Was en ben ik het injectiehuis aan het schoonmaken, drukregelaar eraf, even lekker schoon.
Alles weer in elkaar zettend, start de auto, slechter lopen. oei. hier gaat wat fout.
Het is net of er geen druk meer opzit. als je hem een tijdje stationair laat lopen, loopt de 1.1i vanons weer perfect.
Is hier iets aan te doen. of zal ik maar afwachten als ik start. toerental zakt naar de 650. en later 850
Morgen weer verder.....
weinig druk op de drukregelaar van magnetti.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
weinig druk op de drukregelaar van magnetti.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
Zoals ik in mijn How-to over schoonmaken van 't injectiehuis al heb aangegeven is het uit elkaar halen van de drukregelaar geen goed idee, omdat het membraan nogal gemakkelijk beschadigd raakt. Daarnaast hoeft die ook helemaal niet uit elkaar, want dat is 1 van de weinige plekken in 't injectiehuis waar dus echt NOOIT olie komt!
Heb je naast 't uit elkaar halen en schoon maken van 't injectiehuis nog iets anders gedaan (aan de motor)? En heb je ook de ECU gereset, nadat je 't schone injectiehuis weer terug hebt gemonteerd?
Zeker als de afsluiter erg vies was, raakt de ECU nogal in de war, omdat er dan veel meer lucht langs de stationairklep gaat dan vóór de schoonmaakbeurt! Als de ECU gereset is, zla de ECU eerst de klep helemaal dicht zetten, om zo een nieuwe "volledig dicht" positie van de stappenmotor te kunnen achterhalen. Pas daarna weet de ECU weer precies hoe ver de klep open is bij een bepaald aantal stappen van de motor.
Heb je naast 't uit elkaar halen en schoon maken van 't injectiehuis nog iets anders gedaan (aan de motor)? En heb je ook de ECU gereset, nadat je 't schone injectiehuis weer terug hebt gemonteerd?
Zeker als de afsluiter erg vies was, raakt de ECU nogal in de war, omdat er dan veel meer lucht langs de stationairklep gaat dan vóór de schoonmaakbeurt! Als de ECU gereset is, zla de ECU eerst de klep helemaal dicht zetten, om zo een nieuwe "volledig dicht" positie van de stappenmotor te kunnen achterhalen. Pas daarna weet de ECU weer precies hoe ver de klep open is bij een bepaald aantal stappen van de motor.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Ja de kleppendekselpakking lekte als een gek. dus die ook vernieuwd.
voor de rest stappenmotor. koolaanslag verwijderd.
Er zat best veel vuil nog in bij de drukregelaar.
Dus eerst ecu resetten. oei vergeten.
Eigenlijk best wel logisch eigenlijk. Was net even het laatste zetje.... wist dat er iets niet goed ging.... gaan we morgen even doen.... ecu resetten.
bedankt...
pechie.
voor de rest stappenmotor. koolaanslag verwijderd.
Er zat best veel vuil nog in bij de drukregelaar.
Dus eerst ecu resetten. oei vergeten.
Eigenlijk best wel logisch eigenlijk. Was net even het laatste zetje.... wist dat er iets niet goed ging.... gaan we morgen even doen.... ecu resetten.
bedankt...
pechie.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
ehhhhhhhhhhhhhh hier gaat echt wat fout.start wel gewoon, maar op een gegevene moment.
Duikt het toerental omlaag. 500 ipv 850 blijft te weinig druk houden.
heb de computer al reset ecu.
????????
dat wordt het voor vandaag.
pechie.
Duikt het toerental omlaag. 500 ipv 850 blijft te weinig druk houden.
heb de computer al reset ecu.
????????
dat wordt het voor vandaag.
pechie.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
ja.... twintig minuiten zelfs.
Toerental danst, nu Een of andere vage redenen geen druk. benzine druk.
Ga vanmiddag een ander huis regellen. vermoed de drukregelaar het begeven heeft.
Ben nu een blauw rookgordijn aan het leggen.
mmmmm
problemen..... zijn er om opgelost te worden.
pechie vandaag.
Toerental danst, nu Een of andere vage redenen geen druk. benzine druk.
Ga vanmiddag een ander huis regellen. vermoed de drukregelaar het begeven heeft.
Ben nu een blauw rookgordijn aan het leggen.
mmmmm
problemen..... zijn er om opgelost te worden.
pechie vandaag.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)