
Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001
Moderator: webmasters
Denk het ookCeristimo wrote:@Punaxio
Ik rij iets sportiever dan jou denk ik. Afraggen doe ik echt niet, maar af en toe eens vol op 't gas kan best lekker zijn.

Wordt ze stuk mooier van!:DCeristimo wrote: En geloof me Bas: Straks ziet ze er mooier uit dan bij jou, als al die bewerkte roestplekken zijn opgeschuurd en wit zijn gespoten.
Ceristimo wrote: Misschien gooi ik nog wel die andere velgen eronder...Ik twijfel nog steeds een beetje aan of ik GT-velgen wel zo mooi vind...
Ze zal echter niet zo grondig gepoetst worden als jij dat altijd deed vrees ik. Een auto is om in te rijden, niet om op te poetsen...
GT velgen vind ik zelf wel veel stoerder staan + dat ze 14" zijn, voordeel is dan dat je kilometerteller exact gelijk loopt de echte kilometers per uur.
Over smaak valt niet te twisten, natuurlijkPunaxio wrote: GT velgen vind ik zelf wel veel stoerder staan + dat ze 14" zijn, voordeel is dan dat je kilometerteller exact gelijk loopt de echte kilometers per uur.

Echter, Bruinwitje liep ook exact gelijk, en die stond bij mijn weten ook gewoon op 13" staal...
Ik ben natuurlijk ook maar een kluns met auto's...Kan wel dapper gaan vertellen dat ik 'dat temperatuur metertje wel effe wissel'...maarja, moet ik wél weten waar 'ie zit en hoe 'ie los gaat.
Iemand zo lief om mij dat te laten weten? Kan ik dat morgenmiddag eens doen om te zien of dat de stationairloop van Die Andere beter maakt.
Iemand zo lief om mij dat te laten weten? Kan ik dat morgenmiddag eens doen om te zien of dat de stationairloop van Die Andere beter maakt.
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Ceristimo wrote:Ik ben natuurlijk ook maar een kluns met auto's...Kan wel dapper gaan vertellen dat ik 'dat temperatuur metertje wel effe wissel'...maarja, moet ik wél weten waar 'ie zit en hoe 'ie los gaat.
Iemand zo lief om mij dat te laten weten? Kan ik dat morgenmiddag eens doen om te zien of dat de stationairloop van Die Andere beter maakt.
In het midden van de foto zie je het blauwe stekkertje weer zitten.
Pak er ook een lekbakje bij, er komt wat koelwater uit. (niet veel maar wel genoeg voor een bruine vlek op de tegels

Vergeet na het vervangen ook niet om het koelcircuit te ontluchten....
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Als je die stekker los hebt volg die kabel dan eens de boom in en kijk of je na een cm of 10 â 20 (of misschien nog iets verder maar niet gek veel) weer een blauwe stekker tegen komt (midden in de kabel) als dit NIET het geval is dan kan daar ook een oorzaak van het stationair probleem zitten...
Citroën hooft ooit een wijziging doorgevoerd dat daar een tussenkabeltje in moest komen welke stationair slecht lopen op zou moeten lossen. Iedere AX die bij de dealer terug kwam (voor wat dan ook) moest deze wijziging gratis ondergaan.
Als het kabeltje er niet tussen zit zou ik bijna zeggen, wacht even met uitwisselen en zoek zo'n kabeltje op een sloop AX met dit injectie systeem (of kijk of Mirka em heeft).
Citroën hooft ooit een wijziging doorgevoerd dat daar een tussenkabeltje in moest komen welke stationair slecht lopen op zou moeten lossen. Iedere AX die bij de dealer terug kwam (voor wat dan ook) moest deze wijziging gratis ondergaan.
Als het kabeltje er niet tussen zit zou ik bijna zeggen, wacht even met uitwisselen en zoek zo'n kabeltje op een sloop AX met dit injectie systeem (of kijk of Mirka em heeft).
Rechterknipperlicht vóór en de zijknipper hield er zojuist ook mee op. Kan het NIET weer aan de praat krijgen.
Stekker is gecorrodeerd, heb die schoongemaakt met contactspray. Met de draadjes lopen schudden, fitting gechecked. Niks werkt. Het licht aan de rechterzijde doet het gewoon niet meer.
Kan er ook niet lang na kijken, ben in die vijf minuten dat ik met de stekker bezig was tot op 't bot zeiknat geregend.
Is dat één kabelboom naar de koplamp die ergens met één stekker vastzit, die ik direct met Mirka uit kan wisselen, of wordt dat solderen?
Stekker is gecorrodeerd, heb die schoongemaakt met contactspray. Met de draadjes lopen schudden, fitting gechecked. Niks werkt. Het licht aan de rechterzijde doet het gewoon niet meer.
Kan er ook niet lang na kijken, ben in die vijf minuten dat ik met de stekker bezig was tot op 't bot zeiknat geregend.
Is dat één kabelboom naar de koplamp die ergens met één stekker vastzit, die ik direct met Mirka uit kan wisselen, of wordt dat solderen?
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Heb er nooit naar gekeken omdat in de tijd dat ik er mee gereden heb (is helaas niet veel geweest) ze echt heerlijk reedt.Ceristimo wrote:Kan jij je dat niet herinneren dan? Per slot van rekening heb jij 'm twee jaar geleden volledig opgeknapt....![]()
Zal eens kijken of ik de mededeling nog kan opsnorren in het werkplaatshandboek.raoel wrote:@michel: daar zeg je me wat, ik heb niet zo'n tussenkabel, welk probleem moest dit oplossen dan?? ik loop stationair voor geen meter.
maak de stekkers bovenop je rembekrachtiger eens schoon... Dat is je verbinding tussen interieur en het motorruim... deze corroderen nog wel eens...Ceristimo wrote:Is dat één kabelboom naar de koplamp die ergens met één stekker vastzit, die ik direct met Mirka uit kan wisselen, of wordt dat solderen?
Uitwisselen van de verlichtingboom is te doen maar bijna zinloos... beste is om na te gaan waar het probleem zit want de bekabeling van Mirka is ook bijna 20 jaar.
Probleem gevonden. Zit 'm in de massa van de koplamp. Er zitten (als je vóór de auto staat) een paar centimeter rechts van de linkerkoplamp (passagierszijde) twee stekkertje boven elkaar geklikt. Één brede en één smallere.
Die schoongemaakt met contact spray, en knipperlicht en groot licht doen het weer.
Knipperlicht blijft het doen, maar als ik met dat onderste gedeelte van de kabelboom schudt gaat het dimlicht soms weer uit. Is dus behalve massa ook iets met 'n draadje denk ik.
Achterlichten knipperen trouwens mee met de knipperlichten, dat lijkt me ook een massaprobleem?....
Zeg, bestaan er ook AX'en zónder werk? Waar je zeg maar gewoon dagelijks in kunt rijden, zonder er iets aan te hoeven doen behalve periodiek onderhoud?...

Die schoongemaakt met contact spray, en knipperlicht en groot licht doen het weer.
Knipperlicht blijft het doen, maar als ik met dat onderste gedeelte van de kabelboom schudt gaat het dimlicht soms weer uit. Is dus behalve massa ook iets met 'n draadje denk ik.
Achterlichten knipperen trouwens mee met de knipperlichten, dat lijkt me ook een massaprobleem?....
Zeg, bestaan er ook AX'en zónder werk? Waar je zeg maar gewoon dagelijks in kunt rijden, zonder er iets aan te hoeven doen behalve periodiek onderhoud?...


-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Achterlichtmassa is erg gemakkelijk aan te leggen door een kabelboompje (zoals het bij 't linkerachterlicht ook voor de massa zorgt) van een sloper (bijv. Mirka) af te halen en deze als massa te laten dienen bij het rechterachterlicht.raoel wrote:achter: ook massaprobleem ja, staat wel meer over op het forum
Een auto van 20 jaar oud zonder ouderdomskwaaltjes? Ligt eraan wat je er voor over hebt
@Mastenhose
Thanks. Zal eens op zoek gaan. En voorzichtig hè: Mirka is geen sloper...hoogstens een uhm...'donor'. Dat klinkt veel beter...
Het blijft gewoon leuk dat ik het een half jaar geleden eng vond om m'n ruitensproeiervloeistof bij te vullen, en nu heel wat meer durf/probeer.
Tuurlijk, ik ben een kluns met auto's en kan 't alleen maar met jullie hulp, foto's en begeleiding...Maar toch....
Thanks. Zal eens op zoek gaan. En voorzichtig hè: Mirka is geen sloper...hoogstens een uhm...'donor'. Dat klinkt veel beter...

Het blijft gewoon leuk dat ik het een half jaar geleden eng vond om m'n ruitensproeiervloeistof bij te vullen, en nu heel wat meer durf/probeer.
Tuurlijk, ik ben een kluns met auto's en kan 't alleen maar met jullie hulp, foto's en begeleiding...Maar toch....

-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact: