Ah, Pagina WD[*]13MNM(tm) wrote:Dan heb je 't toch echt verkeerd, want zowel de door mijzelf uitgemeten pinbezetting van de AX tellerbak èn het schema in de Haynes zeggen dat 't de 8-pins connector moet zijn.
Linkje naar fragment uit Haynes (PDF)

Moderators: MBa@NL, webmasters
Ah, Pagina WD[*]13MNM(tm) wrote:Dan heb je 't toch echt verkeerd, want zowel de door mijzelf uitgemeten pinbezetting van de AX tellerbak èn het schema in de Haynes zeggen dat 't de 8-pins connector moet zijn.
Linkje naar fragment uit Haynes (PDF)
Tellerbak eruit halen is goed te doen, pinnetje waar het signaal binnen moet komen is hetzelfde.LowRider wrote:Hallo,
ff een vraagje,
ik heb een AX Image 1.1 I (bosch "geen idee" ECU)
nou wil ik deze hier overnemen
Maar kan ik deze wel aansluiten, omdat er in het lijstje alleen een 1.1 Magneti Marelli.
en is het een beetje te doen, tellerbak uitbouwen enz?
ok, wist niet of dat ook voor een 1.1i bosch telde...raoel wrote:Tellerbak eruit halen is goed te doen, pinnetje waar het signaal binnen moet komen is hetzelfde.
En als ik de tips hier goed gelezen heb, moet het signaal komen *of* uit de bobine *of* uit de ECU, pinnetje 6.
stelschroef die op m'n universele toerenteller zitMNM(tm) wrote:Stelschroef? Welke stelschroef?![]()
Maarreh, jouw AX heeft toch een 1.1i motor met Bosch ECU? Dan moet je niet pin 6 op de ECU stekker hebben (zoals bij Magneti Marelli), maar pin 1.
heb ff die stekker op de bobine doorgemeten: pin 1 naar naar ECU pin 1. pin2 gaat naar ECU pin 4.raoel wrote:stelschroef die op m'n universele toerenteller zitMNM(tm) wrote:Stelschroef? Welke stelschroef?![]()
Maarreh, jouw AX heeft toch een 1.1i motor met Bosch ECU? Dan moet je niet pin 6 op de ECU stekker hebben (zoals bij Magneti Marelli), maar pin 1.pin 1? ah, die zal ik eens proberen, kijken of dat resultaat wel ergens op lijkt
Kan je mij uitleggen hoe?Jongejan wrote:[quote="MNM(tm)"
En anders kan ik daar vast wel wat voor maken om een voor DIS bedoelde toerenteller werkend te krijgen op bobine/verdeelkap.
Voor zover ik weet heeft een TGS altijd standaard al een toerenteller gehad en een DIS-ontsteking i.p.v. een verdelerkap?!Jongejan wrote:Kan je mij uitleggen hoe?MNM(tm) wrote: En anders kan ik daar vast wel wat voor maken om een voor DIS bedoelde toerenteller werkend te krijgen op bobine/verdeelkap.
Deze toerenteller, zie foto, zit nu in mijn AX met verdelerkap.
Hij wijst teveel aan, ik heb het idee dat hij voor een DIS-ontsteking bedoeld is.
OK, heerlijk toch, dat Citroën...Jongejan wrote:Daar hebben zich al meer medeforummers zich over verbaasd.
Ik blijk één van de weinige TGS'en te hebben zonder standaard toerenteller (deze is later ingebouwd), met verdeler, zonder elektrische ruitbediening voor (nog in te bouwen, spullen wel min huis).
Dat printje is identiek aan dat wat achterop mijn toerenteller uit een GTI (multipoint, dus met DIS) afkomstig is.Jongejan wrote:Kan je mij uitleggen hoe?MNM(tm) wrote: En anders kan ik daar vast wel wat voor maken om een voor DIS bedoelde toerenteller werkend te krijgen op bobine/verdeelkap.
Deze toerenteller, zie foto, zit nu in mijn AX met verdelerkap.
Hij wijst teveel aan, ik heb het idee dat hij voor een DIS-ontsteking bedoeld is.