Onder jouw auspiciën is de Hillman Imp al eens eerder langsgekomen Henk, meen ik me te herinneren.
Maar ja.... wij zijn beide reeds vrijwel gereduceerd tot fossiel dus kunnen wij ons dit soort prehistorische automobielen wat makkelijker voor de geest halen dan onze jeugdig kwieke club-genoten.
Een van de weinige leuke dingen aan mijn ouderdom is dat ik in mijn jeugd nog daadwerkelijk computer-vrij (geen CAD!!!) ontworpen auto's heb mogen kennen. Of ik was vroeg bewust natuurlijk...
Hoewel je ook in mijn jeugd al een behoorlijke idioot (lees: geriatrisch patiënt) moest zijn om een auto uit het Verenigd Koninkrijk te kopen. Leyland was gedoemd (ik kan mij echt de spotjes voor de Triumph Dolomite nog herinneren....) tot mislukken, geen enkele innovatie sinds de jaren 60.
Aygo, C1, 107... een en dezelfde auto. Nu alles 'platform-gebaseerd'. Destijds had je nog de NSU, Triumph, Jensen, Simca... Saab maakte zelf auto's en in 1979 was Jan van der Marel onverslaanbaar in z'n Vauxhall Chevette, dat was toen nog geen "rebadged" Opel Kadett.
Ja Henk, inderdaad, vroeger was alles beter!
Mijn vader, in 1978 en 1979, reed een Golf Gti! De echte originele 1.6 met 4 bak maar dan wel in race-specificatie.
En toen mijn moeder die auto (8 maanden zwanger) total-loss reed had hij 2 opmerkingen gereed; "Zijn m'n verstralers nog heel?" en "Had je niet kunnen wachten tot over 2 maanden? Dan komt de 5-bak uit!".
Kortom Henk.... je vindt ongetwijfeld de oplossing tot de vraag! Jij hebt nog échte auto's meegemaakt!