We hebben hier een AX 1.4i monopoint met verdelerkap staan die niet loopt.
Het probleem:
Eerst liep de auto goed, geen motorstoring of wat ook.
De auto weg gezet en de volgende morgen proberen te starten, maar toen liep hij niet meer.
De brandstofpomp draaide niet en hij vonkte wel.
Het bruine dubbelrelais gewisseld met een andere, geen verandering.
Toen heb ik de brandstofpomp doorverbonden met het contact, als nu de auto op contact staat draait de pomp en komt er een mooie straal benzine uit de slang bij het injectiehuis. Dit is goed dus.
Daarna de auto weer geprobeerd te starten, maar hij deed het nog niet.
Computer gewisseld met een andere, geen verandering.
Alle bougies vonken wel, maar de injector spuit geen benzine op de gasklep, wat normaal wel het geval moet zijn.
Ik heb de injector gewisseld met een andere, maar nog geen verandering.
Op de draden van de injector meet ik ongeveer 1,5 volt wat 12 moet zijn dacht ik.
Wie o wie heeft iets dergelijks meegemaakt en kan mij vertellen wat hier het probleem is.......
Bvd Sander
Probleem.....
Moderators: vtspower, webmasters
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
ik heb ongeveer precies zo'n probleem gehad nadat ik de halve kabelboom had vervangen en doorgemeten...
De kabels opzich weren goed, maar ook ik meette op een gegeven moment 1 of 2 volt op een punt waar 12 volt moet staan.
Vervolgens het schema erbij gepakt en gekeken waar deze draad vanaf (of naar toe) ging. Toen die connector losgehaald en ja hoor, aansluitpunten waar de connector van de kabelboom op zou moeten gaan waren volledig geoxideerd. beetje schuren, beetje contactspray en de boel werkte weer als vanouds.
Bij mij deed ook de brandstofpomp het niet, maar er kwam ook geen ECU lampje. is dit bij jou ook?
De kabels opzich weren goed, maar ook ik meette op een gegeven moment 1 of 2 volt op een punt waar 12 volt moet staan.
Vervolgens het schema erbij gepakt en gekeken waar deze draad vanaf (of naar toe) ging. Toen die connector losgehaald en ja hoor, aansluitpunten waar de connector van de kabelboom op zou moeten gaan waren volledig geoxideerd. beetje schuren, beetje contactspray en de boel werkte weer als vanouds.
Bij mij deed ook de brandstofpomp het niet, maar er kwam ook geen ECU lampje. is dit bij jou ook?
Slechte (massa-)verbindingen zijn bij oudere auto's vaak de oorzaak van vage storingen.
Bij mijn AX bleek onlangs de belangrijke massaverbinding tussen versnellingsbak (=motorblok) en accu de oorzaak van een niet draaiende startmotor, zoals ik uitvond na uitwisselen van de startmotor.
In het bijzonder Italiaanse en Franse auto's stonden vroeger bekend om dit soort problemen (en ik heb persoonlijke ervaring met Alfa en Fiat, waarbij o.a. de prints van de achterlichten berucht waren).
Bij mijn AX bleek onlangs de belangrijke massaverbinding tussen versnellingsbak (=motorblok) en accu de oorzaak van een niet draaiende startmotor, zoals ik uitvond na uitwisselen van de startmotor.
In het bijzonder Italiaanse en Franse auto's stonden vroeger bekend om dit soort problemen (en ik heb persoonlijke ervaring met Alfa en Fiat, waarbij o.a. de prints van de achterlichten berucht waren).
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km