Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV
Moderator: webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Goed idee Raoel zoveel mogelijk meenemen komt altijd weer een keer van pas. En weggooien kan altijd nog.
Succes met het klussen.
Groetjes, Henk
Succes met het klussen.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Transplantatie: vanmiddag ga ik demonteren. Bij vervangen van wiellager heb ik nog niet alles terug gezet, de remklauw doet moeilijk, en op dit moment kan het andere wiel niet los omdat ik zo dicht tegen een muur heb ik geparkeerd
Dat wordt dus: alles erop monteren, auto 20cm naar links parkeren, en alles er weer af...
Ik vind het wel heel erg spannend en leuk zo'n project!!
Dat wordt dus: alles erop monteren, auto 20cm naar links parkeren, en alles er weer af...
Ik vind het wel heel erg spannend en leuk zo'n project!!
Vandaag een uurtje of 2 bezig geweest...
Meteen maar met vervelende dingen begonnen, asmoeren en fusees, vreselijke dingen, maar ging voorspoedig dit keer.
Een of ander beschermkapje voor de fusee-rubbers (doet 't nu niet meer)
Vloeistoffen eruit
Geen olie in de KVS, dat zie ik niet vaak Wel al best donker, zal wel roest zijn?
Vanaf boven nog wat gedaan...
Kabelboom en nog wat electronica zijn weg
De radiateur wil ik vervangen, want die is niet zo mooi meer (in het echt nog ergens dan op de foto)
Verder heb ik wat diesel gehaald om het "nieuwe" blok wat te reinigen. Hij ligt nog braaf te wachten in de auto....
Meteen maar met vervelende dingen begonnen, asmoeren en fusees, vreselijke dingen, maar ging voorspoedig dit keer.
Een of ander beschermkapje voor de fusee-rubbers (doet 't nu niet meer)
Vloeistoffen eruit
Geen olie in de KVS, dat zie ik niet vaak Wel al best donker, zal wel roest zijn?
Vanaf boven nog wat gedaan...
Kabelboom en nog wat electronica zijn weg
De radiateur wil ik vervangen, want die is niet zo mooi meer (in het echt nog ergens dan op de foto)
Verder heb ik wat diesel gehaald om het "nieuwe" blok wat te reinigen. Hij ligt nog braaf te wachten in de auto....
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Deze kwam uit de bix he?
1 kant aan de motortakel met spanbanden (de zware kant), beetje draaien en duwen, toen viel de bix naar beneden (hydrauliek), zat vast op de motortakel (oei), bix gestart, minder zware kant (waar de bak aan vast zat) omhoog getild, Bix een halve meter naarvoren, en toen met spanband #2 de bakzijde aan de motortakel vastgemaakt. Bix rijdt weg.. blokkie hangt mooi aan de motortakel
Bixie is een mooie pakezel, overweeg hem "de gouden pakezel voor de AX" te noemen, alleen is ie grijs...
Mooie is wel dat je er dus een bak + blok in kunt leggen en dat je bij het rijden gewoon niks merkt. Magique de Hydraulique. De drempels worden wel iets Duitser genomen....
Het blok staat nu olie te lekken (kreeg ik er gratis bij! 3.5 liter olie voor niets! ). Ff schoonmaken.. en dan moet ik nog allemaal dingen van de motor losmaken die ik nog nooit gezien heb, dus dat gaat wat langer duren ben ik bang...
Maargoed, geen haast....
1 kant aan de motortakel met spanbanden (de zware kant), beetje draaien en duwen, toen viel de bix naar beneden (hydrauliek), zat vast op de motortakel (oei), bix gestart, minder zware kant (waar de bak aan vast zat) omhoog getild, Bix een halve meter naarvoren, en toen met spanband #2 de bakzijde aan de motortakel vastgemaakt. Bix rijdt weg.. blokkie hangt mooi aan de motortakel
Bixie is een mooie pakezel, overweeg hem "de gouden pakezel voor de AX" te noemen, alleen is ie grijs...
Mooie is wel dat je er dus een bak + blok in kunt leggen en dat je bij het rijden gewoon niks merkt. Magique de Hydraulique. De drempels worden wel iets Duitser genomen....
Het blok staat nu olie te lekken (kreeg ik er gratis bij! 3.5 liter olie voor niets! ). Ff schoonmaken.. en dan moet ik nog allemaal dingen van de motor losmaken die ik nog nooit gezien heb, dus dat gaat wat langer duren ben ik bang...
Maargoed, geen haast....
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Toch geweldig zo'n Bijzondere AX motor transporteur, goed bezig Raoel.
Succes met de transplantatie.
Groetjes, Henk
Succes met de transplantatie.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
dat zal wel meevallen, geloof dat bijna alles al bij mij voor de garage ligtraoel wrote:zonder aandrijfassen had ik 2 liter bakolie in mijn BX gehadPgoddijn wrote:Laat jij de aandrijfassen eraan zitten? Hmm, zonder heb je zoveel meer ruimte .
Magique de Hydraulique, prachtig
Ben benieuwd!
Zo is het ook met die kreukelzone op wielen die ze de Citroën AX noemen. Die won het hart van elke boerenlul.
bollie wrote:dat zal wel meevallen, geloof dat bijna alles al bij mij voor de garage ligtraoel wrote:zonder aandrijfassen had ik 2 liter bakolie in mijn BX gehadPgoddijn wrote:Laat jij de aandrijfassen eraan zitten? Hmm, zonder heb je zoveel meer ruimte .
Magique de Hydraulique, prachtig
Ben benieuwd!
Er zat nog best veel in anders, de andere helft is over de vloer van de garage gegaan bijna 24u laten lekken en toen bij verrijden gutste er nog een liter uit ofzo... uur aan het poetsen geweest...
Verder het blok een beetje gepoetst, en toen de bak er vanaf..
Bijna alles wordt makkelijk met een motortakel
de lieftallige assistente heeft het vliegwiel voor me geblokkeerd toen daar de boutjes af moesten
nog best netjes...
Hier was het allemaal om te doen..
Morgen de oliekeerring ophalen, en dan maar eens kijken hoe je 'm vervangt.... gaat lekker
Verder het blok een beetje gepoetst, en toen de bak er vanaf..
Bijna alles wordt makkelijk met een motortakel
de lieftallige assistente heeft het vliegwiel voor me geblokkeerd toen daar de boutjes af moesten
nog best netjes...
Hier was het allemaal om te doen..
Morgen de oliekeerring ophalen, en dan maar eens kijken hoe je 'm vervangt.... gaat lekker
Oeh, ziet er vettig uit! Ben benieuwd of je het opgelost krijgt. Meteen maar een how-to van maken? .
Lekker bezig geweest, alleen jammer dat er dus nog genoeg bakolie in zát... En dat spul ruikt altijd zo lekker...
Goed weghalen, in de garage van m'n ouders kan ik het nog steeds een beetje ruiken...
Lekker bezig geweest, alleen jammer dat er dus nog genoeg bakolie in zát... En dat spul ruikt altijd zo lekker...
Goed weghalen, in de garage van m'n ouders kan ik het nog steeds een beetje ruiken...
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Bij de krukaskeerring die ik vernieuwd heb in de GT zat een montage hulpstuk.
Voor wat foto's KLIK HIER
Groetjes, Henk
Voor wat foto's KLIK HIER
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
hmm toch gelijk gehad over de krukas keerring dan, valt weer niet tegen.
hoe was het druklager er aan toe, koppeling valt me nog reuze mee.
als je trouwens geen montage hulpstuk erbij krijgt dan kun je ook gewoon de oude keerring gebruiken.
ik draai altijd een schroef in de keerring daar zet ik een tang op en dan kun je de keerring er zo uittrekken.
alles goed schoonmaken, en dan de oude keerring tegen de nieuwe aanleggen dan kun je daar voorzichtig op tikken met een hamer zonder dat je de nieuwe beschadigd. (rondom zachtjes tikken.)
en als je locktite heb kun je die aan de buitenrand van de keerring smeren.
succes!
hoe was het druklager er aan toe, koppeling valt me nog reuze mee.
als je trouwens geen montage hulpstuk erbij krijgt dan kun je ook gewoon de oude keerring gebruiken.
ik draai altijd een schroef in de keerring daar zet ik een tang op en dan kun je de keerring er zo uittrekken.
alles goed schoonmaken, en dan de oude keerring tegen de nieuwe aanleggen dan kun je daar voorzichtig op tikken met een hamer zonder dat je de nieuwe beschadigd. (rondom zachtjes tikken.)
en als je locktite heb kun je die aan de buitenrand van de keerring smeren.
succes!
Zo is het ook met die kreukelzone op wielen die ze de Citroën AX noemen. Die won het hart van elke boerenlul.