Wat drink je op dit moment?

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Het WK is begonnen, dus ik heb een glaasje Western Cape cabernet sauvignon - merlot ingeschonken (rode wijn).

Eigenlijk had ik al begin van de avond een gekruide pasta ovenschotel gemaakt waar ik deze wijn bij had gekocht, maar er zat nu nog precies één glas wijn in de fles.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Mmm.. iets te drinken...
Ga maar even kop koffie brouwen.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Bossie wrote:Image
No offence, maar dit ziet eruit alsof het badolie is :-P. Veel te veel roze!

Hopelijk smaakt ie beter dan dat de verpakking eruit ziet ;-).

Ik ga maar weer aan de koffie, m'n bier is al twee uur op :?
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Pgoddijn wrote:
Bossie wrote:Image
No offence, maar dit ziet eruit alsof het badolie is :-P. Veel te veel roze!

Hopelijk smaakt ie beter dan dat de verpakking eruit ziet ;-).

Ik ga maar weer aan de koffie, m'n bier is al twee uur op :?
In het echt is het kistje nog rozer dan op de foto :lol: De whisky is zelfs wat rood van kleur. Maar ik moet zeggen, een lekkere whisky. Bij m'n volgende glaasje doe ik er een paar druppels water bij, kijken hoe die dan is.
Image Image Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Mag een ijsblokje nou wel of niet? Ik vind het eigenlijk wel lekker bij de meeste whisky's maar ik kan door sommige mensen wel worden afgemaakt... Maar volgens de whisky-gids van de Gall&Gall is het een kwestie van smaak en als je er geen 3 uur over doet moet het de smaak vrijwel niet beïnvloeden.
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Als jij het lekker vind, dan moet je het vooral doen. Maar ijs zorgt er ten eerste voor dat de whisky aardig koud wordt. Whisky's die niet door een koudefilter zijn gegaan, kunnen dan troebel worden. Daarnaast hoort een whisky niet zo koud gedronken te worden. 2e nadeel is dat er veel water in komt omdat het ijs smelt, je whisky gaat dus steeds wateriger worden. Als ik al water toevoeg, dan zijn het enkele druppels om de whisky te openen. Je zult merken als je een paar druppels toevoegt dat er veel meer geuren los komen en je proeft ook meer smaken lost komen.

Maar, als je het lekker vind, moet je het vooral doen. Over smaak valt niet te twisten.
Image Image Image

degene
AX Master
AX Master

Post by degene »

Hangt er ook helemaal van af of je bv een cask strength whiskey hebt. Die zijn bedoeld om te verdunnen met wat schots bergwater en zitten qua promilage ook rustig boven de 60%
Ik voeg zelf nooit ijs toe (brr) maar water wel gewoon.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

De cask strength is gewoon zoals deze uit het vat komt. En of je die wel of niet verdunt, ook dat is een kwestie van smaak. Ook daar doe ik hooguit een paar druppels bij.
Image Image Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Bossie wrote:Als jij het lekker vind, dan moet je het vooral doen. Maar ijs zorgt er ten eerste voor dat de whisky aardig koud wordt. Whisky's die niet door een koudefilter zijn gegaan, kunnen dan troebel worden. Daarnaast hoort een whisky niet zo koud gedronken te worden. 2e nadeel is dat er veel water in komt omdat het ijs smelt, je whisky gaat dus steeds wateriger worden. Als ik al water toevoeg, dan zijn het enkele druppels om de whisky te openen. Je zult merken als je een paar druppels toevoegt dat er veel meer geuren los komen en je proeft ook meer smaken lost komen.

Maar, als je het lekker vind, moet je het vooral doen. Over smaak valt niet te twisten.
Jan = Whisky-nerd :) en gelijk heeft'ie

Ik heb al heel vaak whisky teruggegeven aan een barman als ik ergens een glas whisky bestelde en vervolgens een 'on the rocks' kreeg.
Meneer de barman, ik bestelde een whisky... geen ijswater. Het woord ijs heb ik nergens gebruikt. Wel lullig voor de barman als 'ie dan een drankje van €10 moet terugnemen maar dan moet je maar nadenken.
Oh, maakt dat wat uit dan? Zegt zo'n lul dan ook nog weleens.. :?

Normaal drink ik mijn whiskies 'straight' maar er zijn ook een aantal goede malts die ik nuttig met een glas water 'on the side'. Ikzelf voeg nooit water toe in de whisky zelf. Een klein sipje water voor en na een slok whisky heeft ook een enorm effect of de smaaksensatie.
Zeker bij de wat ziltiger (Islay) varianten is water als extra zeer aan te raden.

Hoe dan ook.... ondertussen hier gewoon rode wijn.
Collin,

M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

citrofreak
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by citrofreak »

Grolsch Beugel!!! :P
ImageImage

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Net thuis van het werk dus een Westmalle trappist Tripel bij het eten. Was nog over van de mini-bierproeverij (= excuus voor bier drinken).
AX GTI '91

Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Bossinkje »

Helemaal niets. :lol:

degene
AX Master
AX Master

Post by degene »

Net een paar goeie slokken sla en broodje gehakt gedronken.

Jaaps, genoeg blenderen en alles gaat past uiteindelijk door een rietje.
Het leven na een kaakoperatie (boven en onder) gaat niet over rozen. :|

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Tijmen wrote:Net thuis van het werk dus een Westmalle trappist Tripel bij het eten. Was nog over van de mini-bierproeverij (= excuus voor bier drinken).
oooo... jaloers! Lekker!

Mijn vaste drankje in de stamkroeg. 1 WM Tripel en daarna nog een Ketel1 ter afsluiting van de avond.
Collin,

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

zoethoutthee, daar kun je me 's ochtends om 5 uur voor wakker maken....ownee dat deed die k*twekker al.

Proost.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

2Black wrote:
Tijmen wrote:Net thuis van het werk dus een Westmalle trappist Tripel bij het eten. Was nog over van de mini-bierproeverij (= excuus voor bier drinken).
oooo... jaloers! Lekker!

Mijn vaste drankje in de stamkroeg. 1 WM Tripel en daarna nog een Ketel1 ter afsluiting van de avond.
Korte avond heb jij :P

Probeer ook eens een Durval (Duvel en Orval door elkaar). Lekkere combi, maar wel een combi die je maar net moet liggen.

* haalt ondertussen nog wat Texels Skuumkoppe om in de koelkast te proppen*
AX GTI '91

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Tijmen wrote: Korte avond heb jij :P
Mijn stamkroeg bevindt zich 2 dorpen verderop.... en achter het stuur gaan zitten met 3 Tripels achter de kiezen... vind ik op zich niet zo'n punt... maar of de heren vertegenwoordigers van de sterke arm der wet het daar mee eens zullen zijn?
1 Tripel en 1 jenever uitgesmeerd over 2 uur is qua promillage nét haalbaar...
Collin,

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Johannus »

Briljante vondst van bavaria!

Image

Prima tijdens tentamenweek
Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »