
Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
en het antwoord is, JA!KMvrtr wrote:En, nog wat verder gekomen vandaag?
wel eigenlijk de hele middag (tot uurtje of 6) aan de porsche bezig geweest, uitlaat monteren, testen, starten, raar geluid horen.. van alles proberen.. niets kunnen vinden.. bleek de driemkap tegen de riem aan te lopen.. nah dan ben je dus al snel een uur verder en toen moesten we weer testdraaien en testrijden, maar hij rijdt iig! en volgens de eigenaar een stuk beter als dat hij deed


maar goed, daarna de AX de garage in geduwd.. zodat ik daar aan de kabelboom verder kon terwijl Michel beetje kon freubelen met dingen waar ik echt niet bij hoefde te helpen
hoofdstroomschakelaar moest nog een weerstand aan gesoldeerd worden en daarna kon er getest worden.. tot zover alles goed! zelfs de killswitch werkt.. en de auto blijft gewoon doodleuk lopen als je het contact afzet (ontsteking buiten contact om met schakelaar)
toen een testritje.. al snel viel me op dat mn metertjes rare waarden aangaven, krappe 10v op de voltmeter.. ff een multimeter op de accu, 13.6.. nahja we zien wel, eerst kijken of de rest het doet.. toen nog niet opgevallen dat mn olietempmeter ook een rare hoge waarde gaf en dat mn oliedruk een lage waarde, simpelweg omdat het normale waardes waren voor een warme motor (maar dus NIET voor een koude)
tijdens de testrit deden de metertjes het opeens niet meer, nahja, verlichting vd metertjes wat uitgevallen, olietemp stond buiten beeld koud, oliedruk ergens op een 10bar en volt op nahja, zover ging de schaal niet..
na de testrit deed ik mijn licht aan (huh?) en bleek mijn olietemp op 130gr te staan, TE hoog dus.. maar ik geloofde deze waarde niet, aangezien we rustig gereden hadden.. wel was ook de oliedruk laag, 1/1.5bar en de voltmeter ongeveer op 10..
geval af laten koelen, olie gecontroleerd, geroken, iig niet verbrand en niet te laag.. dus foute waarden op de meters..
aangezien de waardes reageerden op de verlichting, bedrading eens gecontroleerd.. en na een opnieuw gemonteerde massa kabel had ik opeens goede waarden! wat wel raar was, want hij zat dus gewoon keihard aangedraaid en MOET wel contact gemaakt hebben

achja, het werkt nu iig.. de nieuwe ontsteking doet het ook.. staat alleen beetje laat, maar dat mag Ruud dinsdag allemaal doen, ik ga niet nu de ontsteking afstellen en dan Ruud dinsdag weer.. beetje onzinnig..
het ziet er nu in ieder geval wel netjes uit


nu morgen nog even stickertjes printen met
+
fuel
ign
fan
en dan zijn we klaar voor dinsdag


-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
ik hoop meer als de +- 80 die hij vandaag aan het produceren wascitrofenwick wrote:Leuk bezig geweest
Ik ben benieuwd naar hoeveel pk er uit zal komen.

ach, als hij maar mooi vloeiend loopt en lekker rijdt, of dat met 100 of 110pk is, dat maakt me niet zoveel uit.. als het onder de 90 komt ga ik wel balen uiteraard


Welke massapunt was dan het probleem? Beetje raar eigenlijk aangezien je meters het eerst gewoon prima deden en je nu eigenlijk alleen maar wat draadjes hebt verlegt, niet veranderd (toch?).
Ik ben benieuwd als het allemaal een keer af is! En met een beetje mazzel ben je zowaar in staat om de volgende meeting wel met de GTW te komen
Ik ben benieuwd als het allemaal een keer af is! En met een beetje mazzel ben je zowaar in staat om de volgende meeting wel met de GTW te komen

http://www.youtube.com/watch?v=krZiDTAw2GA
http://www.youtube.com/watch?v=478iNGoHce8
http://www.youtube.com/watch?v=ucmQZqNX2zw
dat geluidje toch he.. en dat met zo'n flutcamera
het vermogen zelf klinkt niet echt heel veel, maar valt zeker niet tegen!
80pk en 110nm (afgerond) aan de wielen, is met een 15% aandrijfverlies toch nog altijd 94 en 127.5Nm aan de kruk..
dus dat is niet slecht
hij kreeg er niet echt zozeer meer vermogen uit gepeuterd (dat had ik blijkbaar toch zelf al allemaal gevonden, winst in pk's was 0.6, nah das gewoon temperatuurverschil), maar de auto loopt nu vooral vloeiender bij de lage toeren..
er zit nog een kleine 'burp' als je beetje halfgas rond de 3500rpm gaat zitten (kruising max vermogen/max koppel) maar bij vollast zit er uiteraard nergens iets
ik heb alleen een fotootje gemaakt van de eerste run op de comp.. heb uiteraard wel een uitdraai, maar die ligt beneden en ik zit in de zon

http://www.youtube.com/watch?v=478iNGoHce8
http://www.youtube.com/watch?v=ucmQZqNX2zw
dat geluidje toch he.. en dat met zo'n flutcamera

het vermogen zelf klinkt niet echt heel veel, maar valt zeker niet tegen!
80pk en 110nm (afgerond) aan de wielen, is met een 15% aandrijfverlies toch nog altijd 94 en 127.5Nm aan de kruk..
dus dat is niet slecht

hij kreeg er niet echt zozeer meer vermogen uit gepeuterd (dat had ik blijkbaar toch zelf al allemaal gevonden, winst in pk's was 0.6, nah das gewoon temperatuurverschil), maar de auto loopt nu vooral vloeiender bij de lage toeren..
er zit nog een kleine 'burp' als je beetje halfgas rond de 3500rpm gaat zitten (kruising max vermogen/max koppel) maar bij vollast zit er uiteraard nergens iets

ik heb alleen een fotootje gemaakt van de eerste run op de comp.. heb uiteraard wel een uitdraai, maar die ligt beneden en ik zit in de zon



-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Keurig Marc!
Mooi vermogen, genoeg voor een boel plezier.
Mooi vermogen, genoeg voor een boel plezier.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)