vraagjes bij 16v onderstel conversie
Moderators: denny, vtspower, webmasters
vraagjes bij 16v onderstel conversie
betreft een ax GT carb van 89
vraag 1: Welke hrc gebruik ik het beste??? want die bij het onderstel was eentje met ABS, maar 2 uitgangen dus, bestaan er van dezelfde diameter zonder ABS??? zoja, iemand iets in de aanbieding
vraag 2: kan ik in men oude driehoeken gewoon grotere fuseekogels persen zodat deze de goeie diameter hebben voor de 16 v voorpoten
vrag 3: hoe sluit in achteraan men remleidingen aan??? nieuwe leidingen laten persen met de juiste maar van aansluiting op??? of hoe hebben jullie dit opgelost???
vraag 1: Welke hrc gebruik ik het beste??? want die bij het onderstel was eentje met ABS, maar 2 uitgangen dus, bestaan er van dezelfde diameter zonder ABS??? zoja, iemand iets in de aanbieding
vraag 2: kan ik in men oude driehoeken gewoon grotere fuseekogels persen zodat deze de goeie diameter hebben voor de 16 v voorpoten
vrag 3: hoe sluit in achteraan men remleidingen aan??? nieuwe leidingen laten persen met de juiste maar van aansluiting op??? of hoe hebben jullie dit opgelost???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Beste HRC? Die van een 406 is het grootst. Past bij mij precies tegen de veerpootbrug aan.
GT veerpoten hebben geen "steuntje" om de droplinks te monteren, om die te kunnen gebruiken moet je AX GTI/saxo16v draagarmen monteren.
Het netst is als je de draagarmen en voorpoten wisselt van de saxo.
Op de 16v voorpoten de veer, veerschotels en silentblocks van een AX gebruiken.
GT veerpoten hebben geen "steuntje" om de droplinks te monteren, om die te kunnen gebruiken moet je AX GTI/saxo16v draagarmen monteren.
Het netst is als je de draagarmen en voorpoten wisselt van de saxo.
Op de 16v voorpoten de veer, veerschotels en silentblocks van een AX gebruiken.
Altijd meer PK's dan jou!
let wel op dat vaak bij de eerste types van de ax je de saxo 16V droplink systeem niet kunt gebruiken omdat er geen bevestigingsmogelijkheden zijn voor die reactiestang. Die zitten nl op een andere plaats als bij een GT. type 2 axen kunnen beidde systemen toepassen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
dit dacht ik dus ook al. dus dan toch maar gewoon andere fuseekogels persen en originele stabistang behouden???denny wrote:let wel op dat vaak bij de eerste types van de AX je de saxo 16V droplink systeem niet kunt gebruiken omdat er geen bevestigingsmogelijkheden zijn voor die reactiestang. Die zitten nl op een andere plaats als bij een GT. type 2 axen kunnen beidde systemen toepassen
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
406 dus hé, leuke tip, THXBas_S wrote:Beste HRC? Die van een 406 is het grootst. Past bij mij precies tegen de veerpootbrug aan.
GT veerpoten hebben geen "steuntje" om de droplinks te monteren, om die te kunnen gebruiken moet je AX GTI/saxo16v draagarmen monteren.
Het netst is als je de draagarmen en voorpoten wisselt van de saxo.
Op de 16v voorpoten de veer, veerschotels en silentblocks van een AX gebruiken.
waarom niet de originele veer van een saxo met bijhorende veerschotel gebruiken???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
damn, geen rekening mee gehouden eigenlijk, pfff, dat ook nog, moet ik nog veren en originele veerschotels hebben van een ax , tofMastenhose wrote:Veerschotel heeft een grotere diameter, waardoor deze aan kán gaan slijten bovenin de wielkast...Netheo wrote:waarom niet de originele veer van een saxo met bijhorende veerschotel gebruiken???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Zeg maar gerust vastlopen in de veertoren, ik heb het getest:Mastenhose wrote:Veerschotel heeft een grotere diameter, waardoor deze aan kán gaan slijten bovenin de wielkast...Netheo wrote:waarom niet de originele veer van een saxo met bijhorende veerschotel gebruiken???

En het past echt totaal niet

auwtss, ben ik dan eigenlijk niet beter af met een schoefkitje van fk automotif ofzo??? die zijn toch een stuk smallerDrake wrote:Zeg maar gerust vastlopen in de veertoren, ik heb het getest:Mastenhose wrote:Veerschotel heeft een grotere diameter, waardoor deze aan kán gaan slijten bovenin de wielkast...Netheo wrote:waarom niet de originele veer van een saxo met bijhorende veerschotel gebruiken???
En het past echt totaal niet
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
ff een aanvulling op vraag 3
die remkrachtverdeler, moet die ertussen??? of sluit ik gewoon de bestaande remleidingen direct op de flexibele remleidingen van de 16v as aan.
Het ding is dat ik de as toch wel serieus wil verlagen en dus die remkrachtverdeler een beetje de pret zal verstoren vrees ik tijdens serieuze remacties vermits hij niet zwaar geladen is maar gewoon erg verlaagd is

Het ding is dat ik de as toch wel serieus wil verlagen en dus die remkrachtverdeler een beetje de pret zal verstoren vrees ik tijdens serieuze remacties vermits hij niet zwaar geladen is maar gewoon erg verlaagd is
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen