Uitvallen en slecht starten (best dringend)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Uitvallen en slecht starten (best dringend)
Ik zal even een opsomming maken van het gedrag
-Gisterenmorgen wil ik gaan werken en probeer ik de ax te starten. Hij slaat na 1 seconde terug uit en wil absoluut niet meer starten. Ik liet hem staan.
- s'middags wilde hij ook nie starten. Ik had geen gereedschap om een bougie uit te draaien. Dan maar ff met een schroevendraaier getest die in de bougiekabel zat. volgens mij had ie geen ontsteking, behalve de eerste seconde. Ik ben het wel niet zeker!
- s'avonds wel maar de eerste 20 sec brak draaien en iets trager op toeren komen. Nadien terug prima (niet mee gereden)
- vanmorgen kreeg ik hem redelijk goed gestart. Secondje of 3-4 tegen dat ie aansloeg en hij liep meteen goed, dus ik vertrek. Na 1 km valt hij uit en wil hij niet meer starten...
- Zonet ging ik hem halen. Hij startte direct. Wel eerst een paar seconden stotteren tijdens het starten, maar ie liep goed en trok zoals normaal.
Thuis nog aan vanalles zitten wrikkelen en doen, maar hij wilde niet uitvallen
Ik wil graag met de ax naar het conservatoire, maar zo vertrouw ik het bakkie niet.
Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken?
Misschien de bobine eens vervangen?
grtz!
-Gisterenmorgen wil ik gaan werken en probeer ik de ax te starten. Hij slaat na 1 seconde terug uit en wil absoluut niet meer starten. Ik liet hem staan.
- s'middags wilde hij ook nie starten. Ik had geen gereedschap om een bougie uit te draaien. Dan maar ff met een schroevendraaier getest die in de bougiekabel zat. volgens mij had ie geen ontsteking, behalve de eerste seconde. Ik ben het wel niet zeker!
- s'avonds wel maar de eerste 20 sec brak draaien en iets trager op toeren komen. Nadien terug prima (niet mee gereden)
- vanmorgen kreeg ik hem redelijk goed gestart. Secondje of 3-4 tegen dat ie aansloeg en hij liep meteen goed, dus ik vertrek. Na 1 km valt hij uit en wil hij niet meer starten...
- Zonet ging ik hem halen. Hij startte direct. Wel eerst een paar seconden stotteren tijdens het starten, maar ie liep goed en trok zoals normaal.
Thuis nog aan vanalles zitten wrikkelen en doen, maar hij wilde niet uitvallen
Ik wil graag met de ax naar het conservatoire, maar zo vertrouw ik het bakkie niet.
Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken?
Misschien de bobine eens vervangen?
grtz!
Daar denk ik ook aan.Bossie wrote:Welk blok ligt hier in? Als ik dit zo lees, verdenk ik de ontstekingsmodule.
Maar als de module heen is kan de bobine ook gaar zijn, die 2 beïnvloeden elkaar.
Tjonge, wat heb ik veel ontstekingsleed met Nigel gehad..., ff doortrekken naar 7000 toeren en hoppa..., weer een moduul kapot.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
1.4 MPI... ff denken...
Die dingen hebben 'n Bosch MP3.1 ECU, 'n ontstekingsmodule, 'n DIS-bobine (die kunnen wel degelijk óók stuk, juist als de ontstekingsmodule het al eens begeven heeft!), 'n BDP-sensor (die ook best wel eens voor problemen kan zorgen!), 'n MAP-sensor IN de ECU (slangetje naar de ECU niet lek?).
Heeft 'ie een mengsel-stelschroef of een lambda?
Die dingen hebben 'n Bosch MP3.1 ECU, 'n ontstekingsmodule, 'n DIS-bobine (die kunnen wel degelijk óók stuk, juist als de ontstekingsmodule het al eens begeven heeft!), 'n BDP-sensor (die ook best wel eens voor problemen kan zorgen!), 'n MAP-sensor IN de ECU (slangetje naar de ECU niet lek?).
Heeft 'ie een mengsel-stelschroef of een lambda?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ok, misschien slim dat ik dan ook eens een andere bobine probeer.
Hmm BDP-sensor. Ja kan ik ook eens proberen ja.
De ECU zelf kan ik wellicht uitsluiten. Hij heeft ook al een paar keer een seconde ingehouden toen ik met de keuringsECU rondreed. (originele chip ipv grN omwille van uitstoot) Ik was blij dat het gestopt was door de ECU te wisselen door een exemplaar met GrN chip, maar niet dus...
Slangetje ga ik eens checken morgen, maar dat is volgens mij ook de reden niet. Het is echt alles of niets, dus het lijkt mij niet zoiets.
Hij heeft een lambda, maar naar wat ik gehoord heb gebruikt de Group-N chip die niet eens!
alvast bedankt voor het meedenken
Zonet naar huis gereden en geen enkel probleem ondervonden. Ik ben benieuwd wat ie morgenochtend doet.
Hmm BDP-sensor. Ja kan ik ook eens proberen ja.
De ECU zelf kan ik wellicht uitsluiten. Hij heeft ook al een paar keer een seconde ingehouden toen ik met de keuringsECU rondreed. (originele chip ipv grN omwille van uitstoot) Ik was blij dat het gestopt was door de ECU te wisselen door een exemplaar met GrN chip, maar niet dus...
Slangetje ga ik eens checken morgen, maar dat is volgens mij ook de reden niet. Het is echt alles of niets, dus het lijkt mij niet zoiets.
Hij heeft een lambda, maar naar wat ik gehoord heb gebruikt de Group-N chip die niet eens!
alvast bedankt voor het meedenken
Zonet naar huis gereden en geen enkel probleem ondervonden. Ik ben benieuwd wat ie morgenochtend doet.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact: