Ik wil mijn accu naar achteren verplaatsen. Volgens mij heb ik er al wel eens een discussie over gelezen, maar die kan ik niet terugvinden.
Ik zit me af te vragen waar ik de accu kan plaatsen en wat de voor- of nadelen daarvan zijn.
Ik zie 3 mogelijkheden:
1. achter passagiersstoel.
2. in de kofferbak
3. in de kofferbak, maar dan verzonken
Oplossing 1. is de makkelijkste.
Oplossing 2. en 3. liggen net achter de achteras. Daar zie ik hem wel vaker staan op internet, al dan niet verzonken. Maar het lijkt me dat je geen gewicht àchter de achteras moet toevoegen. Het compenseert wel voor de zwaardere voortrein. Maar uiteindelijk wil je de massa zoveel mogelijk midden tussen de voor- en achteras. En dan natuurlijk liefst zo laag mogelijk. Voorlopig kom ik dus op optie 1. uit.
Heeft iemand nog een suggestie voor een andere locatie voor de accu?
En klopt mijn redenering voor wat betreft het verplaatsen van het gewicht?
Waar accu achterin plaatsen?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Chris zijn Ax is gewogen ook op elk wiel apart.
En daaruit kwam dat hij linksvoor het zwaarst was en links achter het minst zwaar was, dus ik zou kiezen voor links achter (wat ik me kan herinneren was dit inclusief bestuurder)
en dat hij dan achter de achteras zit of net erop zou mij niet zoveel uitmaken helemaal omdat het reservewiel ook al plaats moet maken als je hem verzinkt word hij mij achter denk ik te licht.
En daaruit kwam dat hij linksvoor het zwaarst was en links achter het minst zwaar was, dus ik zou kiezen voor links achter (wat ik me kan herinneren was dit inclusief bestuurder)
en dat hij dan achter de achteras zit of net erop zou mij niet zoveel uitmaken helemaal omdat het reservewiel ook al plaats moet maken als je hem verzinkt word hij mij achter denk ik te licht.