Sjoegerd: Citroën AX 1.1 TGE

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Sjoegerd
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by Sjoegerd »

CitroCin wrote:Je kan bij die van een 106 wel allen de achterkant overzetten, dan zou je je eigen voorkap er op kunnen zetten, mits de indeling natuurlijk klopt met de jouwe.
Voorkap is het doorzichtige kunststof? Of het geheel tot de klokjes?

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste

Post by CitroCin »

Het doorzichtige kunststof aan de voorkant met daaraan vast het zwarte plastic wat voor je metertjes zit!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Sjoegerd
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by Sjoegerd »

CitroCin wrote:Het doorzichtige kunststof aan de voorkant met daaraan vast het zwarte plastic wat voor je metertjes zit!
Ah prima, weet ik genoeg ;). Ga van de week maar even een achterdeel van een 106 zoeken. Kan het altijd proberen namelijk :)

Sjoegerd
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by Sjoegerd »

Nog geen tellerbak gevonden ;(
Maar wel weer APK :D

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber

Re: Sjoegerd: Citroën AX 1.1 TGE

Post by gigawebs »

Axje ziet er nog leuk uit! Zag hem vandaag staan op het parkeerterrein van station Putten!
ImageImageImage

Sjoegerd
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by Sjoegerd »

gigawebs wrote:Axje ziet er nog leuk uit! Zag hem vandaag staan op het parkeerterrein van station Putten!
Ja klopt! Daar staat hij vrij vaak ;)
Ondertussen ben ik de stalen velgen allemaal zwart aan het maken. De laatste staat net in de primer :). Ook heb ik laatst een ongelukje gehad, ben bij iemand op de trekhaak geknald. Kon nieuwe radiator+bumper+bevestigingen voor de koplamp er op zetten. Ook ongeveer rond die tijd op de sloop een origineel spoilertje op de kop getikt en gemonteerd.

Sjoegerd
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by Sjoegerd »

Image

Tijdje terug de velgen matzwart gemaakt en een achterspoilertje gemonteerd. Vandaag dacht ik, laat ik eens een fototje ervan maken :P

Sjoegerd
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by Sjoegerd »

Na lange tijd weer eens een update :). Auto heeft sinds vandaag weer een verse apk. Binnenkort tijd voor een onderhoudsbeurtje + distributie. Sinds de laatste update heeft de auto een setje verstralers, andere radio en een Parrot gekregen. Wel is de thermoschakelaar kapot gegaan en heb ik tijdelijk doorverbonden zodat de ventilator constant draait. Nieuwe thermoschakelaar ligt al klaar om te monteren ;). Ook moet de temperatuurmeter nog aangesloten worden maar heb nog niet uit kunnen vinden op welke aansluiting van de tellerbak deze moet komen. Misschien zoek/lees ik niet goed genoeg :oops:

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Gefeliciteerd met de APk. en veel succes met een aankomende distri vervangbeurt.

Doe je dat binnen of wacht je op wat mooier weer?

Holländer
AX Master
AX Master

Post by Holländer »

gefeliciteerd met de APK! goed onderhoud is belangrijk, maar daar denk jij duidelijk wel om. Succes ermee!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Sjoegerd
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by Sjoegerd »

Heb van een monteur bij stage het aanbod gekregen om bij hem in de schuur dat beurtje te doen :). Het zijn niet de lastigste distributieriemen van zo'n 1100, dus dat gaat vast wel goed komen. Het is alleen net wat krapper dan de Landcruisers waar ik op stage aan werk :P

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

ideaal komt vast goed
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sjoegerd
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by Sjoegerd »

Long time no see!
Even melden dat de AX nog in mijn bezit is. Dit weekend over de 229.000 km gegaan en ook net een paar weekjes terug weer een oliebeurtje er op zitten.
Afgelopen december ook door de APK gekomen maar niet zonder werk. Er was een fuseekogel gaar, aandrijfashoesje zat een gat in en had een gebroken veer. Allemaal aan dezelfde kant dus dat scheelde weer.
Ook waren er nog wat andere punten buiten de APK om. Op de bodem bij de linkerdorpel zat een gat naar binnen ter grootte van een hand. Die heeft mijn vader netjes dichtgebraden en afgelakt + tectyl op gespoten. Ook lekte de voorruit aan de passagierskant aan de bovenzijde. Hier hebben we een flinke lading ruitenkit tussen gesmeerd en hij is weer lekvrij.

Al met al heeft de auto me nog niet veel gekost aan onderhoud. Het is dan wel niet de netste AX hier op het forum (verre van :P ) maar hij brengt me nog overal.

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by gigawebs »

Leuk dat hij nog steeds in je bezit! Hou hem op de weg ;)
ImageImageImage

Sjoegerd
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by Sjoegerd »

gigawebs wrote:Leuk dat hij nog steeds in je bezit! Hou hem op de weg ;)
Hij zal nog wel een tijdje bij me blijven ;). Wil hem eigenlijk klaarstomen voor de zomer om eens goed mee op vakantie te gaan.

Ga eindelijk de koelwatertemperatuurmeter aansluiten en moet ook nog even testen of het lampje van het koelwater wel werkt doordat er een tijd terug de tellerbak van een GTi in is gekomen :oops:
Heb de meter zelf al wel getest en die werkt. De ventilator schakelt rond de 90 graden in geloof ik maar op het metertje begint bij 130 pas het rode gebied.

Nog een puntje trouwens, als ik de ruitensproeiers bedien dan gaat de wisser niet mee wat ik in andere auto's wel gewend ben. Is dit normaal of zal er een probleem zijn met een relais of de bekabeling. Dit heeft hij trouwens altijd al gedaan in mijn bezit maar denk er nu pas echt over na :roll: . Ook vind ik de druk uit de sproeier niet echt denderend.

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by gigawebs »

Het is normaal dat je ruitenwissers niet automatisch mee gaan doen als je sproeit. Je kan een ruitenwisserarm van BX scoren op een sloop, die hebben spoeiers op de arm gemonteerd zitten. Dat spuit een stuk beter.
ImageImageImage

Sjoegerd
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by Sjoegerd »

gigawebs wrote:Het is normaal dat je ruitenwissers niet automatisch mee gaan doen als je sproeit. Je kan een ruitenwisserarm van BX scoren op een sloop, die hebben spoeiers op de arm gemonteerd zitten. Dat spuit een stuk beter.
Een BX vinden op de sloop. Kom al met moeite een AX tegen hier :P.
Niet dat ik er vaak kom, heb nooit veel nodig en weet ook geen leuke opties om in te bouwen in een 5-deurs.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

Relais 99 (instelbaar wis-interval) uit een Volkswagen is een leuke optie om in te bouwen, (neem ook het passende relais-voetje mee) en dan kan je gelijk dr bij bedragen dat ie wist als je sproeit (wat ie achter wel doet, maar voor niet)

Verder weet ik t ook niet echt, er zijn wel een hoop opties, maar het meeste is klein spul, een GTI tellerbak heb je bijvoorbeeld al, heb je al een werkende oliepeil-meter? :)

Electrische ramen? CV? etc.. :) Wat ik erg leuk vind, is proberen alle fabrieksopties te verzamelen :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by gigawebs »

Sjoegerd wrote:
gigawebs wrote:Het is normaal dat je ruitenwissers niet automatisch mee gaan doen als je sproeit. Je kan een ruitenwisserarm van BX scoren op een sloop, die hebben spoeiers op de arm gemonteerd zitten. Dat spuit een stuk beter.
Een BX vinden op de sloop. Kom al met moeite een AX tegen hier :P.
Niet dat ik er vaak kom, heb nooit veel nodig en weet ook geen leuke opties om in te bouwen in een 5-deurs.
Toevallig staat er eentje op de sloop in Putten, maar daar komt mijn ruitenwisser toevallig vanaf. ;)
ImageImageImage

Sjoegerd
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by Sjoegerd »

gigawebs wrote:
Toevallig staat er eentje op de sloop in Putten, maar daar komt mijn ruitenwisser toevallig vanaf. ;)
Hmm was er en tijdje terug maar toen stond er niks bruikbaars voor mij.. Geen BX gezien en alleen een AX hoog op de stapel.

Post Reply