GTcarb kop op GTI onderblok?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
citrofenwick
Total admin
Total admin

GTcarb kop op GTI onderblok?

Post by citrofenwick »

Tjah, de K2A heeft een losse cilinderbus die nu net wat hoger zit na het terugplaatsen. Dus het boeltje moet nu helemaal uit elkaar...

Broertjelief heeft ook nog een compleet GTI-blok liggen.

Zijn er hier mensen die al reeds een GTcarbkop op een GTI-onderblok geplaatst hebben? Hoe zit het met de compressie, zal die niet te hoog zijn omdat GTIzuigers bol zijn?

Image

De GTkop is geflowd met verzwaarde klepveren en standaard nokkenas. In de carb zelf komt normaal een grotere sproeier.
We hadden al alles aangekocht om het GTblok terug samen te steken.
Kunnen we de kopbouten en driem etc nog terug gebruiken?
Wat lijkt jullie de beste oplossing? GTI-onderblok of toch bij een GT-onderblok blijven?

Als ik terug ben van vakantie zou ik het blokje zo proberen te bouwen. Aangezien dergelijke dingen voor mij nog nieuw zijn ga ik misschien wel wat e-hulp nodig hebben :)

Bas_S
AX Master
AX Master

Post by Bas_S »

Vrees idd dat de zuigers teveel compressie gaan geven, je kunt het beste de kop uitliteren om te kijken hoeveel compressie je gaat krijgen.

Ik denk dat denny wel weet hoeveel cc's de dome van de GTI zuigers in beslag nemen.
Altijd meer PK's dan jou!

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

nee dat weet denny niet helaas. Ik heb er niet zo naar gekeken toen met mijn setup. Bij een sport is het 25cc geloof ik. GTI is de dome wat hoger dus zeg 35cc.

Het belangtijkste is gewoon 98 ron tanken en gaan. compressie kan nl best wel wat omhoog. GTI heeft als verhouding 1:9 oid. Pas bij 1:12 moet je je zorgen gaan maken over pingelen.

Waar je wel even op moet letten is of de kleppen en zuigers wel voldoende ver van elkaar afblijven. Bij een ongevlakte kop zal dat wel goed zitten maar besteed er wel ff aandacht aan. Verder zie ik niet echt problemen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

is vooral belangrijk om te weten hoeveel de kleppen van elkaar af zitten bij 7000rpm natuurlijk, ivm massatraagheid e.d. zitten ze dan toch wel een stuk dichter bij elkaar als bij stationair toerental..

maar opzich valt dit wel uit te rekenen natuurlijk, de grafieken voor de kleplift zijn gewoon voorhanden..
het scheelt natuurlijk al wel een stuk dat de klepveren verzwaard zijn..
Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

min 2 mm als ruimte tussen klep en zuiger aanhouden. Bij warme motor en op tempo houd je dan 1,5 mm over en das ruim voldoende.

meer toeren is dubbele veren plaatsen om resoneren tegen te gaan.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Uitliteren ga ik denk ik sowieso doen want ik wil niet dat het in de soep draait.

Met die klepliftgrafieken gaan jullie dan denk ik toch wel ff moeten helpen :$

Maargoed, eerst vakantie en in Augustus begin ik er aan. (en eerst eens opruimen in de schuur)
bedankt voor de antwoorden

Post Reply