Als ik een tijdje gereden heb of als ik gereden heb en ik ga bv even tanken dan wil de motor niet meer starten . Ik weet niet precies wat er aan de hand is, maar in iedergeval doet de benzinepomp het dan niet meer. Hij krijgt geen stroom. Ook de anwb kan mij dan meestel niet helpen en soms (wonder) dioet hij het dan toch ineens weer. Ik heb het relais (dat ornaje ding) al vervangen door een ander exemplaar (sloop) maar alles bleef hetzelfde.
Wie weet een oplossing?
Matthijs
inhouden van de motor en uiteindelijk afslaan
Moderators: denny, vtspower, webmasters
inhouden van de motor en uiteindelijk afslaan
Last edited by thio on WedJun23, 2010 10:04:47 PM, edited 1 time in total.
Overigens hoort deze vraag niet in HOW-TO, maar in Technisch !MNM(tm) wrote:Vertel eerst eens even wat voor AX (type / bouwjaar / motor / ...) het is.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
type en bouwjaar
Het is een ax first 5d 1100 cc met monopoint injectie.
Kilometerstand?
Brandstoffilter onder linkerachterspatbord misschien aan vervanging toe?
Brandstoffilter onder linkerachterspatbord misschien aan vervanging toe?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
Een Bosch MA2.2 systeem dus. Da's met verdeelkap en bobine en losse ontstekingsmodule.
Dat de pomp geen stroom krijgt, heb je dat ook echt gemeten?!
Dat de pomp geen stroom krijgt, heb je dat ook echt gemeten?!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
Recently done:
Ja dat heb ik meerdere keren gemeten, de man van de anwb ook. Als je er spanning op zet dan doetie het gewoon. Maar ja dan fustreer ik het systeem denk ik, want de regelunit schakelt hem ook weer uit.
Ik dacht eerst dat het aan het relais lag, maar helaas. De pomp blijft ook niet hangen ofzo. De ontstekingsmodule is ook al eens laten vervangen zonder resultaat, ik bedoel het bleef zoals het was.
Ik dacht eerst dat het aan het relais lag, maar helaas. De pomp blijft ook niet hangen ofzo. De ontstekingsmodule is ook al eens laten vervangen zonder resultaat, ik bedoel het bleef zoals het was.