Tijmen AX GTI '91
Moderator: webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Gefeliciteerd met je verse APK.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Dank je wel! Het is inderdaad gelukt, al heeft het heel wat bloed, zweet en tranen gekost.
Vandaag:
Gordel gehaald op de sloop (106) 08:20u
Naar de garage gereden + aan het klussen geslagen
Begonnen met het lijstje 'afkeurpunten'
- koplamp LV: verkeerd lichtbeeld = vervangen
- koplamp RV: stadslicht stuk = vervangen
- koplamp RV: niet vast en niet gesteld = nu oké
- lekkage bij thermostaathuis: tijdelijk hersteld
- te hoge CO = andere lambda, nu oké
- reservewiel hing los = opdraaimechanisme warm gestookt en los gemaakt
- massaprobleem RA = opgelost
- handrem = met héél veel moeite opgelost. Wou absoluut niet pakken, stelmechanisme werkte niet goed, kabel verrot en alles in de RA trommel zat vast. Nieuwe handremkabel en alles weer gangbaar.
Met heel veel dank aan mijn collega, zijn zoontje en de garage-eigenaar voor alle hulp plus natuurlijk het gebruik van de brug +gereedschap.
Ook dank aan haazzpaazz die vanavond nog even de distributieriem en spanrol heeft vervangen. De spanrol was al uit elkaar gelopen......
Vandaag:
Gordel gehaald op de sloop (106) 08:20u
Naar de garage gereden + aan het klussen geslagen
Begonnen met het lijstje 'afkeurpunten'
- koplamp LV: verkeerd lichtbeeld = vervangen
- koplamp RV: stadslicht stuk = vervangen
- koplamp RV: niet vast en niet gesteld = nu oké
- lekkage bij thermostaathuis: tijdelijk hersteld
- te hoge CO = andere lambda, nu oké
- reservewiel hing los = opdraaimechanisme warm gestookt en los gemaakt
- massaprobleem RA = opgelost
- handrem = met héél veel moeite opgelost. Wou absoluut niet pakken, stelmechanisme werkte niet goed, kabel verrot en alles in de RA trommel zat vast. Nieuwe handremkabel en alles weer gangbaar.
Met heel veel dank aan mijn collega, zijn zoontje en de garage-eigenaar voor alle hulp plus natuurlijk het gebruik van de brug +gereedschap.
Ook dank aan haazzpaazz die vanavond nog even de distributieriem en spanrol heeft vervangen. De spanrol was al uit elkaar gelopen......

AX GTI '91
Net met haazzpaazz de lekkage bij het thermostaathuis goed opgelost en ff olie ververst en nieuw oliefilter. Die olie had ook z'n beste tijd wel gehad...
Volgende week even een nieuw luchtfilter halen (verkeerde meegekregen), nieuw brandstoffilter erin en spoilert erop.
En net ook de schorsing ongedaan gemaakt
Volgende week even een nieuw luchtfilter halen (verkeerde meegekregen), nieuw brandstoffilter erin en spoilert erop.
En net ook de schorsing ongedaan gemaakt

AX GTI '91
En weer een beetje verder...
Vandaag een ander injectiehuis (met inhoud en stappenmotor) op de sloop gehaald en die in de AX gesleuteld. Daarnaast ook de na de APK geplaatste lambdasonde weer verwijderd en de oude lambdasonde teruggeplaatst. Natuurlijk eerst de draadjes weer aan elkaar geprutst
Het proefritje (10km) ging prima, loopt wel laag stationair maar nu een goede gasrespons tussen 2000 en 5000 toeren. Heb 'm niet kunnen betrappen op inhouden.
Morgen nog een radio en speakers inbouwen en dan is de GTi wat mij betreft klaar voor La France!
Vandaag een ander injectiehuis (met inhoud en stappenmotor) op de sloop gehaald en die in de AX gesleuteld. Daarnaast ook de na de APK geplaatste lambdasonde weer verwijderd en de oude lambdasonde teruggeplaatst. Natuurlijk eerst de draadjes weer aan elkaar geprutst

Het proefritje (10km) ging prima, loopt wel laag stationair maar nu een goede gasrespons tussen 2000 en 5000 toeren. Heb 'm niet kunnen betrappen op inhouden.
Morgen nog een radio en speakers inbouwen en dan is de GTi wat mij betreft klaar voor La France!

AX GTI '91
Ik mag nog steeds zelf zingen, maar dat doe ik niet want dan stap ik uit (huh?). Geen radio dus, maar dat komt wel.
In verband met de koelvloeistoflekkage die niet van mij was heb ik net even bij de dealert wat spulletjes gehaald:
- Thermostaathuis
- Thermostaat
- Thermostaatpakkingring (=scrabble x5)
- Koelwaterslang thermostaathuis --> radiateur
Binnenkort weer wat te klussen dus!
Mocht er nog iemand een thermostaatpakkingring nodig zijn: ze gingen per 5, dus ik heb er nog een paar.
In verband met de koelvloeistoflekkage die niet van mij was heb ik net even bij de dealert wat spulletjes gehaald:
- Thermostaathuis
- Thermostaat
- Thermostaatpakkingring (=scrabble x5)
- Koelwaterslang thermostaathuis --> radiateur
Binnenkort weer wat te klussen dus!
Mocht er nog iemand een thermostaatpakkingring nodig zijn: ze gingen per 5, dus ik heb er nog een paar.
AX GTI '91
En jou lijstje word lang 
Veel plezier ervan; maar als je er goed voor zorgt weet ik zeker dat dat plezier wel komt, prachtwagen
En mooi dat het gelukt is met ontluchten!

Veel plezier ervan; maar als je er goed voor zorgt weet ik zeker dat dat plezier wel komt, prachtwagen

En mooi dat het gelukt is met ontluchten!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
En inmiddels zonder problemen de eerste 300km afgelegd in de GTcarb met heuse brulpijp.
Moet heel eerlijk zeggen dat ik hier vele malen meer plezier van heb dan de GTi, die heerlijke carbdampen (daar word ik dus serieus gelukkig van, ouwe snuiver
), een heerlijk kart-onderstel en het genot van alle piepjes en kraakjes die bij een type 1 horen.
zucht..... mag ik nog een rondje?...... alsjeblieft?......
Moet heel eerlijk zeggen dat ik hier vele malen meer plezier van heb dan de GTi, die heerlijke carbdampen (daar word ik dus serieus gelukkig van, ouwe snuiver

zucht..... mag ik nog een rondje?...... alsjeblieft?......

AX GTI '91
Zoals ik vroeger bij Nigel al vaak dacht...Tijmen wrote:....die heerlijke carbdampen (daar word ik dus serieus gelukkig van, ouwe snuiver)....
"aahhh.... the smell of gasoline in the morning!"
Leuk hè... véél leuker en puurder dan een GTi.
(niet perse leuker dan een 1.3Rallye hybride met KDFi overigens....

Maar het is wel afstelgevoelig zo'n GT Carburateur, dat is wat ikzelf beu werd.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
dat is onzin naar mijn mening.. de dubbeltraps is doodeenvoudig (op gevoel/gehoor) goed af te stellen en door de positie en montage van de stelschroeven verloopt deze eigenlijk niet!2Black wrote: Maar het is wel afstelgevoelig zo'n GT Carburateur, dat is wat ikzelf beu werd.
de truuk is alleen om hem tijdens het afstellen niet helemaal op max te zetten.. maar er iets onder te blijven, waardoor de carb ook bij wisselende temperatuurs-/weersomstandigheden goed blijft lopen..
deze carb van thijmen is overigens nooit door mij afgesteld...
