Jullie verklaren me misschien voor gek, maar een werkende demper onder je AX is toch wel lekker. Ik heb liever een 'onopvallende' snelle auto dan iets wat op geluidsgolven vooruit komt.
Is er een mogelijkheid/materiaal om de einddemper (Sebring) weer te vullen, zodat het iets beschaafder klinkt?
Een uitlaat is niet zoals een katalysator een steen o.i.d. inwendig maar een uitlaatdemper heeft iets meer spullen aan boord die op een speciale manier aan de hand van onderzoek samengesteld zijn.
Het ligt er een beetje aan wat voor type demper je hebt. Die Michel hierboven laat zien, is een reflectiedemper. Je hebt ook nog absorptie dempers. Dat is feitelijk een geperforeerde buis met daar omheen dempingsmateriaal.
Ik twijfel nog of ik dan een standaarddemper wil (onopvallend, zeker als ie nog wat vlotter wordt), of dat ik dan weer een dubbele wil zoals er nu onder zit. Is op zich ook wel gaaf, maar trekt wel van die mensen in gestreepte auto's aan.
toch vet tijmen, jouw auto heeft ook striping.. ze willen gewoon vrienden met je worden en weten waar jij de strping hebt laten zetten (of romy eigenlijk)
Je kunt eventueel upgraden naar een standaard multipoint uitlaat, iets grotere diameter. Als je een belgische versie neemt (zonder kat) heb je ook nog eens een lekker grote tussendemper.