Mijn 106 van 1994 (1.1i galerie) heeft een onderstel probleem:
Rechter aandrijfas tikt in bochten naar links. Dit is volgens mij niet erg schadelijk. (rechtuit hoor je niets).
Alleen heb ik dit: bij gaslos en snel gasgeven voel ik een lichte klap, dit komt 100% door speling ergens in de aandrijving, maar waar? Door de aandrijfassen ofzo? Soms hoor je ook een harde tik uit het vooronder komen. Als ik snel gas los laat, of snel gasgeef voel ik speling en voel ik ook dus die lichte klap.
Beide voorbanden vertonen aan de binnenzijde behoorlijk wat slijtage...
Welke onderdelen in de onderstel kunnen versleten zijn? Zowiezo moet de auto uitgelijnd worden (stuur staat naar rechts als je rechtuit rijd). Trekt ook naar rechts.
Fuseekogel? Draagarmen of rubbers? Wat anders?
Edit:
Oh ja, als ik harder rem, voel ik dat het onderstel kraakt (je hoort het ook kraken). De auto remt gewoon goed, remt ook niet scheef ofzo, het is echt puur iets in de ophanging, hoe harder je op de rem staat hoe meer het kraakt, als je stilstaat en op de rem stapt voel je niks kraken! Dus ik weet niet of iemand weet wat dit ook is?
Probleem met onderstel
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Probleem met onderstel
Peugeot 106 1.1i Galerie 1994
Re: Probleem met onderstel
Klinkt mij heel erg als onderste baksteun in de orenyup wrote:Soms hoor je ook een harde tik uit het vooronder komen. Als ik snel gas los laat, of snel gasgeef voel ik speling en voel ik ook dus die lichte klap.
Door je blok/bak van onder een goeie douw te geven. Als het ronde rubber in die steun niet goed meer is, of 1 of meerdere van de 3 rubberen 'pootjes' zijn door, dan geeft het blok mee.
Heb de mijne onlangs vervangen en gaat nou nergens meer heen als je met de hand kracht uit oefent op het onderblok.
Heb de mijne onlangs vervangen en gaat nou nergens meer heen als je met de hand kracht uit oefent op het onderblok.
Lijkt mij ook dat de onderste/middelste motorsteun gaar is.
En wat die abnormale bandenslijtage betreft: misschien moet de boel eens opnieuw uitgelijnd worden?
En wat die abnormale bandenslijtage betreft: misschien moet de boel eens opnieuw uitgelijnd worden?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Ik zou het niet uitsluiten.
Maar die onderste baksteun zou je toch al moeten vervangen vanwege het 'gaslos en snelgasgeven'-probleem.
Als het geknars bij het remmen daarna weg is, weet je genoeg.
Waar ik anders aan zou denken is de stabilisator stang. Die zit aan de draagarmen en aan de bodemplaat vast. Met rubbers ook weer.
hier een complete, voor een prijsje waar je geen buil aan kunt vallen.
Maar die onderste baksteun zou je toch al moeten vervangen vanwege het 'gaslos en snelgasgeven'-probleem.
Als het geknars bij het remmen daarna weg is, weet je genoeg.
Waar ik anders aan zou denken is de stabilisator stang. Die zit aan de draagarmen en aan de bodemplaat vast. Met rubbers ook weer.
hier een complete, voor een prijsje waar je geen buil aan kunt vallen.