Ik heb al eea vermeld in het aangeboden topic van aad, maar om dat topic niet te veel te vervuilen, begin ik deze maar even.
Tot van de week hadden we nooit echt problemen met de ax, maar sinds deze week start ie in een keer erg slecht. Soms na 2 of 3 keer pas, soms ook helemaal niet. Ik heb dat ding deze week al 2 x naar huis gesleept omdat ie niet meer wilde starten.
Nu heb ik het volgende al gedaan:
- Accu vervangen (deze leek de oorzaak, omdat de vonkjes erg klein waren en met startkabels startte deze in 1 x. Dit bleek echter eenmalig te zijn,
- Bougie kabels vervangen, bij het checken van de vonk, trokken we er bij 1 van de bougies de koppeling aan de bougie los van de kabel.. Dit heb ik vanavond gedaan, geen succes.
Als ik de auto op contact zet, hoor ik duidelijk een zoem van een paar seconden, dus ik ga ervanuit dat de brandstof pomp niet goed werkt.
Bij het omdraaien van de sleutel doet alles het goed, alleen het blok slaat niet aan en draait dus niet autonoom. Starten verder doet ie niet moeilijk over...
Mijn gevoel is wellicht de bobine of iets anders?? Maar dat weet ik niet zeker. zeker omdat er wel een vonkje is op de bougie. Wellicht toch iets anders???
Ax start niet meer
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Het zou zo kunne zijn dat de vonk niet sterk genoeg is, en als die niet start ruik je dan wel iets van benzine ofzo, Want na een tijdje moet hij toch naar benzine gaan ruiken als je blijft starten en er dus ook benzine bij gespoten word.
Nou ben ik niet super technisch, maar dit check ik ook altijd eerst bij de scooters.
Dus wellicht zou dit ook wel bij auto´s zo kunne zijn. Als je geen benzine ruikt weet je dat het daar aan licht
Nou ben ik niet super technisch, maar dit check ik ook altijd eerst bij de scooters.
Dus wellicht zou dit ook wel bij auto´s zo kunne zijn. Als je geen benzine ruikt weet je dat het daar aan licht
Als je geen brandstof ruikt, moet je der aan gaan denken vanaf de injectie tot aan de tank.
Heb je een bougie sleutel? ik weet niet of het bij auto ook kan maar als je hem start en slaat niet aan, moet je ff kijken of de bougie nat is. als die nat is krijgt die wel brandstof, als die kurk droog is dan is het iets met brandstof toevoer.
maar nogmaals dit is van mij scoote verstand, of dat bij auto zo is weet ik niet zeker. maar tis te proberen toch.
Heb je een bougie sleutel? ik weet niet of het bij auto ook kan maar als je hem start en slaat niet aan, moet je ff kijken of de bougie nat is. als die nat is krijgt die wel brandstof, als die kurk droog is dan is het iets met brandstof toevoer.
maar nogmaals dit is van mij scoote verstand, of dat bij auto zo is weet ik niet zeker. maar tis te proberen toch.
-
- AX Master
dat heb je goed! Dus de benzinepomp werkt naar behoren (i.i.g. qua geluid dan)Terminal wrote:Zoem gevolgd door soort klik is goed.
Hoor je als ik het goed heb de brandstof pomp op druk komen.
Maar heb je je benzine filter al vervangen?? als daar te veel prut in zit, dan kan je pomp het wel doen, maar dan loopt het ook niet echt lekker...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Benzine filter was in februari vervangen dus ook net gedaan. Gister ook nog andere bobine geprobeert, ook geen resultaat.
Helaas, helaas, ik heb hem gister ingeruild... De ax gaat eruit.. na 3.5 jaar trouwe dienst.. BIj thuis komst de auto toch nog even een kus gegeven.......
De huidige velgen en het sportstuur ga ik er weer uithalen en zal ik hier te koop zetten..
We waren al langer aan het nadenken om de ax weg te doen, wegens lekke uitlaat, slechte 2e versnelling en lek dakraam. Nu dit er ook nog bijkomt moet ik best wast doen om eea weer goed te krijgen. Daarbij wilde de vrouw ook graag een wat grotere auto (5 drs).
Helaas, helaas. We hebben nog gekeken naar een Xsara, maar dat mocht het niet zijn. Niet de goede gevonden.
Het is nu een Alfa 146 geworden.. Helaas geen franse, wellicht over een aantal jaar weer.
in ieder geval bedankt voor alle hulp.
Helaas, helaas, ik heb hem gister ingeruild... De ax gaat eruit.. na 3.5 jaar trouwe dienst.. BIj thuis komst de auto toch nog even een kus gegeven.......
De huidige velgen en het sportstuur ga ik er weer uithalen en zal ik hier te koop zetten..
We waren al langer aan het nadenken om de ax weg te doen, wegens lekke uitlaat, slechte 2e versnelling en lek dakraam. Nu dit er ook nog bijkomt moet ik best wast doen om eea weer goed te krijgen. Daarbij wilde de vrouw ook graag een wat grotere auto (5 drs).
Helaas, helaas. We hebben nog gekeken naar een Xsara, maar dat mocht het niet zijn. Niet de goede gevonden.
Het is nu een Alfa 146 geworden.. Helaas geen franse, wellicht over een aantal jaar weer.
in ieder geval bedankt voor alle hulp.
-
- AX Starter
zdfh
zoiets heb ik ook,
beetje gas geven en dan wachten totdat ie borrelt
dan even doorgaan totdat ie blijft borrelen
dan van contact af en na een paar minute slaat ie echt aan.
beetje gas geven en dan wachten totdat ie borrelt
dan even doorgaan totdat ie blijft borrelen
dan van contact af en na een paar minute slaat ie echt aan.
ax:)