klepspeling afstellen.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 238
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

klepspeling afstellen.

Post by pechie »

:shock: Zit ik me klepspeling te bekijken van onze ax 1.1i was ik toch wel even .....

Volgens mij moet de klepspeling inlaat 20 voelermaat zijn,en de uitlaat 40

Wat schetst me verbazing dat de uitlaat 30 is. Wat het rijden betreft, als een speer. geen problemen dus.

Mijn vraag is: moet de uitlaat versteld worden naar 40, of zal ik het zomaar laten. Kan je uberhaupt alleen de uitlaat verstellen, en de inlaat zo op 20 laten.

pechie.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Heb je met koude motor gemeten?

20/30 is ook niet zo'n ramp.. daar word 'ie alleen maar sneller van.
Altijd meer PK's dan jou!

pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 238
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Post by pechie »

Heb in iedergeval me kleppendekselpakking vervangen. Die was echt zo hard geworden, en lekte als een bezettene.

Denk alleen wel dat ik me koppakking ga vervangen. Zit me een partij olie in in de koelvloeistof.

En als die cilinderkop die ik als reserve heb, nog goed is, erop zet, gelijk de koppakking maar mee pak, en de waterpomp. Hoop werk, maar goed lekker in de vakantie.

Ach en een biertje erbij.... hihihihihi gaat goed komen...(wel een wieckse)

pechie.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

pechie wrote: En als die cilinderkop die ik als reserve heb, nog goed is, erop zet, gelijk de koppakking maar mee pak, en de waterpomp. \.
dacht jij te kunnen wisselen zonder de pakking te vervangen dan?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Ook de waterpomp?
Oh maar dan toch ook wel meteen de d-riem toch? en de spanrol?

Ja die fabrikanten weten wel hoe ze je bezig moeten houden :lol:

pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 238
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Post by pechie »

ja, Wordt nu wel eens tijd naar vier jaar. de koppakking vervangen. en de hele mikmak. Zat alleen wel even te twijfellen. De motor van de zx in de ax hangen.

Maar die is ondertussen ook al weer 18 jaar oud, met stukjes staal, ijzer in de olie. Dus........ toch maar even wachten.

pffffffffffffffffffff. de beslissing is eigenlijk toch wel moeilijk.... maar eerst een apk. voordat we beginnen.

pechie.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

pechie wrote: de beslissing is eigenlijk toch wel moeilijk....
Kom, je bent toch geen watje :wink:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

pechie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 238
Joined: TueOct30, 2007 7:56:01 PM
Location: heemskerk.

Post by pechie »

Of ik een watje ben.... ik ben watje...hihiihihiiih
Ach voor de eerste keer is het altijd moeilijk om de eerste stap te zetten.

Maar gezien de uitlaat rook, wit blauw grijs, geel.....moet ik toch maar eens heel gauw aan de gang.

pechie.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.

Post Reply