Rob aka Rob GT, fiets + Yamaha/Honda/MZ + Saxo VTS

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Nou arne das helemaal niet zo moeilijk hoor. Op het moment dat de rijcomputer een te hoog toerental voor zn kiezen krijgt dan verlaat ie de ontsteking tamelijk erg zodat je vermogen zo goed als niet meer bestaat. Ach ja die rijcomputers he.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

Rob GT wrote:Volgens Siem reed ik trouwens 120 :roll:

Geloof nooit een opel rijder!!! Die denken allemaal harder te gaan dat de werkelijkheid is! :D :D

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Ach ja die rijcomputers he.

Daarom! carburateur rulezzz
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Ja die moet je bij elke kleine verandering aan je inlaatsysteem overnieuw af laten stellen voor wat was het ?200 :wink:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Sander wrote:Ja die moet je bij elke kleine verandering aan je inlaatsysteem overnieuw af laten stellen voor wat was het ?200 :wink:

Echt niet! Je hebt alleen veel contacten met het goede gereedschap nodig :lol: Ik heb een paar maten die autocrossen en ook dubbele carbs op der auto hebben :wink:
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Je bedoelt veel contanten en goed gereedschap denk ik :lol:

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Sander wrote:Je bedoelt veel contanten en goed gereedschap denk ik :lol:

Tja, contanten zijn ook makkelijk, maar maatjes zijn makkelijker :wink: NU staat mijn auto bijv. bij de poetser.... Word voor niks compleet gepoetst en gewaxd ofzo 8) Handig een Maat met een eigen poetsbedrijf :wink: Dat bedoel ik dus met contacten
Freude am Fahren.

job hoekstra
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

Post by job hoekstra »

Nou heren/dames,

Van Rob's oude GT:

- dorpels dichtgelast (allebei roest Rob!)
- Achterschermen weer redelijk strak (hebben meer mensen dit onder de achter-ruiten?)
- 2 goede remklauwen voor
- bougies + kabels + sensor toerenteller met remmenreiniger gereinigd (toerenprobleem volledig weg)
- benzine leidingen + pakkingen injectiehuis vervangen
- koplamp rechts vervangen + houdertje
- bumper opnieuw opgehangen
- mistlampen vervangen en draadje aangesloten (...)
En dit wagentje is lang zo slecht niet als jullie hem beschrijven. Ik ben bezig mijn schade ax diesel op te knappen, die ik al vier jaar heb en nu 4 ton gelopen heeft. Komt ook wel weer klaar. Maar ja, was dus diesel gewend, ondertussen handel ik wat in ax diesels, jullie zien vast wel eens mijn ad's op marktplaats. En dan nu de aankoop van Rob's GT, wel wat sneller he? Toertentalprobleem deed zich gek genoeg op de terugweg naar Groningen niet voor. Snelheidsmeter hield bij 140 op, maar de auto niet!! Hoe hard loopt zo'n GT met 6250 toeren in 5? Kon het niet zien, maar ging als de brandweer. Wat me opvalt is dat ie zo mooi trekt, zeker vanuit lage toeren, in 1 streep door naar 6500. Geweldig.
Wel had je gelijk Rob dat ie nogal snel over de voorwielen de bocht uitschuift. Toch maar verlagen en breder rubber..

Nou ja, je wagentje rijdt trots als een pauw door Groningen rond en slaapt 's nachts met 3 dieseltjes in de schuur. 2 binnenkort klaar voor verkoop (die GT wellicht ook...) 1 blijft voor altijd, maar nu schade.

See you!

Job
Mercedes w115 - Citroën AX: 2 handen op 1 buik

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Ik sta perplex. RESPECT

Owja reinigen met remreiniger had ik ook al gedaan maar het probleem kwam de week erop terug

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Whahaha....... Welkom nieuw lid !!!

Toch fijn dat er toch wat mensen geloofden in deze wagen........ en nieuw leven hebben ingeblazen !!!

Als ik hem in handen had gekregen had het een donorwagen geworden..... en das een te vroeg einde voor deze AX !!!

RESPECT :!:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

Goed werk Job,

Mischien leuk om een wie is wie te maken en wat foto's te plaatsen!!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

job hoekstra wrote:Nou heren/dames,

Van Rob's oude GT:

- dorpels dichtgelast (allebei roest Rob!)
- Achterschermen weer redelijk strak (hebben meer mensen dit onder de achter-ruiten?)
- 2 goede remklauwen voor
- bougies + kabels + sensor toerenteller met remmenreiniger gereinigd (toerenprobleem volledig weg)
- benzine leidingen + pakkingen injectiehuis vervangen
- koplamp rechts vervangen + houdertje
- bumper opnieuw opgehangen
- mistlampen vervangen en draadje aangesloten (...)
En dit wagentje is lang zo slecht niet als jullie hem beschrijven. Ik ben bezig mijn schade AX diesel op te knappen, die ik al vier jaar heb en nu 4 ton gelopen heeft. Komt ook wel weer klaar. Maar ja, was dus diesel gewend, ondertussen handel ik wat in AX diesels, jullie zien vast wel eens mijn ad's op marktplaats. En dan nu de aankoop van Rob's GT, wel wat sneller he? Toertentalprobleem deed zich gek genoeg op de terugweg naar Groningen niet voor. Snelheidsmeter hield bij 140 op, maar de auto niet!! Hoe hard loopt zo'n GT met 6250 toeren in 5? Kon het niet zien, maar ging als de brandweer. Wat me opvalt is dat ie zo mooi trekt, zeker vanuit lage toeren, in 1 streep door naar 6500. Geweldig.
Wel had je gelijk Rob dat ie nogal snel over de voorwielen de bocht uitschuift. Toch maar verlagen en breder rubber..

Nou ja, je wagentje rijdt trots als een pauw door Groningen rond en slaapt 's nachts met 3 dieseltjes in de schuur. 2 binnenkort klaar voor verkoop (die GT wellicht ook...) 1 blijft voor altijd, maar nu schade.

See you!

Job

Dat beide dorpels roest hadden wist ik echt niet. Alleen de linker was adviespunt, de ander heb ik nooit bekeken.

Wel een beetje zuur voor mij dat ie bij jullie niet moelijk ging doen die toerenteller. Trekt mijn geloofwaardigheid weer lekker in twijfel. Blijkbaar lag ik niet zo bij de auto (was ook een beetje wederzijds :lol: ) Die dag ervoor deed ie namelijk wel moeilijk bij mij! (je hebt het zelf ook gezien!)

Enne... hielp aan het dashbord trekken niets met die kilometerteller? Volgens mij heb je op topsnelheid gereden. (dan hebben jullie ook zeker moeten tanken)

Vergeet trouwens je CV niet te repareren he... anders wordt de radio gejat :oops:

Maarre... heel erg tof dat jullie hem weer hebben opgeknapt! Vind ik erg leuk! Post maar eens foto's en ik hoop hem een keertje op een meeting te zien.

Rijdt idd erg leuk he zo'n GT, vooral hoog in de toeren. Dan brult dat motortje zo heerlijk 8) jaja, mis ik wel een beetje hoor. (vooral nu de band van mijn fiets lek is)

Toch fijn dat mijn auto een goede baas gekregen heeft! En ik wist wel dat ie op te knappen was, maar had er zelf geen tijd en zin in en ik heb al bijna een GTI... dusss... blij dat ik jullie er blij mee heb kunnen maken!

:D
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Als hij nog een motortje nodig heeft voor de CV,..... dan heb ik er nog wel een paar :wink:

Cheers,
Rock's

Rob,...... ik hoop dat het net te lang zal duren voordat je een GTI hebt,.....ik ben ook een beetje aan het zoeken voor je, maar als je er eindelijk 1 tegenkomt moet je hem niet meteen nemen omdat ze schaars zijn,......... soms worden ze een maand of 3 niet aangeboden en vervolgens heb je er opeens 4 in de week,...... zoek rustig door, heb vooral geen haast !
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

GEFELICITEERD ROB GTI

Image

klein voorproefje :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

Bedankt Joost!

Image

Image

Image

Image

Image

Zitten ook wat leuke boxjes is nog... (+ cd-wisselaar)

Image

Voor degene die het niet kan lezen: 85000 nogwat kilometers.

Image

Ziet er nog als nieuw uit zowel van binnen als van buiten. Kostte me wel wat maar dan kan ik er ook wel wat langer mee door dan mijn vorigen. Roest heeft ie in ieder geval niet!!

O ja, de uitlaat komt nog van mijn vorige auto's af. Bij de GTI komt ie trouwens beter tot zijn recht, klinkt beter dan onder mijn oude auto's.

Waarom er maar een paar foto's verkleind worden mag joost weten, maar betere zullen volgen.

Wat mijn plannen zijn...
- morettes inbouwen
- stabilisatorstang inbouwen
- witte zijknipperlichten
- misschien mijn open luchtfilter

Voor de rest vind ik hem eigenlijk wel mooi genoeg!

Hier nog even de auto van me pa:
Image
Hier gaat idd wat aan gebeuren zsm.

Image
Last edited by Rob GT on SatAug07, 2004 4:45:24 PM, edited 1 time in total.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Rob dat is een mooi bakkie!

maar het is maar goed dat je geen fotograaf bent :lol:

ziet er wel strak uit :)
witte knippertjes heb ik nog wel liggen.. dus die neem ik zondag maybe wel mee dan :) cadeautje :)

dus Robje lacht weer? :D
Image

KMvrtr
AX Master
AX Master

Post by KMvrtr »

Hahaha, je kunt wel zien dat Rob enthousiast was toen ie de auto zag.
Hij had duidelijk de bibbers! :lol:

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

KMvrtr wrote:Hahaha, je kunt wel zien dat Rob enthousiast was toen ie de auto zag.
Hij had duidelijke de bibbers! :lol:

gewoon verliefd denk ik..
had je vlinders in je buik Rob??

dat had ik eergister wel.. maar dat voelde toch half als vreemdgaan/incest :roll:
Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

Ja, zo mijn best gedaan om goede foto's te maken :roll:

Ik ben in ieder geval reuze trots...

Enne... marc, dan neem ik je velgen mee!

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Ax_Dude »

Ah ruilen? :wink: Ziet er goed uit, is zeker een 92-model? Je hebt t nieuwe dashboard zie ik :) Mooi zo :D

Post Reply