vraagjes bij 16v onderstel conversie

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber

vraagjes bij 16v onderstel conversie

Post by Netheo »

betreft een ax GT carb van 89

vraag 1: Welke hrc gebruik ik het beste??? want die bij het onderstel was eentje met ABS, maar 2 uitgangen dus, bestaan er van dezelfde diameter zonder ABS??? zoja, iemand iets in de aanbieding

vraag 2: kan ik in men oude driehoeken gewoon grotere fuseekogels persen zodat deze de goeie diameter hebben voor de 16 v voorpoten

vrag 3: hoe sluit in achteraan men remleidingen aan??? nieuwe leidingen laten persen met de juiste maar van aansluiting op??? of hoe hebben jullie dit opgelost???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Bas_S
AX Master
AX Master

Post by Bas_S »

Beste HRC? Die van een 406 is het grootst. Past bij mij precies tegen de veerpootbrug aan.

GT veerpoten hebben geen "steuntje" om de droplinks te monteren, om die te kunnen gebruiken moet je AX GTI/saxo16v draagarmen monteren.

Het netst is als je de draagarmen en voorpoten wisselt van de saxo.
Op de 16v voorpoten de veer, veerschotels en silentblocks van een AX gebruiken.
Altijd meer PK's dan jou!

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

let wel op dat vaak bij de eerste types van de ax je de saxo 16V droplink systeem niet kunt gebruiken omdat er geen bevestigingsmogelijkheden zijn voor die reactiestang. Die zitten nl op een andere plaats als bij een GT. type 2 axen kunnen beidde systemen toepassen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Netheo »

denny wrote:let wel op dat vaak bij de eerste types van de AX je de saxo 16V droplink systeem niet kunt gebruiken omdat er geen bevestigingsmogelijkheden zijn voor die reactiestang. Die zitten nl op een andere plaats als bij een GT. type 2 axen kunnen beidde systemen toepassen
dit dacht ik dus ook al. dus dan toch maar gewoon andere fuseekogels persen en originele stabistang behouden???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Netheo »

Bas_S wrote:Beste HRC? Die van een 406 is het grootst. Past bij mij precies tegen de veerpootbrug aan.

GT veerpoten hebben geen "steuntje" om de droplinks te monteren, om die te kunnen gebruiken moet je AX GTI/saxo16v draagarmen monteren.

Het netst is als je de draagarmen en voorpoten wisselt van de saxo.
Op de 16v voorpoten de veer, veerschotels en silentblocks van een AX gebruiken.
406 dus hé, leuke tip, THX

waarom niet de originele veer van een saxo met bijhorende veerschotel gebruiken???

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Netheo wrote:waarom niet de originele veer van een saxo met bijhorende veerschotel gebruiken???
Veerschotel heeft een grotere diameter, waardoor deze aan kán gaan slijten bovenin de wielkast...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Netheo »

Mastenhose wrote:
Netheo wrote:waarom niet de originele veer van een saxo met bijhorende veerschotel gebruiken???
Veerschotel heeft een grotere diameter, waardoor deze aan kán gaan slijten bovenin de wielkast...
damn, geen rekening mee gehouden eigenlijk, pfff, dat ook nog, moet ik nog veren en originele veerschotels hebben van een ax , tof

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Mastenhose wrote:
Zeg maar gerust vastlopen in de veertoren, ik heb het getest:

Image

En het past echt totaal niet :lol:

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Netheo »

Drake wrote:
Mastenhose wrote:
Zeg maar gerust vastlopen in de veertoren, ik heb het getest:

Image

En het past echt totaal niet :lol:
auwtss, ben ik dan eigenlijk niet beter af met een schoefkitje van fk automotif ofzo??? die zijn toch een stuk smaller

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Jup, schroefset past prima ongeacht saxo/106/ax.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Netheo »

ff een aanvulling op vraag 3 :D die remkrachtverdeler, moet die ertussen??? of sluit ik gewoon de bestaande remleidingen direct op de flexibele remleidingen van de 16v as aan.
Het ding is dat ik de as toch wel serieus wil verlagen en dus die remkrachtverdeler een beetje de pret zal verstoren vrees ik tijdens serieuze remacties vermits hij niet zwaar geladen is maar gewoon erg verlaagd is

Post Reply