huh? Wat is er nou precies aan de hand??
Ik zie dat er iets tussen je klep zit en dat je cilinder/zuiger beschadigd is....
Wat is er nou afgebroken?
Ik zie ook dat je klep een aantal keertjes tegen je zuiger is gekomen... maar hoe is dat gekomen? Klep niet goed vast?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
de bougie heeft het begeven (reden niet duidelijk, fault in de ontsteking waarschijnlijk), waardoor het keramiek vd kaars is afgebrokkeld, dat heeft vervolgens liggen rammelen op de zuiger en stukjes aluminium vd kop afgebrokkeld.. die stukjes aluminium zijn tot een 'kogel' gemaakt.. en dat zit tussen de klep
q01z wrote:de bougie heeft het begeven (reden niet duidelijk, fault in de ontsteking waarschijnlijk), waardoor het keramiek vd kaars is afgebrokkeld, dat heeft vervolgens liggen rammelen op de zuiger en stukjes aluminium vd kop afgebrokkeld.. die stukjes aluminium zijn tot een 'kogel' gemaakt.. en dat zit tussen de klep
inzoverre ik het kan beoordelen athans..
hoe kan er nou een fout zitten in de ontsteking? Dat is toch een verdeelkap?? daar kan weinig fout gaan....
Ik zou die bougie's maar eens terug sturen! En even verhaal halen? en dan de kosten presenteren
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
zag dat je al opzoek was naar een nieuw onderblok....
Last edited by v.andriessen on WedJul28, 2010 11:44:31 PM, edited 1 time in total.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
q01z wrote:de bougie heeft het begeven (reden niet duidelijk, fault in de ontsteking waarschijnlijk), waardoor het keramiek vd kaars is afgebrokkeld, dat heeft vervolgens liggen rammelen op de zuiger en stukjes aluminium vd kop afgebrokkeld.. die stukjes aluminium zijn tot een 'kogel' gemaakt.. en dat zit tussen de klep
inzoverre ik het kan beoordelen athans..
Behoorlijk vervelend.
Dat stukje metaal lijkt (op de 2e foto) een te aparte vorm te hebben om ontstaan te zijn uit aluminiumsplinters?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
raoel wrote:Maar volgens de foto's is er alleen schade aan de kop, toch? Lijkt me dat een goeie kop makkelijker is te vinden dan een goed blok...
Kan me ook wel in Vincent zijn mening vinden; toch eens gaan praten ofzo..
onderblok is makkelijker te vinden als een nieuwe kop hoor!
heb al 3 onderblokken gevonden, nog geen kop.. tis natuurlijk de kop van een Sport.. en die zijn best zeldzaam!
de kleppen van ene GT carb en GTinj zijn hetzelfde, alleen de nokkenas is anders... dus komt er een GTinj kop + Sport nokkenas op (net als brockje Collin ) en dan dus de solex inlaat + carb en Devil spruitstuk
dat weberblok wil ik dan eigenlijk vd winter weer op kunnen bouwen, dus gewoon een 2e 1.6 regelen, die in de bok hangen en leuk winterprojectje van bouwen.. met dan dus ook een compleet geflowde kop en van alles