijden.
Vrijdag neem ik de auto mee naar het werk (Rotterdam) om eens lekker warm te draaien en kijken hoe hij dan reageert.
Morgen pik ik een andere koppakking op en Bas neemt zondag zijn compressiemeter mee. Op basis van het resultaat daarvan beslis ik of de kop er af gaat om de koppakking te wisselen of dat ik zo door blijf rijden.
Vrijdag neem ik de auto mee naar het werk (Rotterdam) om eens lekker warm te draaien en kijken hoe hij dan reageert.
Vrijdag heb ik vrij, bel maar als je gestrand zit in Rotterdam.
Ik heb nog wel een oud type ontsteking liggen
Maar merkwaardig die plof zonder een duidelijke oorzaak.
En vervelend dat je nu net je ontsteking goed hebt en dan dit weer om de hoek komt kijken.
We zullen zondag 's quasi deskundig gaan kijken!
Ik heb nog wel een oud type ontsteking liggen
Maar merkwaardig die plof zonder een duidelijke oorzaak.
En vervelend dat je nu net je ontsteking goed hebt en dan dit weer om de hoek komt kijken.
We zullen zondag 's quasi deskundig gaan kijken!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
Mastenhose
- profiel verwijderd

- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)








