Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)
Moderator: webmasters
Ik moest ook meteen aan jouw geval denken, had dat ook een keer gelezen. Jij had hopelijk een nieuw ringetje?
Ben nog even onder de auto doorgelopen en ben met een doek even wat druppels wezen wegvegen. Maar met mijn wazige hoofd dacht ik eerst even dat m'n nieuwe Koni links vrolijk aan het lekken was . Lekker wakker weer...
Had niet bijzonder veel tijd om het grondig te doen dus nu lekt er ook een beetje olie door. Zat eerst vloeibare pakking tussen (ouwe pakking lek?) en heb het niet goed weggehaald. Kijken of ik morgen een drastische oplossing kan bedenken
Ben nog even onder de auto doorgelopen en ben met een doek even wat druppels wezen wegvegen. Maar met mijn wazige hoofd dacht ik eerst even dat m'n nieuwe Koni links vrolijk aan het lekken was . Lekker wakker weer...
Had niet bijzonder veel tijd om het grondig te doen dus nu lekt er ook een beetje olie door. Zat eerst vloeibare pakking tussen (ouwe pakking lek?) en heb het niet goed weggehaald. Kijken of ik morgen een drastische oplossing kan bedenken
weet ikPgoddijn wrote:Had niets met een bakwissel te maken
maar als dit blijkbaar rottige schade oplevert zou het goed zijn als dit meegenomen wordt in elke 'how to' over een versnellingsbak
rijdt die motor? en wat is het er voor een?
lachen man. gewoon een beetje proberen. dat kan wel als ie er anders toch alleen maar staat te staan (en te verroesten?)
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
Als ik aan die motor ga klooien wordt ik waarschijnlijk vermoord door m'n zus (haar motor, uberhaupt al een gevoelig onderwerp (en niemand weet waarom ) )..... Hoe dan ook, weet niet of dit in een how-to moet, ben geloof ik de tweede naast Rogier. En die had geen bijgeluiden trouwens, dat kwam gewoon uit het niets.
Wel heb ik trouwens het vermoeden dat de borgring al los lag. Nadat de bak geklapt was hoorde ik nog steeds rare dingen, na het vervangen niets meer eigenlijk. Denk dat bij Rogier de borgring is losgeschoten en meteen daarna de gewone ring, bij mij is de laatste waarschijnlijk om een of andere reden nog een paar weken blijven zitten . Misschien mazzel mee gehad, had hem toen iets harder nodig dan nu eigenlijk...
Wel heb ik trouwens het vermoeden dat de borgring al los lag. Nadat de bak geklapt was hoorde ik nog steeds rare dingen, na het vervangen niets meer eigenlijk. Denk dat bij Rogier de borgring is losgeschoten en meteen daarna de gewone ring, bij mij is de laatste waarschijnlijk om een of andere reden nog een paar weken blijven zitten . Misschien mazzel mee gehad, had hem toen iets harder nodig dan nu eigenlijk...
Ok, misschien niet helemaal volledig geweest...
Dat ik bezig was met een bakwissel klopt niet helemaal... Dat moet gewoon Motorwissel zijn .
In verband met mijn luiheid had ik geen zin om de versnellingsbak onder mijn auto vandaan te halen om er een ander op te zetten. Ook had ik geen zin om de koppeling te doen, de startmotor te vervangen en andere dingetjes bij te werken...
Dus, dan doe je maar een motorswap. Was nog met een ander bezig maar ivm de kapotte versnellingsbak moest dit maar even tussendoor...
Het motorblok dat erin is gehangen: Oude blok van Jordi (Happytree). Deze had sowieso een andere nokkenas, maar ook een Devil spruitstuk. En eigenlijk was alles dat erop zat goed, behalve de STARTMOTOR!
Ben je dus ongeveer klaar voor een teststart, slaat de startmotor dus keihard vast! Hij zit al niet op zo'n lekkere plaats, ik was de problemen met m'n ouwe startmotor allang zat (niet meer pakken bij een warme motor).
Naja, dan maar een ander op de kop tikken, evenals een nieuwe schakelstang (de lange was gaaaaar en ik had hem nog even iets gaarder gemaakt ).
Naja, uiteindelijk werkt het inmiddels prima, ben nog een klein beetje voorzichtig met het gas maar daar komt nog wel verandering in .
Het verschil? Ik denk iets eerder koppel en daardoor een vloeiender lijntje naar boven. Misschien bijna saai .
Ik ben nog aan het tweaken, foto's zijn niet bijzonder boeiend denk ik, maar zal er later een paar neerzetten...
Dat ik bezig was met een bakwissel klopt niet helemaal... Dat moet gewoon Motorwissel zijn .
In verband met mijn luiheid had ik geen zin om de versnellingsbak onder mijn auto vandaan te halen om er een ander op te zetten. Ook had ik geen zin om de koppeling te doen, de startmotor te vervangen en andere dingetjes bij te werken...
Dus, dan doe je maar een motorswap. Was nog met een ander bezig maar ivm de kapotte versnellingsbak moest dit maar even tussendoor...
Het motorblok dat erin is gehangen: Oude blok van Jordi (Happytree). Deze had sowieso een andere nokkenas, maar ook een Devil spruitstuk. En eigenlijk was alles dat erop zat goed, behalve de STARTMOTOR!
Ben je dus ongeveer klaar voor een teststart, slaat de startmotor dus keihard vast! Hij zit al niet op zo'n lekkere plaats, ik was de problemen met m'n ouwe startmotor allang zat (niet meer pakken bij een warme motor).
Naja, dan maar een ander op de kop tikken, evenals een nieuwe schakelstang (de lange was gaaaaar en ik had hem nog even iets gaarder gemaakt ).
Naja, uiteindelijk werkt het inmiddels prima, ben nog een klein beetje voorzichtig met het gas maar daar komt nog wel verandering in .
Het verschil? Ik denk iets eerder koppel en daardoor een vloeiender lijntje naar boven. Misschien bijna saai .
Ik ben nog aan het tweaken, foto's zijn niet bijzonder boeiend denk ik, maar zal er later een paar neerzetten...
Naja, hier dus wat foto's van de swap:
Hier nu dus het begin: Motorkap eraf. Het enige verschil is dat er nu dus een benzinedrukmeter in zit en dat een deel van het luchtfilterhuis (onderkant) verdwenen is . Oh, en heb toch maar weer m'n veerpootbrug geplaatst. Staat toch weer wat completer .
Leeg motorruim, rechtsonder in de hoek kun je nog net het oude blokje zien staan...
Auto in de takels, had ik van tevoren eigenlijk niet zien aankomen (dacht weer vrolijk alles via de bovenkant eruit te halen...
En hier weer alles op z'n plaats! Zo vervang je dus je versnellingsbak
En deze staat hier even in een hoekje te wachten tot ik de boel even een klein beetje ga aanpakken . Startmotor ligt klaar, nu nog wat andere kleine dingen en een auto waar deze in mag
En het eindresultaat. Naja, heb inmiddels de bougiekabels overgezet, evenals het kleppendeksel (wil nog een keer een nieuwe pakking), oliefilter moet nog worden vervangen en tegelijk de plaatsing van een adapterring voor oliedruk en olietemperatuur .
Oh, en was nog bezig geweest met een halfbakken systeem voor een open luchtfilter. Het systeem wat er op zat beviel me niet helemaal, carterontluchting vind ik persoonlijk bijzonder belangrijk! Dus dat is nu in orde .
Foto's volgen later, het werkt maar staat niet zo mooi nog...
Hier nu dus het begin: Motorkap eraf. Het enige verschil is dat er nu dus een benzinedrukmeter in zit en dat een deel van het luchtfilterhuis (onderkant) verdwenen is . Oh, en heb toch maar weer m'n veerpootbrug geplaatst. Staat toch weer wat completer .
Leeg motorruim, rechtsonder in de hoek kun je nog net het oude blokje zien staan...
Auto in de takels, had ik van tevoren eigenlijk niet zien aankomen (dacht weer vrolijk alles via de bovenkant eruit te halen...
En hier weer alles op z'n plaats! Zo vervang je dus je versnellingsbak
En deze staat hier even in een hoekje te wachten tot ik de boel even een klein beetje ga aanpakken . Startmotor ligt klaar, nu nog wat andere kleine dingen en een auto waar deze in mag
En het eindresultaat. Naja, heb inmiddels de bougiekabels overgezet, evenals het kleppendeksel (wil nog een keer een nieuwe pakking), oliefilter moet nog worden vervangen en tegelijk de plaatsing van een adapterring voor oliedruk en olietemperatuur .
Oh, en was nog bezig geweest met een halfbakken systeem voor een open luchtfilter. Het systeem wat er op zat beviel me niet helemaal, carterontluchting vind ik persoonlijk bijzonder belangrijk! Dus dat is nu in orde .
Foto's volgen later, het werkt maar staat niet zo mooi nog...
Ha, dank! Ben benieuwd hoe het loopt. Maar zal nog eerst een paar goeie checks uitvoeren op de brug (lijkt me met mijn relatief korte ervaring wel een verstandig idee). Heb hem nog niet vol open getrokken.Happytree wrote:er zat pas 6dkm 5w40 vol syntheet van kroon in dus opzich nog prima, oliefilter had ik natuurlijk mee vervangen.
Verder wens ik je veel plezier boven de 4.5k
Hoe zit het overigens met de benzinedruk?
Adapterring wil ik er trouwens wel onder, olietemp meter staat naar links en de oliedruk meter naar rechts . Staat wel ok verder, maakt het symetrisch .
Distributieriem is van september, toch?
Zo, ben nog niet bezig geweest om een oplossing te bedenken voor de benzinedruk van de GTI. Dus zal hij niet zuiniger worden, maar dat geeft niet. Andere oplossing:
Niet het beste kleur-idee, maar ongeveer...
Stukje duidelijker
Hmm, merk er niets van
Deze striping nooit eerder gezien, vind het wel wat hebben. En ja, da's een 306 in de weerspiegeling...
Flinke bast in de ruit, maar ook niet helemaal goed te zien. Loopt ook een deel horizontaal, recht voor je ogen. Resultaat is een directe weerkaatsing van licht door de barst, recht in je ogen . Dan maar m'n zonnebril opzoeken...
Vaal dakje, ben benieuwd wat polijsten voor effect zal hebben.
En de tellerbak. Lage km-stand (da's 128819, niet 428819 ). Alleen hoe krijgt het klokje het voor elkaar om uit elkaar te vallen?
Hoe dan ook, dit is het vervangende vervoer van m'n TRS (de witte uitleen auto die heen en weer pendelt naar de crèche). Die heeft behoefte aan een koppakking, kabelboom, nieuwe aandrijfassen, meer staal (zoals vroeger) en minder roest. Oh, en de skirts moeten weer een keer volledig geplaatst worden. Dat staat ook weer heel netjes .
Geen nood, de TRS blijft zolang het mogelijk is! Heb niet extreem veel geld te besteden maar ik blijf m'n best doen om de TRS op de been te houden. Daarnaast is de vrouwelijke bestuurder van de TRS er alweer een beetje behoorlijk aan verknocht (ze was bang dat de TGE de TRS ging vervangen en direct gesloopt ging worden).
Deze loopt aardig, hoewel ik nog even wil kijken of alles wel helemaal in orde is. Injectiehuis snel nog even schoon gespoten maar het kan beter. Wel ben ik behoorlijk te spreken over het uiterlijk! Eigenlijk geen deukjes zoals je normaal verwacht, eigenlijk alleen roest gevonden achter de koplampen ("echt waar?") waar een paar zwarte plaatsjes overheen waren gepopnageld en in de achterbak in de puntjes (zo ook bij de TRS maar laaaaaang niet zo erg . En wederom een trekhaak! Meteen maar een witte kentekenplaat bestelt en dan wou ik morgen meteen kijken of hij de drempels in de buurt van Tijmen aan kan .
Goed, ik ga onderdeeltjes verzamelen om deze mooie 5-deurs beter mee te kunnen conserveren .
Niet het beste kleur-idee, maar ongeveer...
Stukje duidelijker
Hmm, merk er niets van
Deze striping nooit eerder gezien, vind het wel wat hebben. En ja, da's een 306 in de weerspiegeling...
Flinke bast in de ruit, maar ook niet helemaal goed te zien. Loopt ook een deel horizontaal, recht voor je ogen. Resultaat is een directe weerkaatsing van licht door de barst, recht in je ogen . Dan maar m'n zonnebril opzoeken...
Vaal dakje, ben benieuwd wat polijsten voor effect zal hebben.
En de tellerbak. Lage km-stand (da's 128819, niet 428819 ). Alleen hoe krijgt het klokje het voor elkaar om uit elkaar te vallen?
Hoe dan ook, dit is het vervangende vervoer van m'n TRS (de witte uitleen auto die heen en weer pendelt naar de crèche). Die heeft behoefte aan een koppakking, kabelboom, nieuwe aandrijfassen, meer staal (zoals vroeger) en minder roest. Oh, en de skirts moeten weer een keer volledig geplaatst worden. Dat staat ook weer heel netjes .
Geen nood, de TRS blijft zolang het mogelijk is! Heb niet extreem veel geld te besteden maar ik blijf m'n best doen om de TRS op de been te houden. Daarnaast is de vrouwelijke bestuurder van de TRS er alweer een beetje behoorlijk aan verknocht (ze was bang dat de TGE de TRS ging vervangen en direct gesloopt ging worden).
Deze loopt aardig, hoewel ik nog even wil kijken of alles wel helemaal in orde is. Injectiehuis snel nog even schoon gespoten maar het kan beter. Wel ben ik behoorlijk te spreken over het uiterlijk! Eigenlijk geen deukjes zoals je normaal verwacht, eigenlijk alleen roest gevonden achter de koplampen ("echt waar?") waar een paar zwarte plaatsjes overheen waren gepopnageld en in de achterbak in de puntjes (zo ook bij de TRS maar laaaaaang niet zo erg . En wederom een trekhaak! Meteen maar een witte kentekenplaat bestelt en dan wou ik morgen meteen kijken of hij de drempels in de buurt van Tijmen aan kan .
Goed, ik ga onderdeeltjes verzamelen om deze mooie 5-deurs beter mee te kunnen conserveren .
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
@MBa@NL:
Ben momenteel aan het valsspelen:
Misschien is het een Jaeger, maar alleen het plaatje (net overget). Grappig, Jaeger is net iets groter. De VDO plaat kon ik er ongeveer afblazen, de Jaeger plaat zat nog als een gek geplakt . Die kan weer een paar jaar voort volgens mij.
@Fenwick:
De auto wordt wel bereden, alleen stottert ie nog een beetje. Weet niet precies wat, injectiehuis zal wel een oorzaak zijn, maar wellicht zal ik eens bougiekabels overzetten...
Heb wel bougiekabels van een GTI liggen, maar dat gaat vast niet passen. Het is geen dis.
Ben momenteel aan het valsspelen:
Misschien is het een Jaeger, maar alleen het plaatje (net overget). Grappig, Jaeger is net iets groter. De VDO plaat kon ik er ongeveer afblazen, de Jaeger plaat zat nog als een gek geplakt . Die kan weer een paar jaar voort volgens mij.
@Fenwick:
De auto wordt wel bereden, alleen stottert ie nog een beetje. Weet niet precies wat, injectiehuis zal wel een oorzaak zijn, maar wellicht zal ik eens bougiekabels overzetten...
Heb wel bougiekabels van een GTI liggen, maar dat gaat vast niet passen. Het is geen dis.