degene (AX 1.4i TRS, AX 1.4i TRS, MERC W115, MERC 409)
Moderator: webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Lekker bezig geweest met de TRS, trouwens de schakelaars voor de raambediening zijn pas te maken netjes aan beide zijden van het bedienoppervlak een stukje afzagen en glad vijlen zodat ze soepel in het gat passen. Uit ervaring het werkt
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
M'n pa heeft wat jaartjes geleden een klapdakje in z'n net gerestaureerde Renault 4 laten zetten...Bassieh wrote:Ziet er goed uit. Dakraam komt nu wel van pas met dit warme weer. Is het trouwens niet een heel naar moment wanneer je de zaag in je dak zet? moet er haast niet aan denken
Kan je vertellen dat dat zeer naar voelt, als zo'n boer (want dat was die kerel ook, no offence!!!) een schrobzaag met één harde stoot door het pasgespoten dak heen ramt...
Dat moment heb je echt ff het idee dat het niet meer goed gaat komen... (gelukkig deed 't dat wel overigens!!!)
Ontopic: Lekker bezig geweest hoor! TRS staat er leuk bij! Gelukkig blijft ie behouden!
zo ff die pots op de nieuwe pagina slependegene wrote:UPDEEET!
Vandaag een gat in mn TRS gezaagd en iets met spatlappen gedaan. GT stoeltjes zijn ook 'nieuw'.
Gat heb ik alleen wat te klein gezaagd, moet nog aan een kant wat bij vijlen want het afdicht 'schuim' ligt niet goed zoalst nu is.
Over op de foto's
Wat er uit het gat kwam:
Dakraam zit
Oeps.. Heb ze inmiddels ook vervangen
Spatflap achter
RA wiel zit idd scheef.
Ben nog op zoek naar een gafe lichtgrijze ph1 achterbumper.
Voor de spatflappen voor heb ik wat moeten fröbelen. Vanwege de skirtset.
Eerst het goede profiel uitgezaagd:
Verlijmen zodat er nog wel vlees blijft om de lap mee te bevestigen.
En dan op deze manier weer vast.
STRAK!
Het zit alleen nog niet snelheidproof. Dus daar moet ik nog wat aan doen.
ph1 knopjes passen/klikken niet
Zit lekker!
GT vloertje komt na de meeting
GT achterbankje zit er ook aan te komen.
GT bumper staat in de primer, maar is glad! En die textuur in de skirts vind ik juist super. Dus weet nog niet helemaal hoe ik dat aan wil pakken.
Mistlichtjes liggen ook klaar.
Dat belooft al met al weer wat voor de volgende update
Maar inderdaad! voelde de adrenaline wel door mn vaten pompen toen ik vol op mn dak stond, dikke herrie de zaag in mn dak zettend.
Was met een decoupeerzaag bezig, dus niet zo'n fijne knabbeltang.
Had het gat eerst wat de klein. Dus moest rondom 2 mm. extra af. Dat was het naarste van alles. Het plaatmateriaal klappert, je denkt aan de deuken, stukjes metaal schuren onder de decoup, over het dak.
Maargoed, ben inderdaad met dit weer heel tevreden met de nieuwe rijbelevenis
Heb er sinds het warme weer een hele aardige lek bij =)Pgoddijn wrote:Weeee! It made it . Hopelijk binnenkort lekvrij
In het koelvloeistofcircuit; ergens een piepklein gaatje waar het onder hoge druk naarbuiten komt.
In stilstand komen 3 straaltjes van de vbak af.
En toen ik gisteren wegreed uit Hilversum 'scheurde' er iets in de koppelingskabel ofzo toen ik ontkoppelde om naar de 2de versnelling te schakelen.
Hoop niet dat het de drukgroep is. Het pedaal voelt in ieder geval heel 'leeg'. Hij koppelt en ontkoppelt wel maar op zo'n manier dat je denkt dat het net zo goed de hand van god kon zijn.
Dat is ook wel terug te zien aan het feit dat accelereren niet meer zo wil lukken omdat ie gewoon de koppeling slipt bij teveel gas.
De hevel gaat wel gewoon heen en weer als ik het koppelingpedaal indruk ..
De to-do lijst voor zo/ma gaat dus als volgt klinken:
Koelvloeistof slangen vervangen en ontluchten
Rechte achteras monteren. Er is bij de rechte as die ik gekocht heb een stuk uit de ankerplaat geslepen dus hoop dat dat allemaal goed gaat komen. Als het lukt wil ik em een tandje verlagen.
Koppelingskabel demonteren en kijken of er wat mis is.
Puike grijze ph1 achterbumper monteren =)
GT 14" alu'tjes erop zetten =) Ze moeten wel nog wat aandacht hebben
GT vloerkleed erin leggen en creatief doen met aansteker-plug electra
dakraam moet ik nogsteeds een keer erin kitten ipv zo los.
blanke lak plek op de motorkap proberen te herstellen en over-all lelijk hand-geschilderde plekken opschuren en netjes overspuiten.
spoilertje in kleur spuiten en pootjes bij Rio ophalen
zijwindschermen erin hangen en kijken hoe het staat
En dan wordt het nog es wat
Was ook van plan de distributieketen te vernieuwen, maar ik ben ergens een beetje bang dat dat geld in een nieuwe drukgroep en koppelingplaat gaat zitten...
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Niet wereldschokkend. Maar ik zou moeder maria er wel even op aanspreken, na dat debacle met de TGS koppeling.
Als ik de koppeling met motor uit intrap, hoor ik ook duidelijk een kapotte kabel schuren.
Heb helaas er nog niet naar kunnen kijken.
Wat ik wel heb kunnen doen is de achteras vervangen
Nogal een trring klus in je eentje, maar tis gelukt.
Heb nog wat foto's gemaakt dus die stop ik in de volgende post wel ff.
De TGS, sja, in al zijn probleemloosheid staat ie maar stil.
Ik denk dat ik em verhuur
Als ik de koppeling met motor uit intrap, hoor ik ook duidelijk een kapotte kabel schuren.
Heb helaas er nog niet naar kunnen kijken.
Wat ik wel heb kunnen doen is de achteras vervangen
Nogal een trring klus in je eentje, maar tis gelukt.
Heb nog wat foto's gemaakt dus die stop ik in de volgende post wel ff.
De TGS, sja, in al zijn probleemloosheid staat ie maar stil.
Ik denk dat ik em verhuur