spanrol lagers kapot
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 3
- Joined: MonJun14, 2010 1:35:11 AM
spanrol lagers kapot
hoi was aan het googlen en kwam dit forum tegen nu heb ik een vraagje
ik was aan het rijden met me AX en hoorde wat ratelen even gekeken maar vond niks
nu reden we naar de camping dit weekend en net achter de slagboom viel de auto stil (dus niet in hoge snelheid)
kapjes rond de distributieriem wegehaald zie ik dat ik alle kogels uit spanrol ben verloren (riem en alles zat er wel nog gewoon op)
nu is de vraag kan ik die spanrol gewoon vervangen (heb naar het kapot was niks meer gedaan starten etc)
of zou ik toch ff verder moeten kijken voor er meer kaduuk gaat
wacht met plezier op wat hulp
groetjes
ik was aan het rijden met me AX en hoorde wat ratelen even gekeken maar vond niks
nu reden we naar de camping dit weekend en net achter de slagboom viel de auto stil (dus niet in hoge snelheid)
kapjes rond de distributieriem wegehaald zie ik dat ik alle kogels uit spanrol ben verloren (riem en alles zat er wel nog gewoon op)
nu is de vraag kan ik die spanrol gewoon vervangen (heb naar het kapot was niks meer gedaan starten etc)
of zou ik toch ff verder moeten kijken voor er meer kaduuk gaat
wacht met plezier op wat hulp
groetjes
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 3
- Joined: MonJun14, 2010 1:35:11 AM
Ben bang dat je motorschade (kleppen krom) hebt, omdat je aangeeft dat de auto stilviel...
Verkeerde zuinigheid dus maar weer, want wees eens eerlijk: hoelang ligt de riem er al op...?
Normaal gesproken overleeft een spanrol echt wel de vervangingstermijn van 60K/ 5 jaar, en met een ruime marge.
Dit klinkt meer als stug doorrijden terwijl de vervangingstermijn al láng is overschreden...
Verkeerde zuinigheid dus maar weer, want wees eens eerlijk: hoelang ligt de riem er al op...?
Normaal gesproken overleeft een spanrol echt wel de vervangingstermijn van 60K/ 5 jaar, en met een ruime marge.
Dit klinkt meer als stug doorrijden terwijl de vervangingstermijn al láng is overschreden...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
En hoeveel mensen weten dat dan?
Bij mij zat ook de originele spullen er nog op met 15jaar en 115.000km
Heb ook alles vervangen, maar de oude eigenaar was gewoon iemand die erin reed, en als het stuk ging werd het vervangen...
Zoals de meesten een auto gebruiken dus, zelf doe ik alles van te voren zoveel mogelijk, dat ik niet voor verrassingen komt te staan.
Zo is niet iedereen
Bij mij zat ook de originele spullen er nog op met 15jaar en 115.000km
Heb ook alles vervangen, maar de oude eigenaar was gewoon iemand die erin reed, en als het stuk ging werd het vervangen...
Zoals de meesten een auto gebruiken dus, zelf doe ik alles van te voren zoveel mogelijk, dat ik niet voor verrassingen komt te staan.
Zo is niet iedereen
Eén van de eerste zaken waar je naar zou moeten kijken als aspirant-autokoper, is of zaken als D-riem en oliewissels een beetje op termijn zijn uitgevoerd.
Je kunt rustig een auto kopen waar dat niet bij is gebeurd, maar dan weet je wat je te doen staat en daar zou de aanschafprijs dan ook naar moeten zijn (mits je de verkopende partij erop wijst, anders ben je gewoon screwed...).
Doorrijden is russisch roulette spelen, zéker met een distributieriem.
Zo ken ik iemand (zal geen namen noemen) die een Reno-no Twingo kocht met 70K en stug doorreed tot 180K, het punt waarop de D-riem uiteindelijk de geest gaf.
Uiteraard was het meteen een kudauto en een kl*te-apparaat, want zoiets ligt altijd aan de auto.....
Dat de riem bij die stand dus al drie keer had moeten zijn vernieuwd (anders gezegd: bij die kilometerstand had de derde riem al gemonteerd moeten zijn geweest), dát vertelde men me er niet bij ...
Je kunt rustig een auto kopen waar dat niet bij is gebeurd, maar dan weet je wat je te doen staat en daar zou de aanschafprijs dan ook naar moeten zijn (mits je de verkopende partij erop wijst, anders ben je gewoon screwed...).
Doorrijden is russisch roulette spelen, zéker met een distributieriem.
Zo ken ik iemand (zal geen namen noemen) die een Reno-no Twingo kocht met 70K en stug doorreed tot 180K, het punt waarop de D-riem uiteindelijk de geest gaf.
Uiteraard was het meteen een kudauto en een kl*te-apparaat, want zoiets ligt altijd aan de auto.....
Dat de riem bij die stand dus al drie keer had moeten zijn vernieuwd (anders gezegd: bij die kilometerstand had de derde riem al gemonteerd moeten zijn geweest), dát vertelde men me er niet bij ...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 3
- Joined: MonJun14, 2010 1:35:11 AM