AX raadsel
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Starter
AX raadsel
Hallo clubleden,
Sinds ongeveer 3 maanden heb ik een leuk AX'je,
Ik rijd er iedere dag een paar (5/10) km mee, Achter mijn huis door de modder. Maar de AX is 20 jaar oud (heeft nog geen 170.000 km gelopen) en heeft probleempjes, het koelwater lekt enz. maar net heb ik even iets uitgeprobeerd, ik heb hem naar de 3e versnelling geschakeld (bij 20/25 km per uur) en begon toen te trillen en viel uit. Daarna sloeg hij niet meer aan, ook hoorde ik een schurend geluid, en ik had het dichte filter net vervangen door een hoop zakdoekjes? Ik haalde het injectiehuis er af en er kwam allemaal rook uit de carburateur, luchtfilter (de papiertjes) en het injectiehuis. Is de motor nu echt kapot? of is hij te maken. Want ik hou hartstikke veel van mijn AX, en er zit eeuwen tijd in, bloed zweet en tranen. (en hij heeft me veel zakgeld gekost) Als hij kapot is breng ik m misschien naar de schroothoop.
MvG Marco
Sinds ongeveer 3 maanden heb ik een leuk AX'je,
Ik rijd er iedere dag een paar (5/10) km mee, Achter mijn huis door de modder. Maar de AX is 20 jaar oud (heeft nog geen 170.000 km gelopen) en heeft probleempjes, het koelwater lekt enz. maar net heb ik even iets uitgeprobeerd, ik heb hem naar de 3e versnelling geschakeld (bij 20/25 km per uur) en begon toen te trillen en viel uit. Daarna sloeg hij niet meer aan, ook hoorde ik een schurend geluid, en ik had het dichte filter net vervangen door een hoop zakdoekjes? Ik haalde het injectiehuis er af en er kwam allemaal rook uit de carburateur, luchtfilter (de papiertjes) en het injectiehuis. Is de motor nu echt kapot? of is hij te maken. Want ik hou hartstikke veel van mijn AX, en er zit eeuwen tijd in, bloed zweet en tranen. (en hij heeft me veel zakgeld gekost) Als hij kapot is breng ik m misschien naar de schroothoop.
MvG Marco
ax:)
Wat een verhaal
20 in zn 3, dan kan hij inderdaad uitvallen mar dan moet hij wel weer starten...
20 in zn 3, dan kan hij inderdaad uitvallen mar dan moet hij wel weer starten...
Welk dichte filter? En het lijkt me stug dat je een carburateur en injectiehuis hebt...en ik had het dichte filter net vervangen door een hoop zakdoekjes? Ik haalde het injectiehuis er af en er kwam allemaal rook uit de carburateur, luchtfilter (de papiertjes) en het injectiehuis.
Ik zou beginnen met de kop eraf te halen, en eens kijken tot waar die papiertjes het blok in zijn gesmikkeld.
Met die kennis kan je dan weer verder ..
Als het een 1.1 Magnetti is heb ik nog wel een kop voor je. En een gasklephuis en injectiehuis.
Voor het geld hoef je het niet te laten, maar kijk eerst wat er mis kan zijn.
Met die kennis kan je dan weer verder ..
Als het een 1.1 Magnetti is heb ik nog wel een kop voor je. En een gasklephuis en injectiehuis.
Voor het geld hoef je het niet te laten, maar kijk eerst wat er mis kan zijn.
-
- profiel verwijderd
ík niet, een pakje papieren zakdoekjes kost ongeveer net zoveel als een luchtfilter, dus waarom zakdoekjes gebruiken...MNM(tm) wrote:Ik wel...q01z wrote:dit verhaal kan ik ewoon niet serieus nemen.. ik kan me niet voorstellen dat er iemand zo dom is om zijn luchtfilter te vervangen voor een stapeltje papieren zakdoekjes..
Maargoed, als je zakdoekjes als luchtfilter gaat gebruiken, dan moet je wel van je auto afwillen, als de auto als doel heeft om door de bagger te crossen... (In een vuile omgeving smeekt een auto juist om een goed luchtfilter...)
Zakdoekje leggen, niemand zeggen...
Ik denk dat je vergeten bent om de zakdoekjes uit de verpakking te halen en dat het plastic een beetje is gaan smelten.
Toch wel Edet he?
Dat is extra sterk!
Ik denk dat je vergeten bent om de zakdoekjes uit de verpakking te halen en dat het plastic een beetje is gaan smelten.
Toch wel Edet he?
Dat is extra sterk!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- profiel verwijderd
Re: AX raadsel
Zou je zeggen: da's een liefhebbert...Marcooooow wrote:Hallo clubleden,
Sinds ongeveer 3 maanden heb ik een leuk AX'je...want ik hou hartstikke veel van mijn AX, en er zit eeuwen tijd in, bloed zweet en tranen. (en hij heeft me veel zakgeld gekost)
Mmm..of toch niet..?!Ik rijd er iedere dag een paar (5/10) km mee, achter mijn huis door de modder..het koelwater lekt enz..en ik had het dichte filter net vervangen door een hoop zakdoekjes..als hij kapot is breng ik m misschien naar de schroothoop...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
zakdoekjes ? ik had gebruikt wcpapier toen ik door de bossen ging crossen, maar toen kwam ik roodkapje tegen en die wou ik een lift aanbieden naar oma, maar ze vondt het dus enorm stinken en vroeg of er soms een wolf in me inlaatspruitstuk zat, en ik vroeg hoezo, maar dat is dus een wolfinjectie, soort van remus zegmaar
en weer ontopic, leuke actie dit, ik zal volgende week even lachen mits mijn drukke schema dat toelaat.
en weer ontopic, leuke actie dit, ik zal volgende week even lachen mits mijn drukke schema dat toelaat.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
bougies eruit en kijken of je iets ziet zitten.
tevens luchtfilter eraf en en perslucht erop terwijl de ingaandeklep open staat.
wie weet hoe ver je kan komen.
je zou kunnen zeggen uiteindelijk verbrand het wel of het moet tegen de inlaatkleppen liggen maar dat moet je kunnen zien als het inlaatspruitstuk eraf is.
tevens luchtfilter eraf en en perslucht erop terwijl de ingaandeklep open staat.
wie weet hoe ver je kan komen.
je zou kunnen zeggen uiteindelijk verbrand het wel of het moet tegen de inlaatkleppen liggen maar dat moet je kunnen zien als het inlaatspruitstuk eraf is.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio