1.4 of 1.1
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Starter
- Posts: 19
- Joined: FriJun25, 2004 11:27:57 PM
- Location: Tilburg
1.4 of 1.1
Hallo,
Is er iemand die mij kan helpen?
Ik heb onlangs een AX bj maart 92 gekocht.
Oorspronkelijk is het een 1.1i first class.
De vorige eigenaar zei echter dat de oude motor aan gort is gereden en dat er een andere motor in zit. Hij vertelde dat er een 1.4 in zou zitten.
Hoe kom ik erachter of dit zo is.
Ik heb reeds eerder een citroen gereden en dat was een 1.1. Mijn huidige rijdt net zo als die andere.
Daarbij is dit ook nog eens een vierbak, Ik dacht dat alleen de 1.1tjes een 4 bak hadden of vergis ik mij.
Overigens vraag ik mij af of het mogelijk is om deze 4-bak in een 5-bak te veranderen. Ik heb nl. steeds de neiging om door te schakelen, maar zonder de vijf is dat onmogelijk.
Graag jullie professionele reacties!
B.v.d.
Peanut1972
Is er iemand die mij kan helpen?
Ik heb onlangs een AX bj maart 92 gekocht.
Oorspronkelijk is het een 1.1i first class.
De vorige eigenaar zei echter dat de oude motor aan gort is gereden en dat er een andere motor in zit. Hij vertelde dat er een 1.4 in zou zitten.
Hoe kom ik erachter of dit zo is.
Ik heb reeds eerder een citroen gereden en dat was een 1.1. Mijn huidige rijdt net zo als die andere.
Daarbij is dit ook nog eens een vierbak, Ik dacht dat alleen de 1.1tjes een 4 bak hadden of vergis ik mij.
Overigens vraag ik mij af of het mogelijk is om deze 4-bak in een 5-bak te veranderen. Ik heb nl. steeds de neiging om door te schakelen, maar zonder de vijf is dat onmogelijk.
Graag jullie professionele reacties!
B.v.d.
Peanut1972
Een dag niet ge-AXt is een dag niet geleefd!
Hoi,
het motortype indicatieplaatje zit zeg maar in het midden van je 'motor' ter hoogte van je vliegwiel aan de voorkant.
dus waar de motor overgaat in koppeling/versnellingsbak
daar zou bij een 1.4 TU3 FMZ KDY/KDX moeten staan [iets van deze codes]
en bij een 1.1 TU1 M HDZ/HDY
nou kan het natuurlijk dat de vorige eigenaar alleen het plaatje heeft overgezet. Maar dat is valsspelen.
vanaf '92 is de 1.1 geleverd met Magneti MarelliG6 injectie
de 1.4 is vanaf '92 geleverd met zowel BoschA2.2 en BoschA3.0 [iig bosch dus]
dat van die 4bak dat kan natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat je geen zin meer hebt om de hele versnellingsbak+stangenstelsel om te bouwen na het inbouwen van een motor.
of dit zo te vervangen is voor een 5bak durf ik niet te zeggen, maar ik denk dat ja wel het goede antwoord moet zijn.
mvg,
marc
EDIT: dat motortype plaatje kan je het beste zoeken met een oude afwas of tandenborstel. Aangezien dat meestal verstopt zit onder een vinger dik modder en vet/olie/bagger. Maar het zit dr wel.. ergens Recht achter je radiator fan
het motortype indicatieplaatje zit zeg maar in het midden van je 'motor' ter hoogte van je vliegwiel aan de voorkant.
dus waar de motor overgaat in koppeling/versnellingsbak
daar zou bij een 1.4 TU3 FMZ KDY/KDX moeten staan [iets van deze codes]
en bij een 1.1 TU1 M HDZ/HDY
nou kan het natuurlijk dat de vorige eigenaar alleen het plaatje heeft overgezet. Maar dat is valsspelen.
vanaf '92 is de 1.1 geleverd met Magneti MarelliG6 injectie
de 1.4 is vanaf '92 geleverd met zowel BoschA2.2 en BoschA3.0 [iig bosch dus]
dat van die 4bak dat kan natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat je geen zin meer hebt om de hele versnellingsbak+stangenstelsel om te bouwen na het inbouwen van een motor.
of dit zo te vervangen is voor een 5bak durf ik niet te zeggen, maar ik denk dat ja wel het goede antwoord moet zijn.
mvg,
marc
EDIT: dat motortype plaatje kan je het beste zoeken met een oude afwas of tandenborstel. Aangezien dat meestal verstopt zit onder een vinger dik modder en vet/olie/bagger. Maar het zit dr wel.. ergens Recht achter je radiator fan

-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
een 1.4 met een 4bak lijkt me vrij onlogisch, dus ik denk wel dat het een 1.1 is, want met alleen een motorombouw ben je er niet namelijk, als het een injectie is, moet je ook een andere computer hebben, en hoogstwaarschijnlijk ook een andere uitlaat, omdat de diameter anders zal zijn. Ook zal dr wel het nodige kabelwerk anders zijn, en om dat ook allemaal te vervangen word je niet vrolijk van, dus die 1.4 dr in lijkt mij persoonlijk vrij sterk.
Een 5bak zal dr wel onder te krijgen te zijn, aangezien dr ook zat mensen zijn die een 5bak van een diesel onder hun GT gooien, dat zijn toch ook 2 compleet verschillende blokken, dus zou een 5bak van bijvoorbeeld een 1.4, of een GT dr ook onder moeten passen lijkt me.
Een 5bak zal dr wel onder te krijgen te zijn, aangezien dr ook zat mensen zijn die een 5bak van een diesel onder hun GT gooien, dat zijn toch ook 2 compleet verschillende blokken, dus zou een 5bak van bijvoorbeeld een 1.4, of een GT dr ook onder moeten passen lijkt me.
-
- AX Starter
- Posts: 19
- Joined: FriJun25, 2004 11:27:57 PM
- Location: Tilburg
Tnx
Tanx guys,
Ik ga dat plaatje eens zoeken, maar ik denk idd dat het een 1.1 is. Heb vast nog wel ergens een oude tandenborstel liggen.
Overigens het beestje rijdt verder goed. Automatische choke geeft soms in het begin veel gas.
Ik heb nog veel te leren, maar dat gaat vast lukken.
Hoop snel te verhuizen en een garage erbij te krijgen.
Moet nu naar de huur een werkplaats om het 1 en ander te fixen.
Nog even een persoonlijke vraag?
Als ik een ander blok er in wil, een snellere (met meer pk-tjes) dus. Welk blok kan ik dan het best nemen, zonder al te veel te moeten veranderen, begalve dan een open luchtfilter en een uitgekiende uitlaatsysteem. Het liefs plug en play om het maar zo te noemen.
Ik ga dat plaatje eens zoeken, maar ik denk idd dat het een 1.1 is. Heb vast nog wel ergens een oude tandenborstel liggen.
Overigens het beestje rijdt verder goed. Automatische choke geeft soms in het begin veel gas.
Ik heb nog veel te leren, maar dat gaat vast lukken.
Hoop snel te verhuizen en een garage erbij te krijgen.
Moet nu naar de huur een werkplaats om het 1 en ander te fixen.
Nog even een persoonlijke vraag?
Als ik een ander blok er in wil, een snellere (met meer pk-tjes) dus. Welk blok kan ik dan het best nemen, zonder al te veel te moeten veranderen, begalve dan een open luchtfilter en een uitgekiende uitlaatsysteem. Het liefs plug en play om het maar zo te noemen.
Een dag niet ge-AXt is een dag niet geleefd!
Jongens en meisjes. Je kan ook gewoon het onderblok en de kop omwissellen en de rest laten zitten (mis je ook een boel pk). Je bent echt 100% afhankelijk van het motorplaatje. Andere mogelijkheid is trouwens het verwijderen van de kop en de diameter van de cilinders opmeten
. Je kan idd in plaats van een 4 bak er een 5 bak opzetten. De 5 bak van een ax is namelijk een 4 bak met een 5e versnelling eraan gehangen (vrij letterlijk) Om hem meer vermogen te geven moet je eerst nagaan wat voor motor je erin hebt zitten en of het carb of injectie is.

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX Starter
- Posts: 19
- Joined: FriJun25, 2004 11:27:57 PM
- Location: Tilburg
Hmmm ik heb een plaatje gevonden.
Er staat KDZ op.
Ongeveer 10 cm er vanaf staat nog een plaatje met IF SON 593024, maar ik neem aan dat ik dus dat kleine plaatje moet hebben, met KDZ er op.
Houd dit nu in dat het een 1.4i is?
Er zit volgens mij wel een injectiehuis (tenminste zo ziet het er uit) op van Bosch, maar kon niet 1,2,3 zien welk type. Waar kan ik dat precies vanaf lezen?
Scheelt dat nu veel als ik een 1.4 GT motor erin zou gooien? Ik bedoel moet ik dan veel gaan aanpassen of valt dat in mijn geval dan wel mee.
Het moet geen extreem racemonster worden (motorisch gezien dan), maar mag gewoon wat pittiger rijden.
Tja ik moet zoals eerder gezegd veel leren, maar jullie zijn echt erg behulpzaam. Toppie
Het gaat me vast wel lukken!
Maar een goede voorbereiding is het halve werk toch?
Er staat KDZ op.
Ongeveer 10 cm er vanaf staat nog een plaatje met IF SON 593024, maar ik neem aan dat ik dus dat kleine plaatje moet hebben, met KDZ er op.
Houd dit nu in dat het een 1.4i is?
Er zit volgens mij wel een injectiehuis (tenminste zo ziet het er uit) op van Bosch, maar kon niet 1,2,3 zien welk type. Waar kan ik dat precies vanaf lezen?
Scheelt dat nu veel als ik een 1.4 GT motor erin zou gooien? Ik bedoel moet ik dan veel gaan aanpassen of valt dat in mijn geval dan wel mee.

Het moet geen extreem racemonster worden (motorisch gezien dan), maar mag gewoon wat pittiger rijden.
Tja ik moet zoals eerder gezegd veel leren, maar jullie zijn echt erg behulpzaam. Toppie

Het gaat me vast wel lukken!
Maar een goede voorbereiding is het halve werk toch?
Een dag niet ge-AXt is een dag niet geleefd!
weet je zeker dat er KDZ staat??
dat motortype is namelijk niet vd AX, misschien dattie uit de 205/106 of BX komt. Die motortypes ken ik niet [BX denk ik dan zelf]
als hij echt begint met een K zou je wel denken aan een 1.4 idd
de motor van de GT is gewoon dezelfde motor, maar waarschijnlijk is [zoals sander zegt] niet alles overgezet, waardoor je veel vermogen misloopt.
dat motortype is namelijk niet vd AX, misschien dattie uit de 205/106 of BX komt. Die motortypes ken ik niet [BX denk ik dan zelf]
als hij echt begint met een K zou je wel denken aan een 1.4 idd
de motor van de GT is gewoon dezelfde motor, maar waarschijnlijk is [zoals sander zegt] niet alles overgezet, waardoor je veel vermogen misloopt.

-
- AX Starter
- Posts: 19
- Joined: FriJun25, 2004 11:27:57 PM
- Location: Tilburg
Tja heb nog eens gekeken en er staat idd KDZ.
Waar kan ik dat navragen, wat voor type moter een dergelijke code vertolkt en waar deze oorspronkelijk in gebruikt worden?
Want nu ben ik toch wel h??l benieuwd.
Een 1.4GT was toch ook met een monopoint injectie? Maar is deze normaal dan anders dan van een standaard 1.4i?
Ik moet zeggen dat als ik de auto naast een standaard AX 1.4i of een 1.1i zet en de motor vergelijk, dan zie ik niet veelverschil. Alles oogt hetzelfde. All??n de motorinhoud is dan anders lijkt mij. Of zeg ik nu iets heel doms?
Als dit idd een 1.4i is wil ik proberen om deze optimaal op vermogen te krijgen, zonder deze te vervangen. Buiten de open luchtfilter, en een uitgekiende uitlaatsysteem, waar zou ik dan nog meer winst uitkunnen halen????????????? En dan bedoel ik in zo'n mate dat deze niet extreem veel meer gaat benzine gaat verbuiken.
Het beestje rijdt nu gecombineerd 1:15 en dat is precies wat een standaard 1.4I volgens de specs zou moeten rijden. Echter ik las laatst een artikel (autoweek) geloof ik dat er een GTi reed die gecombineerd bijna 1:17 reed en toch een hoog vermogen had. Vraag me af hoe ze dat voorelkaar hebben gekregen. Hoorde laatst iets van een hoger compressie, maar kan me nog even niet voorstellen wat hiermee wordt bedoeld.
Nu bedenk ik me nog iets. Mijn vorige citroen ax had ook 3 gats velgen. Nu zheb je daar niet zo veel keus in. Ik weet dat AEZ ze nog maakt, maar om nu te zeggen: " wow wat een keus", lijkt me overbodig. Wat moet er allemaal veranderen om hier viergatsvelgen onder te krijgen.
Uiteindelijk wil ik er 14" of 15" sportvelgen onder hebben liggen, nadat ik voor en achter verlaagd heb.
Geez er blijven maar vragen opkomen bij me.
Ik wil achter ronde spatbord/wielranden hebben. De huidige zijn niet zoals bij een volcane uitvoering rond, maar recht zoals jullie weten. Houdt dat in dat ik die ronding er zelf uit moet snijden??? Heb reeds een setje
Damz, heb even gebudgeteerd. Wordt een dure hobby zo. Als ik alles nieuw zou aanschaffen om mijn auto optisch en motorisch te tunen, dan kom ik uit op 6 a 7 duizen eurootjes. Zelfs 2de hands gaat er veel geld in zitten. Nu nog de pieken bij elkaar krijgen, maar wordt toch een meerjaren project. En ja ik weet er zullen best anderen zijn die er nog meer geld in (willen) steken, maar ik vind dit al behoorlijk wat.
Waar kan ik dat navragen, wat voor type moter een dergelijke code vertolkt en waar deze oorspronkelijk in gebruikt worden?
Want nu ben ik toch wel h??l benieuwd.
Een 1.4GT was toch ook met een monopoint injectie? Maar is deze normaal dan anders dan van een standaard 1.4i?
Ik moet zeggen dat als ik de auto naast een standaard AX 1.4i of een 1.1i zet en de motor vergelijk, dan zie ik niet veelverschil. Alles oogt hetzelfde. All??n de motorinhoud is dan anders lijkt mij. Of zeg ik nu iets heel doms?
Als dit idd een 1.4i is wil ik proberen om deze optimaal op vermogen te krijgen, zonder deze te vervangen. Buiten de open luchtfilter, en een uitgekiende uitlaatsysteem, waar zou ik dan nog meer winst uitkunnen halen????????????? En dan bedoel ik in zo'n mate dat deze niet extreem veel meer gaat benzine gaat verbuiken.
Het beestje rijdt nu gecombineerd 1:15 en dat is precies wat een standaard 1.4I volgens de specs zou moeten rijden. Echter ik las laatst een artikel (autoweek) geloof ik dat er een GTi reed die gecombineerd bijna 1:17 reed en toch een hoog vermogen had. Vraag me af hoe ze dat voorelkaar hebben gekregen. Hoorde laatst iets van een hoger compressie, maar kan me nog even niet voorstellen wat hiermee wordt bedoeld.
Nu bedenk ik me nog iets. Mijn vorige citroen ax had ook 3 gats velgen. Nu zheb je daar niet zo veel keus in. Ik weet dat AEZ ze nog maakt, maar om nu te zeggen: " wow wat een keus", lijkt me overbodig. Wat moet er allemaal veranderen om hier viergatsvelgen onder te krijgen.
Uiteindelijk wil ik er 14" of 15" sportvelgen onder hebben liggen, nadat ik voor en achter verlaagd heb.
Geez er blijven maar vragen opkomen bij me.
Ik wil achter ronde spatbord/wielranden hebben. De huidige zijn niet zoals bij een volcane uitvoering rond, maar recht zoals jullie weten. Houdt dat in dat ik die ronding er zelf uit moet snijden??? Heb reeds een setje
Damz, heb even gebudgeteerd. Wordt een dure hobby zo. Als ik alles nieuw zou aanschaffen om mijn auto optisch en motorisch te tunen, dan kom ik uit op 6 a 7 duizen eurootjes. Zelfs 2de hands gaat er veel geld in zitten. Nu nog de pieken bij elkaar krijgen, maar wordt toch een meerjaren project. En ja ik weet er zullen best anderen zijn die er nog meer geld in (willen) steken, maar ik vind dit al behoorlijk wat.
Een dag niet ge-AXt is een dag niet geleefd!
-
- AX Starter
- Posts: 19
- Joined: FriJun25, 2004 11:27:57 PM
- Location: Tilburg
-
- AX liefhebber
- Posts: 812
- Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
- Location: Belgisch Limburg
- Contact:
Peanut1972 wrote:Damz, heb even gebudgeteerd. Wordt een dure hobby zo. Als ik alles nieuw zou aanschaffen om mijn auto optisch en motorisch te tunen, dan kom ik uit op 6 a 7 duizen eurootjes. Zelfs 2de hands gaat er veel geld in zitten. Nu nog de pieken bij elkaar krijgen, maar wordt toch een meerjaren project. En ja ik weet er zullen best anderen zijn die er nog meer geld in (willen) steken, maar ik vind dit al behoorlijk wat.
Ik denk dat jij eens eventjes met enkele leden moet praten




6 a 7000,-?
damn dan heb je een compleet SaxoVTS blok, inclusief custommade onderstel, gespoten, ledereen interieur, diamant inleg op je km-teller..
nah ok, das overdreven.. maar voor veel minder kan je al een hoop lol hebben!
je zou es naar Ralf zn wie=wie moeten gaan. dan zie je wat je met wat lassen + wat emmertjes verf kan doen! hij kocht m als ramp en is nu 1vd mooiste die ik ken! [de auto dan!]
damn dan heb je een compleet SaxoVTS blok, inclusief custommade onderstel, gespoten, ledereen interieur, diamant inleg op je km-teller..
nah ok, das overdreven.. maar voor veel minder kan je al een hoop lol hebben!
je zou es naar Ralf zn wie=wie moeten gaan. dan zie je wat je met wat lassen + wat emmertjes verf kan doen! hij kocht m als ramp en is nu 1vd mooiste die ik ken! [de auto dan!]

-
- AX Starter
- Posts: 19
- Joined: FriJun25, 2004 11:27:57 PM
- Location: Tilburg
Okay deze tips neem ik zeker ter harte. Maar idd, met dat geld zou ik idd een hele brute AX hebben. Geloof me!
Ik mag dan nog niet zo veel verstand hebben van motorish tunen, maar van optisch tunen, in elk geval designen heb ik aardig wat ideetjes!
Nu alleen nog achterhalen waar ik alles zo goedkoop mogelijk zou kunne krijgen, want dat weet ik nog niet en dat maakt het prijskaartje zo duur.
En ik is niet rijk, dus betaal graag minder!....hehehehehe
Greetz,
Peanut1972
Ik mag dan nog niet zo veel verstand hebben van motorish tunen, maar van optisch tunen, in elk geval designen heb ik aardig wat ideetjes!
Nu alleen nog achterhalen waar ik alles zo goedkoop mogelijk zou kunne krijgen, want dat weet ik nog niet en dat maakt het prijskaartje zo duur.
En ik is niet rijk, dus betaal graag minder!....hehehehehe
Greetz,
Peanut1972
Een dag niet ge-AXt is een dag niet geleefd!
-
- AX Starter
- Posts: 19
- Joined: FriJun25, 2004 11:27:57 PM
- Location: Tilburg
OK ik heb nu dus een 1400-je met een 4 bak.
Hmm dan denk ik dat ik het volgende ga doen.
Stap 1: Een achterruitwissysteem monteren. Dubbel ruitenwisarm monteren en centraliseren.
Stap 2: Een open luchtfilter monteren, nieuwe brandstoffilter, indien noodzakelijk en evt. een nieuwe oliefilter en olie laten verversen.
Stap 3: Een andere versnellingsbak zien te vinden.
Wat is jullie advies? 2de hands of nieuw? Het liefst een goeie 2de handse. Kost denk ik wat minder. Zijn die overigens makkelijk te vinden op de sloop?
Stap 4: Het bakkie eronder bouwen.
Dat ga ik natuurlijk ook zelf doen, met hulp van mijn oom. Die heeft vroeger altijd zitten beunen en is daar behoorlijk goed in!
Stap 5: Een C.I.C.-box of te wel powerbox aanschaffen. Dit levers 6% meer PK's en 14 meer koppel bij volgas. Daarbij zorgt deze ervoor dat deze bij halfgas een beduidend lager brandstof verbruik heeft. En natuurlijk nog een groot voordeel is dat je niet hoeft te solderen op je computertje. Maar goed er zijn nog een hele reeks meer voordelen.
zie: http://www.csi-auto.nl/carshopping/0021/pagina.html
Stap 6: Sport bumpers (natuurlijk met racegaas afgewerkt en voor met verstralers), sideskirts en verbrede wielkastranden (ook achter rond) monteren. (voorlopig wel standaard zwart) en ronde koplampen
Stap 7: Een degelijker onderstel eronder en tegelijkertijd verlagen.
Ik begrijp dat het onderstel van een Citroen Saxo 16V er ook onder past en een stuk degelijker is. Klopt dat? Zo ja moet ik ook die zien te charteren op ??n of andere sloop. Of er moet een ander alternatief zijn.
Stap 8: Leuk setje 14" of 15" velgen eronder.
Stap 9: Nieuw uitlaatsyteem eronder met aangenaam soundje.
Tussendoor zullen nog wel wat kleine interieurwijzigingen plaatsvinden.
Maar er zullen ook grote interieurwijzigingen plaatsvinden. Daarover later meer!
Maar nu eerst voornoemde stappen gedaan zien te krijgen. En natuurlijk ga ik van alles foto's maken.
Grtz.
Peanut1972
Hmm dan denk ik dat ik het volgende ga doen.
Stap 1: Een achterruitwissysteem monteren. Dubbel ruitenwisarm monteren en centraliseren.
Stap 2: Een open luchtfilter monteren, nieuwe brandstoffilter, indien noodzakelijk en evt. een nieuwe oliefilter en olie laten verversen.
Stap 3: Een andere versnellingsbak zien te vinden.
Wat is jullie advies? 2de hands of nieuw? Het liefst een goeie 2de handse. Kost denk ik wat minder. Zijn die overigens makkelijk te vinden op de sloop?
Stap 4: Het bakkie eronder bouwen.
Dat ga ik natuurlijk ook zelf doen, met hulp van mijn oom. Die heeft vroeger altijd zitten beunen en is daar behoorlijk goed in!
Stap 5: Een C.I.C.-box of te wel powerbox aanschaffen. Dit levers 6% meer PK's en 14 meer koppel bij volgas. Daarbij zorgt deze ervoor dat deze bij halfgas een beduidend lager brandstof verbruik heeft. En natuurlijk nog een groot voordeel is dat je niet hoeft te solderen op je computertje. Maar goed er zijn nog een hele reeks meer voordelen.
zie: http://www.csi-auto.nl/carshopping/0021/pagina.html
Stap 6: Sport bumpers (natuurlijk met racegaas afgewerkt en voor met verstralers), sideskirts en verbrede wielkastranden (ook achter rond) monteren. (voorlopig wel standaard zwart) en ronde koplampen
Stap 7: Een degelijker onderstel eronder en tegelijkertijd verlagen.
Ik begrijp dat het onderstel van een Citroen Saxo 16V er ook onder past en een stuk degelijker is. Klopt dat? Zo ja moet ik ook die zien te charteren op ??n of andere sloop. Of er moet een ander alternatief zijn.
Stap 8: Leuk setje 14" of 15" velgen eronder.
Stap 9: Nieuw uitlaatsyteem eronder met aangenaam soundje.
Tussendoor zullen nog wel wat kleine interieurwijzigingen plaatsvinden.
Maar er zullen ook grote interieurwijzigingen plaatsvinden. Daarover later meer!
Maar nu eerst voornoemde stappen gedaan zien te krijgen. En natuurlijk ga ik van alles foto's maken.
Grtz.
Peanut1972
Een dag niet ge-AXt is een dag niet geleefd!
-
- AX Starter
- Posts: 19
- Joined: FriJun25, 2004 11:27:57 PM
- Location: Tilburg
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
5-bak zou ik van de sloop halen, als je een beetje rondkijkt, zal dr vast wel een 5-bak te vinden zijn, je kan dr 1 van een dieseltje pakken, die hebben bij mijn weten altijd een 5bak. Bovendien zijn die overbrengingsverhoudingen wat anders, zodat je wat vlotter optrekt, al weet ik niet of die dingen gemaakt zijn voor de hogere snelheden