Ik zal me zoals het hoort even voorstellen.
Sander..man....40...en ik ben niet gek
In bezit van een AX 1.1 first 1995 en een peutroen 406 1.8 16V
De Peutroen.. (406 waarvan het blok in soep was gedraaid, daar het blok van m'n oude Xantia en de gedeelte van interieur en onderstel naar toe het getransplanteerd)... is aan vervanging toe.
Er komt dus een een 2e AX, de huidige gebruik ik zelf niet.
M'n auto geschiedenis is zeer gevarieerd, met een grote voorliefde voor Ciroen en Audi.
Citroens die ik versleten heb:
-2cv ak400
-Accadiane
-Ax 4x4
-BX break 1.9 trs (1e model) omgebouwd naar Sport.
-BX break 1.6 8V
-CX GTI turbo 2
-Xantia 1.8 16v
-Xantia 2.0i (omgebouwd naar active vering)
Verder nog snelle audi's van begin 80er jaren:
-4x 200 5T
-200 5E
-200 5t omgebouwd naar quattro.
-ur-Quattro 1981
-sport quattro
Al een tijdje loop ik met het idee om een lekker snel AX'je te bouwen.
Nu moet het dus maar gaan gebeuren.
Doel: AX met 1.4 turbo motor, 4 gaats onderstel (niet verlaagd), schijfremmen rondom, velgen van de 406 eronder. (16", 205 banden)
Ik houdt jullie nog op de hoogte van de ontwikkelingen.
kluns stelt zich dan ook maar even voor.
Moderator: webmasters
Welkom!
Altijd mooi dat er weer een liefhebber bijkomt welke ook nog eens verstand heeft van auto's . Heb wel gezien dat het voor het gemak een GTI moet worden vanwege het 4-gaats onderstel . Ben benieuwd wat voor velgen je er dan voor hebt klaarliggen, maar 16 inch is wat aan de grote kant. Misschien low-profile banden en NIET verlagen! Maar voornamelijk achter geeft het problemen met de vulslang voor de benzinetank.
Audi Quattro, de originele dus? Heb je toevallig foto's ervan? Zou er zo graag een willen hebben, maar mag af en toe even genieten van het model van iemand uit de buurt. Laat hem altijd even voorbij en als de motor warm is vindt ie het leuk om even te spelen .
1.4 turbo? Even rondkijken voor KDFi, standaard blokken hebben er nogal wat problemen mee, heb zelf ergens een keer een gespleten onderblok gezien en versnipperde zuigers .
Ik ben benieuwd naar de vorderingen! Succes ermee
P.S. AX 4x4? Import of wat?
Altijd mooi dat er weer een liefhebber bijkomt welke ook nog eens verstand heeft van auto's . Heb wel gezien dat het voor het gemak een GTI moet worden vanwege het 4-gaats onderstel . Ben benieuwd wat voor velgen je er dan voor hebt klaarliggen, maar 16 inch is wat aan de grote kant. Misschien low-profile banden en NIET verlagen! Maar voornamelijk achter geeft het problemen met de vulslang voor de benzinetank.
Audi Quattro, de originele dus? Heb je toevallig foto's ervan? Zou er zo graag een willen hebben, maar mag af en toe even genieten van het model van iemand uit de buurt. Laat hem altijd even voorbij en als de motor warm is vindt ie het leuk om even te spelen .
1.4 turbo? Even rondkijken voor KDFi, standaard blokken hebben er nogal wat problemen mee, heb zelf ergens een keer een gespleten onderblok gezien en versnipperde zuigers .
Ik ben benieuwd naar de vorderingen! Succes ermee
P.S. AX 4x4? Import of wat?
De Ax 4x4 was i.d.d import, , had 'm in Italië 'gevonden'.
Heb 'm niet op Nederlands kenteken gezet.
Kort in bezit gehad en zo doorverkocht dus misschien dat ie nu nog in Nederland is met of zonder kenteken...geen flauw idee.
De reden dat ik een 1.4 wil voor het turbo project is simpel...keuring is dan veel makkelijker.
Over de sterkte van het blok maak ik me geen zorgen, draaiende delen is een ander geval, wordt zowieso "custom" werk behalve de krukas.
Motormanagement komt van 034motorsport (stage 2c)
Zal morgen even kijken voor het uploaden van wat foto's..net thuis van werk, dus ff douchen en lekker de stad in.
Heb 'm niet op Nederlands kenteken gezet.
Kort in bezit gehad en zo doorverkocht dus misschien dat ie nu nog in Nederland is met of zonder kenteken...geen flauw idee.
De reden dat ik een 1.4 wil voor het turbo project is simpel...keuring is dan veel makkelijker.
Over de sterkte van het blok maak ik me geen zorgen, draaiende delen is een ander geval, wordt zowieso "custom" werk behalve de krukas.
Motormanagement komt van 034motorsport (stage 2c)
Zal morgen even kijken voor het uploaden van wat foto's..net thuis van werk, dus ff douchen en lekker de stad in.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Hm, voor het eerst een Xantia in hogere stand in actie gezien. Wel een keer gebruik van gemaakt om zonder problemen m'n oprit op te komen en in het motorruim te knutselen zonder m'n rug te breken . Dan is het wel praktisch, maar helaas mag je niet in de laagste stand rijden. Iemand een idee waarom? Lekker in de bochten, toch?