Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Bossie wrote:
DuFF wrote:heb ik m gesloopt dan? :| of jij jan? want ik deed m niet goed dicht toch?
Nee, jij hebt hem niet gesloopt. Paul en ik zaten samen heerlijk op die achterklep. Toen ging hij een beetje erg moeilijk dicht en sloot ie niet meer zo netje bij de auto aan. Al dachten we eerst dat het zo hoorde, het paste best bij de rest van de lijnen van de auto :lol:
ach, na een paar draaien met een Torx40 en ratel en beetje wrikwerk van Jan paste die beter als toen hij uit de fabriek kwam :D

misschien moeten we dat met nog wat panelen doen, grote kans dat hij dan opeens wel mooi wordt :P als alle panelen aansluiten zoals het hoort..
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Afgelopen vrijdag de Picasso eindelijk na 6,5 week teruggekregen van het schadebedrijf. Joepie, maar toch niet helemaal. Ik kan nog niet echt vrolijk worden over wat ik teruggekregen heb. Aankomende woensdag een afspraak gemaakt met het schadebedrijf om samen de auto te bekijken en aan te geven waar het volgens mij niet helemaal is zoals het moet zijn.

Mijn puntenlijstje:
- krassen zitten nog in linker achterportier, deze zijn tijdens de aanrijding ontstaan door rondvliegende delen
- krassen in rechterachterporties
- kapje op bestuurderstoel maar half gemonteerd, gordel loopt er aan de verkeerde kant langs
- afdekdop noodontgrendeling handrem voor de bestuurdersstoel ontbreekt
- kunstof afwerking rails voorstoelen ontbreken
- knop claxon valt er af
- slecht schoongemaakt, rechtervoorruitje in het geheel zelfs niet en op de voorruit is het to-do lijstje van de monteur nog te lezen
- achter de bestuurdersstoel ligt nog een flesje water van Care
- afdekking bij de a-stijl zitten onder de zwarte vingers

Op de krassen in het linker en rechter achterportier geen hele grote punten, maar het mag toch wel netjes zijn, na 6,5 week en 13.000 euro.
Image Image Image

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Je had die auto beter zelf in elkaar kunnen kleien...
Altijd meer PK's dan jou!

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Lekkere reclame voor Care....
Inderdaad teruggaan, lijstje is voldoende voor rode oortjes hoor!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

@Bas, dan was hij wel eerder klaar geweest

@Marco, ze begrepen me ook volkomen bij Care, ze wilden er samen met me omheen lopen. Alleen lastig dat het in Zwolle is en ik momenteel een opdracht heb in Rotterdam.

Het gaat ook wel weer goed komen, het kost alleen weer tijd en ik ben de auto weer een poosje kwijt. Daar baal ik van.

Ik zal vanavond wel een paar foto'tjes van de ongemakken plaatsen.
Image Image Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Bossie wrote:... Het gaat ook wel weer goed komen, het kost alleen weer tijd en ik ben de auto weer een poosje kwijt. Daar baal ik van.
Ik voel met je mee Jan, een paar jaar geleden is mij het zelfde overkomen dat bij het ophalen van de gerepareerde Golf Plus was van afstand al te zien dat ze er een puinhoop van hadden gemaakt. De auto dan ook laten staan met de mededeling ik hoor het wel als die echt klaar is.

Ik moet naar een zogenaamd "Schadenet" bedrijf ik heb met de Golf nu 3 keer schade gehad en alle keren was er wel wat.

Met nu als resultaat dat er overal roest verschijnt en dat de achterklep nog steeds alleen wil sluiten met redelijk wat geweld.

We hebben beide één geluk het is niet onze eigen auto maar het blijft triest dat er zo weinig vakmanschap en zo veel nonchalance getoond word.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Klinkt weer alsof deze auto door beginnende schadeherstellers is aangepakt onder het mom van "het is maar lease wagen, ga daar maar mee oefenen".

Jammer voor die gasten dat er toch een heel hoop mensen zijn die ook lease wagens gewoon als hun eigen auto behandelen.

Sterkte ermee! Hopelijk houdt jij er wél een auto aan over die gewoon weer recht, schoon, netjes, met gelijke naden, in 1 kleur, niet al na een jaar roest en goed afsluit want dat is die Golfkar die wij hier hebben allerminst...

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Dat is wel het geluk, dat het een lease-auto is, maar ik betaal er maandelijks meer dan genoeg voor, dus het moet gewoon goed zijn.

Over een jaar mag die gerust gaan roesten. Ik had geen plannen om hem over te nemen na de looptijd en volgend jaar in juni is het contract afgelopen, dan heb ik hem al weer 4 jaar. ;)
Image Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

De Picasso heb ik woensdag teruggebracht naar Care. Ondertussen nog wat ongemakken er bij, waaronder een niet werkende ruitensproeier. Maar ze gaan het oplossen. Ze weten nog niet hoe lang het gaat duren. Ondertussen mag ik in hun leen-taxi rondcrossen, een zwarte Mercedes B-Klasse.

Komende dagen probeer ik weer wat tijd vrij te maken voor de AX. De cv was zo goed als ingebouwd, alleen heb ik waarschijnlijk een motortje doorgefikt. Als ik de cv nu probeer, dan vliegen de zekeringen me om de oren. Dus komende dagen de cv even fixen. Motortje krijgt ook een beurtje, nieuwe bougies, schone olie en een vers oliefilter. Tot slot nog even een nieuwe mapping voor de ontsteking in elkaar flansen zodat ik de toch naar de Ringsleutel kan ondernemen. Afspraak is gemaakt voor vrijdag 20 augustus om 9.00 uur. Eens kijken hoe die daarna loopt.
Image Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik ben echt super benieuwd wat dat ding gaat doen met een goede afstelling :D

zoiezo benieuwd wat hij op de bank gaat zetten natuurlijk...
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

q01z wrote:ik ben echt super benieuwd wat dat ding gaat doen met een goede afstelling :D

zoiezo benieuwd wat hij op de bank gaat zetten natuurlijk...
Ik ook, heb een beetje last van koudwatervrees ;)
Image Image Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Ik gok op 105pk, misschien wel 110.
Dat doe ik puur op basis van mijn Nigel ervaring met deze nokkenas en luchtfilter/sproeier. Of had Jan ook nog een spaghetti spruitstuk?
Doe daar een perfect getimede ontsteking bij en dan moet die 110 toch goed haalbaar zijn lijkt me.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Dat ding heeft toch nooit een bank bezocht?
Altijd meer PK's dan jou!

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Bas_S wrote:Dat ding heeft toch nooit een bank bezocht?
Welk ding Bas?
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

no offence, maar 110pk lijkt mij te hoog gegrepen..

ik zet in op 95-100pk, nou liep mijn GTW welliswaar niet best.. maar heeft wel 4x een grotere gasklep, grotere poorten, dezelfde spaghetti, een net iets mildere nokkenas (maar dat scheelt niet veel) en een hogere compressie (domes op de zuiger), die zat dus op 95pk aan de kruk

bvendien zou je dan zonder echt heel spannende aanpassingen 25pk meer hebben als origineel? :shock:

begrijp me niet verkeerd, ik zal de eerste zijn die jan feliciteert (nah denk dat de tuner me voor is :D), maar 110pk lijkt mij een heel erg roze wolk op een droombank :)
Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Ik weet ook niet meer wat voor onderblok Jan heeft...
Is dat origineel GT carb? Oftewel K2A/B?

Toch denk ik dat men verbaasd zal zijn... :lol:
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Aan de andere kant... het is wel de bank bij de ringsleutel he... Die is meestal niet zo negatief gesteld ;)
Een 3 cilinder heeft daar nog 122pk :lol:

Zit er verschil in die onderblokken? Alle 2 die types hebben toch weinig compressie?
Altijd meer PK's dan jou!

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Compression Ratio : 9.3 :lol: Als je een halve meter van de kop vlakt moet het wel lukken :twisted:
Altijd meer PK's dan jou!

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

K2A draait max pk (volgens afstelboekje bij Renard) 250 toeren minder dan B, allebei is aluminium.
Beide zitten max pk op zo'n 1000tpm meer dan 'gewoon' 1.4 blok.
Compressie is inderdaad lager dan GTI maar of dat nu zóveel uitmaakt...

Bij de carb maakt het al dan niet aanwezig zijn van de originele 'milieu-vacuum-zooi' ook veel uit. Toen die troep er bij Nigel nog inzat was het nauwelijks afstelbaar, nadat Nard dat vacuumleidingwerk had 'geoptimaliseerd' (lees: geheel verwijderd) kwam ineens het beest naar boven en werd de carb veel beter afstelbaar :? Bovendien werd het gek genoeg schoner én zuiniger...
Aangezien Jan nu tot op de millimeter (kleiner zelfs) de ontsteking kan afstellen (en er een wideband aan heeft hangen) vermoed ik dat hij veel verder gaat komen dan puur analoog mogelijk is..
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Bas_S wrote:Aan de andere kant... het is wel de bank bij de ringsleutel he... Die is meestal niet zo negatief gesteld ;)
dat blijkt toch enorm mee te vallen tov de dyno in Goes en die van DP Engineering.
kijk maar naar bijv. de resultaten van Ronald over de verschillende banken, het ontloopt elkaar erg weinig.


Spannend Jan, niet zozeer welke waarde eruit komt, maar vooral hoe het gaat lopen als het lekker is afgesteld. Hoe het rijgevoel en de snelheidsbeleving is, is toch veel belangrijker dan wat er precies op de uitdraai staat.
Last edited by Browny on FriAug13, 2010 3:43:54 PM, edited 1 time in total.

Post Reply