welke driehoeken bij 16 V onderstel???
Moderators: denny, vtspower, webmasters
welke driehoeken bij 16 V onderstel???
zoals er staat, welke driehoeken gebruik ik het beste voor een 16 V onderstel??? het onderstel zal serieus verlaagd worden dus zijn er ingekorte driehoeken verkrijgbaar zodat ik niet op de wang van men band de bocht door ga ??? en past de originele stabistang dan nog???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
dus er bestaan geen ingekorte draagarmen als ik het goed begrijp. AX gti en saxo 16v draagarmen zijn hetzelfde dus ik moet ff kijken wat het goedkoopste uitkomt. En wat betreft de originele stabilisatorstang vooraan van de ax GT carb???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
wat is eigenlijk het verschil tussen een 1.1 draagarm en een GTI draagarm (anders dan dat ie er anders uitziet) Afmetingen zijn toch het zelfde?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
1.1i en 1.4i draagarmen hebben een heel andere vorm. Afmetingen zijn opzich wel hetzelfde. Maar de 1.1i / 1.4i draagarmen kun je de stabilisator stang op monteren. Die zit dus bovenop de draagarm vast.
Bij de GTI / 16v sport draagarmen zit de stabilisatorstang via de droplinks vast op een hoger punt aan de veerpoot. Om ruimte voor die droplink te maken heeft de 16v draagarm dus een hele andere vorm.
Bij de GTI / 16v sport draagarmen zit de stabilisatorstang via de droplinks vast op een hoger punt aan de veerpoot. Om ruimte voor die droplink te maken heeft de 16v draagarm dus een hele andere vorm.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
ah dus het is om ruimte te maken voor het droplink systeem. Nou begrijp ik het! thanks Mark!Mark wrote:1.1i en 1.4i draagarmen hebben een heel andere vorm. Afmetingen zijn opzich wel hetzelfde. Maar de 1.1i / 1.4i draagarmen kun je de stabilisator stang op monteren. Die zit dus bovenop de draagarm vast.
Bij de GTI / 16v sport draagarmen zit de stabilisatorstang via de droplinks vast op een hoger punt aan de veerpoot. Om ruimte voor die droplink te maken heeft de 16v draagarm dus een hele andere vorm.
Als je het camber wilt verstellen... misschien moet je eens aan camberplaten denken. Die kun je aan de bovenkant van je veerpoot monteren en vast schroeven op de carroserie.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
ja das een goeie, daar kan ik me ook wel mee behelpen. thx voor de tipv.andriessen wrote:ah dus het is om ruimte te maken voor het droplink systeem. Nou begrijp ik het! thanks Mark!Mark wrote:1.1i en 1.4i draagarmen hebben een heel andere vorm. Afmetingen zijn opzich wel hetzelfde. Maar de 1.1i / 1.4i draagarmen kun je de stabilisator stang op monteren. Die zit dus bovenop de draagarm vast.
Bij de GTI / 16v sport draagarmen zit de stabilisatorstang via de droplinks vast op een hoger punt aan de veerpoot. Om ruimte voor die droplink te maken heeft de 16v draagarm dus een hele andere vorm.
Als je het camber wilt verstellen... misschien moet je eens aan camberplaten denken. Die kun je aan de bovenkant van je veerpoot monteren en vast schroeven op de carroserie.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
pm me eens fotos van je ax op de grond ik ben echt benieuwd. Want ik wil echt airless rijden maar superdiep gaan. en ik HAAT 'tuningbumperlaag' als je begrijpt wat ik bedoelBas_S wrote:Ik zou gewoon de standaard draagarmen houden. De mijne ligt ook op de grond.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
kijk effe onderaan voor de foto's...Netheo wrote:pm me eens fotos van je AX op de grond ik ben echt benieuwd. Want ik wil echt airless rijden maar superdiep gaan. en ik HAAT 'tuningbumperlaag' als je begrijpt wat ik bedoelBas_S wrote:Ik zou gewoon de standaard draagarmen houden. De mijne ligt ook op de grond.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... &start=740
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Je hebt een ph1 AX, dus nog de kleine maat fusees. Je zal sowieso grotere moeten pressen, of ph2 draagarmen zoeken.
Ik zeg: GTI triangels + bijhorend droplinksysteem.
16V-poten + gewone ph2 triangels werkt ook (heb ik), maar dan met de originele (minder goede) stabistang.
edit: er bestaan trouwens (versterkte) triangels waarvan je de camber onderaan kan verstellen. In Engeland kunde die vinden dacht ik.
Ik zeg: GTI triangels + bijhorend droplinksysteem.
16V-poten + gewone ph2 triangels werkt ook (heb ik), maar dan met de originele (minder goede) stabistang.
edit: er bestaan trouwens (versterkte) triangels waarvan je de camber onderaan kan verstellen. In Engeland kunde die vinden dacht ik.
ik denk dan toch dat ik voor de minder goede stabistang optie ga in combo met verstelbare topmounts. Anders wordt hem me te duur denk ikcitrofenwick wrote:Je hebt een ph1 AX, dus nog de kleine maat fusees. Je zal sowieso grotere moeten pressen, of ph2 draagarmen zoeken.
Ik zeg: GTI triangels + bijhorend droplinksysteem.
16V-poten + gewone ph2 triangels werkt ook (heb ik), maar dan met de originele (minder goede) stabistang.
edit: er bestaan trouwens (versterkte) triangels waarvan je de camber onderaan kan verstellen. In Engeland kunde die vinden dacht ik.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
ja zo ligt men ax GT volcane ook ongeveer. alleen dat bedoel ik nou net niet met op de grond. Want ik vind de mijne nog pokke hoog eigenlijk ik wil echt nog zo'n 6 centimeter zakkenv.andriessen wrote:kijk effe onderaan voor de foto's...Netheo wrote:pm me eens fotos van je AX op de grond ik ben echt benieuwd. Want ik wil echt airless rijden maar superdiep gaan. en ik HAAT 'tuningbumperlaag' als je begrijpt wat ik bedoelBas_S wrote:Ik zou gewoon de standaard draagarmen houden. De mijne ligt ook op de grond.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... &start=740
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Moet je wel uitkijken of die uitsteeksels aan de veerpoten (waar de droplinks aan worden bevestigd) niet tegen de remleidingen aankomen bij volledig insturen! (da's namelijk een APK afkeurpunt!)citrofenwick wrote:Ik zeg: GTI triangels + bijhorend droplinksysteem.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Hmm ja, dat was bij jij het geval zeker? Ik had er geen problemen mee, en in de keuring hebben ze er bij mij niets van gezegd.MNM(tm) wrote:Moet je wel uitkijken of die uitsteeksels aan de veerpoten (waar de droplinks aan worden bevestigd) niet tegen de remleidingen aankomen bij volledig insturen! (da's namelijk een APK afkeurpunt!)citrofenwick wrote:Ik zeg: GTI triangels + bijhorend droplinksysteem.
Ik geloof dat het bij een GT sowieso niet kan aanlopen.