Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Omdat jullie zo aandringen, ik heeft een Rijstraket gekocht
Honda shitvic ek3 (1.5 vtec-e met ergens bij de 7k rpm 115 pk, daaronder 50pk ofzo), alles elektrisch verder geen opties behalve dat hij bordeaux rood is.
150k gelopen, alle riemen zijn 500 km geleden vervangen (ook dis riem e.d), nieuwe accu, praktisch nieuwe uitlaat enz. Van oude mensen geweest (hence 100% standaard),volledig roestvrij wat vooral bij een civic erg handig is. Ding was vergeleken met wat ze normaal kosten stinkgoedkoop (voor wat ik ervoor betaald heb koop je amper een echt nette ax).
Deze gaat de 306 dus "vervangen" (1 op 18 is wat prettiger dan 1 op 12 ), echt een vervanger is het niet gezien kwa vermogen/gevoel/wegligging/comfort de 306 stukken beter is.
Maargoed ik ga waarschijnlijk zoals de meeste al weten full-time studeren in september (mits alles doorgaat) en dat zijn 2 snelle auto's (306/AX) iets teveel van het goede. Plus als "eco" bak is dit best geinig en gezien er nog pit in zit is een rondje ring geen probleem.
Jordi heeft hem gisteren al goedgekeurd en van het weekend mag hij de ring over als het meezit.
Uiteraard kan een een civic niet standaard blijven, de eerste mod en waarschijnlijk ook de enige was het vervangen van de stoel die voor mijn postuur gewoon gaar zit (zoals 9 van de 10 auto's).
Maar ok ik rij dus nu een civic.... m.a.w ik zie straks de ban wel
Is dit trouwens een mooie pet? :
En wie wil vanavond mee naar de Mac (ik heb opeens de drang dat ik elke avond daar voor geen enkele reden dan ook herrie moet gaan maken).
Bas.... je gaat niet stiekem een japstyle eronder zetten, hij is zo al fout genoeg .
Honda shitvic ek3 (1.5 vtec-e met ergens bij de 7k rpm 115 pk, daaronder 50pk ofzo), alles elektrisch verder geen opties behalve dat hij bordeaux rood is.
150k gelopen, alle riemen zijn 500 km geleden vervangen (ook dis riem e.d), nieuwe accu, praktisch nieuwe uitlaat enz. Van oude mensen geweest (hence 100% standaard),volledig roestvrij wat vooral bij een civic erg handig is. Ding was vergeleken met wat ze normaal kosten stinkgoedkoop (voor wat ik ervoor betaald heb koop je amper een echt nette ax).
Deze gaat de 306 dus "vervangen" (1 op 18 is wat prettiger dan 1 op 12 ), echt een vervanger is het niet gezien kwa vermogen/gevoel/wegligging/comfort de 306 stukken beter is.
Maargoed ik ga waarschijnlijk zoals de meeste al weten full-time studeren in september (mits alles doorgaat) en dat zijn 2 snelle auto's (306/AX) iets teveel van het goede. Plus als "eco" bak is dit best geinig en gezien er nog pit in zit is een rondje ring geen probleem.
Jordi heeft hem gisteren al goedgekeurd en van het weekend mag hij de ring over als het meezit.
Uiteraard kan een een civic niet standaard blijven, de eerste mod en waarschijnlijk ook de enige was het vervangen van de stoel die voor mijn postuur gewoon gaar zit (zoals 9 van de 10 auto's).
Maar ok ik rij dus nu een civic.... m.a.w ik zie straks de ban wel
Is dit trouwens een mooie pet? :
En wie wil vanavond mee naar de Mac (ik heb opeens de drang dat ik elke avond daar voor geen enkele reden dan ook herrie moet gaan maken).
Bas.... je gaat niet stiekem een japstyle eronder zetten, hij is zo al fout genoeg .
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Een 'handige' link:
AKR-Performance
AKR-Performance
Ik zou hier voor gaan: http://link.marktplaats.nl/351956036
Gefeliciteerd met je nieuwe ride (misschien alleen nog de ramen blinderen, dan zien ze je niet zitten)
Gefeliciteerd met je nieuwe ride (misschien alleen nog de ramen blinderen, dan zien ze je niet zitten)
nette auto hoor, laat ze maar lullen over "smakeloos japans" maar zo'n ding is bij een beetje normaal gebruik slaapverwekkend betrouwbaar. En met ietsje breder rubber en een ander schokkertje ook nog lekker qua wegligging.
meteen even een reactie op een foto: die recaro, daar heb jij hoogteverstelling in zie ik; ik zoek nog zo'n paneeltje rond die schakelaar, misschien weet jij er één? Heb jij er ook meteen stoelventilatie en verwarming ingebouwd zitten?
P.
meteen even een reactie op een foto: die recaro, daar heb jij hoogteverstelling in zie ik; ik zoek nog zo'n paneeltje rond die schakelaar, misschien weet jij er één? Heb jij er ook meteen stoelventilatie en verwarming ingebouwd zitten?
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Och ik kan wel wat hebben , we plagen gewoon vrolijk terug .q01z wrote:ohnee he Chris.. nu hebben we nog meer om je te pesten
@peterm
Zit hoogteverstelling op (elek verstelbaar), geen verw/vent. Paneeltje zou ik eerlijk gezegt zo 1 2 3 niet weten. Fijne stoel aanzich alleen heb ik eigenlijk net een verkeerd postuur (S rug en de steun in mijn onderrug zit net op een verkeerde ofwel te lage plek).
da's duidelijk, zal de importeur eens bellen of er nog zo'n paneeltje te vinden is.
heb je die stoel overigens omdat je erg lang bent of vanwege je rug of allebij?
Als je iets wil waarbij het rugkussen makkelijker op maat me maken is heb ik nog wel een splinternieuwe ASS 101sportline in grijs velours op zolder staan, daar moet je alleen niet te lang voor zijn gezien de vaste hoofdsteun. Ik zou wel in zijn voor die Recaro als reserve voor de Landrover.
P.
heb je die stoel overigens omdat je erg lang bent of vanwege je rug of allebij?
Als je iets wil waarbij het rugkussen makkelijker op maat me maken is heb ik nog wel een splinternieuwe ASS 101sportline in grijs velours op zolder staan, daar moet je alleen niet te lang voor zijn gezien de vaste hoofdsteun. Ik zou wel in zijn voor die Recaro als reserve voor de Landrover.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Vanwege mijn rug en lange benen, ik heb vrij rare proporties. De komende weken ga ik kijken of ik eraan kan wennen, anders ga ik eens wat andere stoelen proberen (wel jammer gezien het verder een enorm fijn ding is).
@TTF
Inderdaad gewoon een prima a>b hok en nog enigsinds sportief, plus ik ken geen andere auto kwa omvang en vermogen nog 1 op 17 e.d met gemakt haalt (diesels uitgesloten daarbij).
@TTF
Inderdaad gewoon een prima a>b hok en nog enigsinds sportief, plus ik ken geen andere auto kwa omvang en vermogen nog 1 op 17 e.d met gemakt haalt (diesels uitgesloten daarbij).
Wat dit betreft heb je een goeie beslissing gemaakt!! Dit EK3 model met VTEC-E blok is echt ongelofelijk zuinig ook rij je constant 140km/h weet ik uit ervaring, en ze rijden ook lekker soepeltjes en relaxed. Ik ben er beetje jaloers op..
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250
Gisteren ook door mij goedgekeurd . Misschien is de 5 een extreme overdrive maar het voelt solide en de overdrive is wel een garantie voor een stille en toch rustige rit. Inderdaad wel erg vervelend van je rugondersteuning, misschien toch kijken of je een 306 stoel kunt plaatsen? Anders moet je nog een compleet nieuwe stoel laten aanmeten, zal ook niet goedkoop worden...
Duff ziet drake al voor de spiegel oefenen met zijn gezichtsuitdrukking..
en van z'n 1, 2, 3 :
BROOAAAAAAAAAAAAAAAA VVBBBB BROOAAAAAAAAABPAABAAAAAAAAA
succes en plezier van de honda
en van z'n 1, 2, 3 :
BROOAAAAAAAAAAAAAAAA VVBBBB BROOAAAAAAAAABPAABAAAAAAAAA
succes en plezier van de honda
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Heel verstandig Chris!Drake wrote:Omdat jullie zo aandringen, ik heeft een Rijstraket gekocht
Uitstekende keuze, kan geen Citroën aan tippen (op de vering na natuurlijk).
Super betrouwbaar, goed afgewerkt, zuinig én snel.
.....waren we maar allemaal zo verstandig .
Rock's komt in de buurt met de Mazdarati maar een Honda is nog nét dat beetje soliderderderder...
Jongens ik maak geen grapjes... ik meen het...
Mijn vader had het na z'n laatste Citroën (BX) dusdanig gehad met alle ellende (ca. 1992) dat hij overstapte op een Civic. Daarna heeft hij nooit meer teruggekeken.
Met uitzondering van 2 jaar in een Audi TT 3.2 Quattro heeft hij sindsdien enkel nog Honda gereden. Civiv 1.5, CR-X Del Sol 1.6 VTEC, CR-V en nu een Jazz ( ).
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Nee hoor, ik ben flink lopen scheuren en ga nu nog makkelijk de 1 op 17 halen. Merk wel dat sinds hij wat losser is gemaakt door mij het verbruik ook omlaag gaat.Rob GT wrote:
Is 1 op 18 niet wat overdreven voor zo'n Civic trouwens??
Mijn rug is op het moment echter een drama, de recaro gaat er dan ook zsm uit en daarbij ga ik wat anders proberen (ik moet een bolle stoel hebben gezien ik dus blijkbaar een holle rug heb, de steun moet in het midden van de stoel zijn wat de 306 ook had en niet onderaan).
@ 2black
Verstandige keuze inderdaad en enorm solide, maar ik zou nog steeds mits de kosten voor een aankomend student niet te hoog waren de 306 houden.