Prachtige stukjes huisvlijt Jan (zowel nageslacht als auto ). Moet toch eens kijken of ik ze een keer IRL kan komen bewonderen.
Bossie wrote:Ondertussen van MNM een berichtje gehad dat hij me waarschijnlijk aan een oplossing kan helpen. Dat maakt me helemaal happy en dat wachten we dus even af
Ik heb wel een donkerbruin vermoeden waar hij het over heeft.
KMvrtr wrote:Prachtige stukjes huisvlijt Jan (zowel nageslacht als auto ). Moet toch eens kijken of ik ze een keer IRL kan komen bewonderen.
Bossie wrote:Ondertussen van MNM een berichtje gehad dat hij me waarschijnlijk aan een oplossing kan helpen. Dat maakt me helemaal happy en dat wachten we dus even af
Ik heb wel een donkerbruin vermoeden waar hij het over heeft.
Je weet waar het is Antoine, je bent welkom Er moet nog wel het nodige aan de AX gebeuren, maar deze week hoop ik weer te rijden en een afspraak met de Ringsleutel gemaakt te hebben.
En dat donkerbruine vermoeden van je klopt. Gaat daar over
Bossie wrote:Triggerwheel is ook op veel plekken op het internet te vinden. Ik heb de mijne bij Jeroen Bosma http://bs-autotune.nl vandaan (je weet wel, die van de KDFI installatie in Nigel van Collin). Het gat hierin heb ik aangepast zodat het triggerwheel naast de poelie voor de dynamo op de krukas geplaatst kan worden (wel even wat langere boutjes gebruiken). Bij het aanpassen van het gat dien je rekening te houden met de plek van de sensor, deze moet 90 graden voor de ontbrekende tand staan, wanneer de motor in BDP staat.
Niet helemaal waar....
Het triggerwheel komt van Nard (Renard Automobiles) en is door hun overbuurman, Machinefabriek van Wamel, op een enorme CNC-machine gemaakt in vrij dik staal.
Nard heeft het voorraadje toen doorgeschoven naar Jeroen, maar dat is al weer 3 jaar geleden. Of er nog ergens in een kast bij BS-Autotune exemplaren van zijn weet ik niet.
Destijds, toen we met Nards' SM en de eerste CX op KDFi/LPG bezig waren, is er een serie (10 geloof ik) van die wieltjes gemaakt. De dikte ervan is voor de sensor erg belangrijk, evenals de diepte van de vertanding.
De voortgang met de Picasso blijft een feest. Nog niet klaar. Ze hopen hem eind deze week af te kunnen leveren. Weer verkeerde onderdelen, net als vorige week, toen hadden ze daar ook al last van
Bossie wrote:De voortgang met de Picasso blijft een feest. Nog niet klaar. Ze hopen hem eind deze week af te kunnen leveren. Weer verkeerde onderdelen, net als vorige week, toen hadden ze daar ook al last van
dan moet je eigenlijk voor de lol de dag dat je m terug hebt m ff tegen een paaltje aan prikken
Bossie wrote:De voortgang met de Picasso blijft een feest. Nog niet klaar. Ze hopen hem eind deze week af te kunnen leveren. Weer verkeerde onderdelen, net als vorige week, toen hadden ze daar ook al last van
dan moet je eigenlijk voor de lol de dag dat je m terug hebt m ff tegen een paaltje aan prikken
Of een dag voordat ik hem terug krijg de huurauto even plat rijden
Bossie wrote:De voortgang met de Picasso blijft een feest. Nog niet klaar. Ze hopen hem eind deze week af te kunnen leveren. Weer verkeerde onderdelen, net als vorige week, toen hadden ze daar ook al last van
dan moet je eigenlijk voor de lol de dag dat je m terug hebt m ff tegen een paaltje aan prikken
Of een dag voordat ik hem terug krijg de huurauto even plat rijden
Vandaag maar weer een telefoontje gepleegd met het schadebedrijf. De Picasso staat in principe klaar. Maandag moet hij bij de dealer nog even aan de computer en als daar geen storingen naar voren komen, dan moeten ze hem nog even schoonmaken en dan is hij echt klaar. Hopelijk maandag dus een telefoontje met de melding: klaar, lever de piepersnijer maar in.
Vandaag gezellig een middag in Wemeldinge geweest. Samen met Hester, Thomas en Daniël in de frietpers om na een reis van 2 uur bij Marc aan te komen. Erg gezellige middag gehad waar na Rogier en Duff ook Paul en Cindy deel van uit hebben gemaakt.
Morgenavond kijken of ik nog wat tijd heb om de module met afstandsbediening in de AX te plaatsen. Marc, bedankt!
Rogier, nogmaals dank voor het geweldige blouseje voor Daniël en allemaal uiteraard voor de gezelligheid.
DuFF wrote:heb ik m gesloopt dan? of jij jan? want ik deed m niet goed dicht toch?
Nee, jij hebt hem niet gesloopt. Paul en ik zaten samen heerlijk op die achterklep. Toen ging hij een beetje erg moeilijk dicht en sloot ie niet meer zo netje bij de auto aan. Al dachten we eerst dat het zo hoorde, het paste best bij de rest van de lijnen van de auto