Ik heb deze op eBay gekocht (maar je kan hem ook in Nederland kopen).
Staat op de site/logboek van Henk Bats als door hem gebruikt bij het vervangen van klepseals, dus ik neem aan dat deze goed is.
er zijn 2 totaal verschillende systemen.. 1 voor kleppen die uitsteken boven de cilinderkop en 1 voor kleppen die 'in' de kop liggen..
die van ons liggen IN de kop dus dat betekend dat een hele serie tangen afvalt..
Wat is er eigenlijk gevaarlijk aan deze? Ik zie voor alsnog namelijk niet helemaal hoe deze gebruikt wordt...
Zelf hebben wij onderstaande tang gebruikt (op CitroMobile 2 jaar geleden aangeschaft door mijn vader op aanraden van Marc (als ik mij niet vergis)) en die werkt perfect voor de AX kopjes.
@Pechie, aangezien je dus een koppakkingwissel gaat doen heb je misschien wel wat aan de volgende links...
Ik heb de links al opgeslagen bij me favourieten. Ik doe stukje bij beetje, en niets overhaast. Ik ben meer voor de spanning en de uitdaging. ik had de boel ook zo in kunnen ruilen. maar aangezien de ax al vier jaar met een lekke koppakking rijdt, geef ik haar nog wel een tweede kans.
Had bijna een fiat ceicento opgekocht... wel een proef rit..... vroeg de garage houder of ik ook nog een paard erbij kreeg.....kan ie er mooi voor... hihihihhih
wat een k.t auto. geef mij maar oud frans.
Maar moet zeggen, voor de eerste keer, en met de literatuur erbij, valt het me absoluut niet tegen.
pechie.
heb er weer zin in.... (echt wel)
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
Ik heb de links al opgeslagen bij me favourieten. Ik doe stukje bij beetje, en niets overhaast. Ik ben meer voor de spanning en de uitdaging. ik had de boel ook zo in kunnen ruilen. maar aangezien de ax al vier jaar met een lekke koppakking rijdt, geef ik haar nog wel een tweede kans.
Had bijna een fiat ceicento opgekocht... wel een proef rit..... vroeg de garage houder of ik ook nog een paard erbij kreeg.....kan ie er mooi voor... hihihihhih
wat een k.t auto. geef mij maar oud frans.
Maar moet zeggen, voor de eerste keer, en met de literatuur erbij, valt het me absoluut niet tegen.
pechie.
heb er weer zin in.... (echt wel)
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
inhuren, heb je gezien waar je woont.. man dat haal je niet hoor qua reiskosten kan je het beter een dealer laten doen
maar zonder dollen...
voor het gemak; auto opkrikken, wiel eraf, vsnaar eraf, vsnaarpoulie eraf en dan kan je makkelijker bij alle kapjes..
verder je ecu (in geval van injectie) en tafeltje loshalen en ergens neerleggen waar je er geen last van hebt (opje veerpoot oid)
nouuuuu......ik ben al bezig met ontmantellen. poulie is er net af. kapjes gaan er zo af. Alleen de vloeistoffen nog goed opvangen. Andere cilinderkop heb ik al liggen. uitlaat in de wd40. En dan de riem er maar af.
Voor me gemoedsrust wil ik gewoon even weten hoe de koppakking eruit ziet.
En als we nu toch bezig zijn... distributie riem, spanrol,waterpomp.
Toch wel weer een leuke uitdaging..
voor de ontspanning.
pechie.
Ps.... Als ik alle spullen heb, en je hebt even tijd. en wordt het niet is tijd voor de zwarte markt.... hihihihhi.
Daar woon ik vlak bij.
pechie.
nouuuuu......ik ben al bezig met ontmantellen. poulie is er net af. kapjes gaan er zo af. Alleen de vloeistoffen nog goed opvangen. Andere cilinderkop heb ik al liggen. uitlaat in de wd40. En dan de riem er maar af.
Voor me gemoedsrust wil ik gewoon even weten hoe de koppakking eruit ziet.
En als we nu toch bezig zijn... distributie riem, spanrol,waterpomp.
Toch wel weer een leuke uitdaging..
voor de ontspanning.
pechie.
Ps.... Als ik alle spullen heb, en je hebt even tijd. en wordt het niet is tijd voor de zwarte markt.... hihihihhi.
Daar woon ik vlak bij.
pechie.