Weet iemand wat verschil is tussen BRUINE en WITTE smurrie onder de radiateurdop? . Het had veel weg van MODDER maar was het niet.
Ik heb dit wel eens vaker gezien, maar dan was het de bekende majonaise....... Wat vaak duidt op een lekke koppakking.
Nou verbruikt mijn diesel wel wat water heb ik de indruk....... ALs ik lang gereden heb gaat soms het lampje branden van het water en als dan de dop eraf draai merk ik dat ie vacuum getrokken is..... Hebben al deze zaken soms met elkaar te maken?
Heb je je diesel al lang??? Ik heb dit ook gekregen nadat ik van die zooi erin heb gestopt zodat mijn radiator stopte met lekken. Misschien dat dat: 'stop leak' ook roest laat oplossen en dat de koelvloeistof bij de radiatordop een beetje verdampt en de smurrie achterlaat????
Ja dat dacht ik dus ook alleen heb ik dat bij deze auto nog niet gedaan. Sterker nog, ik heb onlangs het gehele circuit ververst na een lekje in een verwarming slang........??? Ik heb deze auto al een jaar...
dat klinkt precies zoals ik jaren met plezier in mijn 1.4trd axje heb gereden,
beetje bruin, af en toe een scheutje water erbij, soms zelfs uit een sloot.
soms starten en dan knipperde het waterlampje,
vaak gewoon een luchtbelletje.
lekker olie en water op pijl houden, en op naar de 350.000 km !
bij stoom toch even kleppie opendoen, de rest hoort bij het karakter.
mijn dieseltje verbuikte altijd 2 delen water op 1 deel olie,
en dat 200.000 km lang.
(zegge 1/2 liter olie erin, 1 liter water erbij; iedere 2000km)
Ik had het met mijn dieseltje ook, en dat was toch echt een lekke koppakking, ook de mijne verbruikte wat water, al blies hij het er bij mij op de overloop dr uit, en kwam het niet de cylinders in. Hij blies zn olie en lucht zo het koelsysteem in, waardoor overdruk in het systeem ontstond.
De dieseltjes zijn zwak qua koppakking, want dr zijn dr aardig wat te vinden die allemaal hetzelfde probleem vertonen.