Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Ik heb uw e-mail voor verdere beantwoording doorgestuurd naar onze technische afdeling. De afhandelingstermijn is 5 werkdagen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
m.a.w even afwachten, het schijnt dat als ik de auto laat wegen met volle tank e.d er dan 100kg afgaat van het gewogen gewicht en bij het ledig gewicht komt te staan (m.a.w 800kg word dan 700kg).
Ik heb uw e-mail voor verdere beantwoording doorgestuurd naar onze technische afdeling. De afhandelingstermijn is 5 werkdagen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
m.a.w even afwachten, het schijnt dat als ik de auto laat wegen met volle tank e.d er dan 100kg afgaat van het gewogen gewicht en bij het ledig gewicht komt te staan (m.a.w 800kg word dan 700kg).
uit de gewichtsmeting mogen we dus opmaken dat Chris 64kg weegt 
(stiekem is dat denk meer als mij..)
maar goed dat je hem om laat keuren Chris.. dat zouden meer mensen binnen de club moeten doen qua vermogenswinst.. (ik dus niet
ik heb minder vermogen..)
ik zou m alleen niet strippen voor de keuring, als ze het idee hebben dat er aan gebeunt is beginnen ze met afkeuren en gaan ze daarna kijken of ze redenen kunnen verzinnen waarop ze m kunnen afkeuren..
ik weet niet of je de keuring van AX_Powah destijds kon herinneren?
die keurde ze zoiezo niet goed omdat hij een ander kleur motorkap had (dat is ook vragen om problemen natuurlijk
)

(stiekem is dat denk meer als mij..)
maar goed dat je hem om laat keuren Chris.. dat zouden meer mensen binnen de club moeten doen qua vermogenswinst.. (ik dus niet

ik zou m alleen niet strippen voor de keuring, als ze het idee hebben dat er aan gebeunt is beginnen ze met afkeuren en gaan ze daarna kijken of ze redenen kunnen verzinnen waarop ze m kunnen afkeuren..
ik weet niet of je de keuring van AX_Powah destijds kon herinneren?
die keurde ze zoiezo niet goed omdat hij een ander kleur motorkap had (dat is ook vragen om problemen natuurlijk


Netjes hoor. Ik heb de mijne ook ooit op een weegbrug gezet. Kwam iets van 700 kilo uit, inclusief kooi.Drake wrote: Gewicht valt ook reuze mee:
782kg ex bestuurder met een halve tank a 20kg, schoon is hij dus ongeveer 760kilo. Ik ga proberen het ding onder de 750kg te krijgen voor de rdw maar ik twijfel ondanks dat er genoeg ideen zijn of dat gaat lukken (het makkelijkste manier is er een 1.1 erin stoppen en zeggen dat hij 140pk heeft)
Maar jij hebt wel véél meer paardjes onder de kap dan ik!
en omdat de achterwielen 2 mm verschillend stonden van elkaar.q01z wrote:ik weet niet of je de keuring van AX_Powah destijds kon herinneren?
die keurde ze zoiezo niet goed omdat hij een ander kleur motorkap had (dat is ook vragen om problemen natuurlijk)
was overigens een omkeur van diesel naar benzine.
De 306 is sinds zaterdag verkocht, helaas was het onvermijdelijk gezien de eventuele studie in sept. Er is al een nieuwe "daily" maar gezien ik vermoedelijk gelynched en gebanned zal worden ga ik die maar niet posten hier
.
Ik baal er wel van, het was echt de allerfijnste auto die ooit heb gehad. Hij deed alles precies zoals ik dat wilde, zelfs de ax met 16v gaf mij niet zoveel lol als dat ding en dat zegt wel genoeg denk ik. Uiteindelijk stond de teller op 246.000 en daar kon nog gerust nog een paar ton bij.
Ik probeer tijd te vinden om de first af te maken, maar gezien ik momenteel op een breekpunt zit (wel/niet toegelaten worden) moet ik het ding even met rust laten. Er word wel zo nu en dan in gereden dus echt stilstaan doet hij niet gelukkig.

Ik baal er wel van, het was echt de allerfijnste auto die ooit heb gehad. Hij deed alles precies zoals ik dat wilde, zelfs de ax met 16v gaf mij niet zoveel lol als dat ding en dat zegt wel genoeg denk ik. Uiteindelijk stond de teller op 246.000 en daar kon nog gerust nog een paar ton bij.
Ik probeer tijd te vinden om de first af te maken, maar gezien ik momenteel op een breekpunt zit (wel/niet toegelaten worden) moet ik het ding even met rust laten. Er word wel zo nu en dan in gereden dus echt stilstaan doet hij niet gelukkig.
rechtvoor heb je meer spanning op je veer nodigDrake wrote: Gewicht valt ook reuze mee:
![]()
achter zou ik me niet druk om maken.
tijd voor een schroefset henk.
eigenlijk moet je voor niet meer dan 20kg verschil hebben. rechtsvoor gaat nu nl wel erg gemakkelijk blokeren bij een goede remactie. Zeker als je binnenkort ook semies gaat rijden oid.
rechtsachter heb je de accu staan zeker

voor het kenteken: Net doen of de tank vol is. dan krijg je een laag gewicht op je kenteken


Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
De accu zit er nog in
, op de orginele plek. Dus als je dat ding naar achter plaatst is de balans voor en ook achter bijna perfect.
Jammer genoeg rij ik altijd wel met een bijrijder wat de balans weer verkloot, maargoed ik ga meer voor de fun dan het uiterste eruit te halen daarvoor heb ik ook nog teveel consessies moeten maken (semi's komen er voorlopig niet onder maar dat is meer vanwege achter die dingen niet echt zouden passen en het budget het niet toelaat).

Jammer genoeg rij ik altijd wel met een bijrijder wat de balans weer verkloot, maargoed ik ga meer voor de fun dan het uiterste eruit te halen daarvoor heb ik ook nog teveel consessies moeten maken (semi's komen er voorlopig niet onder maar dat is meer vanwege achter die dingen niet echt zouden passen en het budget het niet toelaat).
heb indetijd ook mijn BX-break moeten laten wegen bij omkeuren van grijs naar geel. heb toen behoorlijk wat kg's weten weg te poetsen met simpele dingen:
ruitensproeier op minimum, als ie net spuit is het goed
tank bijna leeg en met weerstandje op vol gezet
radio/speakers er uit
wieldoppen er af
thuiskomertje er in (toen een 145 BX wieltje)
alle losse matten en spul uit bakjes en vakjes weg
oliepijl op minimum
zo klein mogelijke accu gemonteerd
hoedenplank er uit
het zijn diverse dingen waar je van zal denken wat maakt die 800 gram á een kg nu uit? bij elkaar was het toen wel genoeg om op 1045 uit te komen, dus net met de hakken over de sloot zal ik maar zeggen.
Succes met de voortgang, een 16v op kenteken zou wel heel mooi zijn.
P.
ruitensproeier op minimum, als ie net spuit is het goed
tank bijna leeg en met weerstandje op vol gezet
radio/speakers er uit
wieldoppen er af
thuiskomertje er in (toen een 145 BX wieltje)
alle losse matten en spul uit bakjes en vakjes weg
oliepijl op minimum
zo klein mogelijke accu gemonteerd
hoedenplank er uit
het zijn diverse dingen waar je van zal denken wat maakt die 800 gram á een kg nu uit? bij elkaar was het toen wel genoeg om op 1045 uit te komen, dus net met de hakken over de sloot zal ik maar zeggen.
Succes met de voortgang, een 16v op kenteken zou wel heel mooi zijn.
P.

C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Een idee voor je daily;Drake wrote:De 306 is sinds zaterdag verkocht, helaas was het onvermijdelijk gezien de eventuele studie in sept. Er is al een nieuwe "daily" maar gezien ik vermoedelijk gelynched en gebanned zal worden ga ik die maar niet posten hier.

AX Soupapes 16 
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10

Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Hallo vriendjes en vriendinnetjes daarkomt Chris al aanDrake wrote:Zal ik hints gaan geven?... meeeehhh jullie komen er vanzelf wel achter. Ik neem het ding wel een keer mee op een meeting


AX Soupapes 16 
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10

Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)