hoi,
ik gebruik mijn ax met trekhaak om spul te verhuizen.
nu ben ik benieuwd wat ik kan doen om de achervering iets te helpen.
soms heb ik wel wat gewicht in de kar
en dan zakt hij natuurlijk door
trekken van een kar
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Probeer het gewicht in de kar zo goed mogelijk te verdelen. Niet alles aan de kant van de dissel zetten. Hierdoor komt er extra druk op je trekhaak. Als je het gewicht goed verdeeld in de kar (dus voor en achter de as) dan zou er op je trekhaak niet meer als 50 kilo moeten staan. Je auto zal altijd wel iets doorzakken, maar zo kan je het nog enigzins beperken.
Bij te weinig kogeldruk gaat de aanhanger er vandoor met de auto - al bij vaak niet erg hoge snelheid.
Pas dus daarmee op, evenals met dingen die veel te ver uitsteken naar achteren en te zwaar zijn, want ook dan neemt de aanhanger de auto over en dat is niet plezant.
Verder is een AX een relatief lichte trekauto dus die heeft relatief weinig te zeggen over een zware aanhanger.
Pas dus daarmee op, evenals met dingen die veel te ver uitsteken naar achteren en te zwaar zijn, want ook dan neemt de aanhanger de auto over en dat is niet plezant.
Verder is een AX een relatief lichte trekauto dus die heeft relatief weinig te zeggen over een zware aanhanger.
-
- profiel verwijderd
KLIKLosroyos wrote:Ja oke, licht eraan hoe ver je moet rijden
Hier staat wel het e.e.a. in aan informatie m.b.t. dit onderwerp...
Zorg altijd voor voldoende kogeldruk, het rijdt absoluut niet lekker als de aanhanger de auto optilt en het is levensgevaarlijk in bijvoorbeeld bochten en met remmen...