Hallo allemaal,
Mijn ax startte van de een op de andere dag niet meer. Wanneer ik start hoor ik wel wat ik normaal hoorde alleen de motor slaat niet aan. Aangezien er geen vonk was bij het starten (met de sleutel), heb ik de bobine en de ontsteking vervangen maar het probleem blijft het zelfde.
Het gekke is echter, dat hij wel start als hij wordt aangeduwd... als ik dan een poosje heb gereden en de motor afzet en het meteen daarna weer probeer, dan start ie ineens wel...
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?
Groetjes,
Yme.
ax start niet
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Archivaris
Als ik het zo lees zou ik zeggen, vervang je startmotor eens...
Als je motor koud is heeft je startmotor meer moeite om alles op gang te brengen (denk aan dikkere olie) als bij een motor die warm is (waarbij de olie dunner is). Als een startmotor dus op z'n einde loopt (lagers ovaal uitgesleten bijvoorbeeld) kan hij niet genoeg snelheid maken om daadwerkelijk te starten.
Als je een auto aanduwt is de persoon die de auto aanduwt eigenlijk de "startmotor".
Als je motor koud is heeft je startmotor meer moeite om alles op gang te brengen (denk aan dikkere olie) als bij een motor die warm is (waarbij de olie dunner is). Als een startmotor dus op z'n einde loopt (lagers ovaal uitgesleten bijvoorbeeld) kan hij niet genoeg snelheid maken om daadwerkelijk te starten.
Als je een auto aanduwt is de persoon die de auto aanduwt eigenlijk de "startmotor".
Sorry Michiel; dat ben ik niet helemaal met je eens.
Als de startmotor gewoon rondgaat tenminste.
Dit klinkt mij meer als een falende BDP-sensor óf een slecht electrisch contact van deze.
Makkelijk op te lossen -> BDP-sensor vervangen of stekker
Sensor heb ik nog wel liggen, maar zijn op elke sloop te regelen.
Kun je de gekochte module en bobine nog terugdoen naar de automaterialenzaak?
Want die zijn bést kostbaar...
Als de startmotor gewoon rondgaat tenminste.
Dit klinkt mij meer als een falende BDP-sensor óf een slecht electrisch contact van deze.
Makkelijk op te lossen -> BDP-sensor vervangen of stekker
Sensor heb ik nog wel liggen, maar zijn op elke sloop te regelen.
Kun je de gekochte module en bobine nog terugdoen naar de automaterialenzaak?
Want die zijn bést kostbaar...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
-
- Archivaris
@Pascal, betreft die BDP sensor ben ik eigenlijk gewend dat hij er wel zit maar dan voor test doeleinden en aangezien ik niet lees wat het voor een AX betreft ging ik daar gemakshalve vanuit
Echter is wat ik mijn vorige bericht heb getypt wel degelijk ooit het probleem bij mij geweest. startmotor die klonk alsof hij goed rondkwam maar ondertussen was het lager op de kop dusdanig ovaal uitgesleten dat hij niet genoeg snelheid kon maken en het alleen bij een warme motor wel redde om aan te slaan.
Echter is wat ik mijn vorige bericht heb getypt wel degelijk ooit het probleem bij mij geweest. startmotor die klonk alsof hij goed rondkwam maar ondertussen was het lager op de kop dusdanig ovaal uitgesleten dat hij niet genoeg snelheid kon maken en het alleen bij een warme motor wel redde om aan te slaan.
Hmmm, en is het geen probleem met de choke? Dat evt door de warmte iets gebeurd is met de stang naar de motor?
Don't shoot me als ik er compleet naast zit, ik ben ook nog pas nieuw in dit genre en ik help gewoon eventjes meedenken
En, ik weet het niet zeker maar het zou kunnen dat de NL versies van de AX geen handmatige choke heeft zeker? In dat geval, negeer de eerste zin
Don't shoot me als ik er compleet naast zit, ik ben ook nog pas nieuw in dit genre en ik help gewoon eventjes meedenken
En, ik weet het niet zeker maar het zou kunnen dat de NL versies van de AX geen handmatige choke heeft zeker? In dat geval, negeer de eerste zin