Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

v.andriessen wrote:Misschien eens een andere vraag....


Welke zou de motor het meeste koelen???
Mijn gevoel zegt dat dit soort aanpassingen niet wezenlijk helpen om de motor extra te koelen.

En mijn persoonlijke mening is, GEEN op Slopel gelijkende zooi in de motorkap :oops:.

Maar het is en blijft MIJN mening en die doet er eigenlijk helemaal niet toe.

Groetjes, Henk

P.S.
Als je het toch doet neem dan de keuze die je eigenlijk zelf al gemaakt had.
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Henk Bats wrote:
v.andriessen wrote:Misschien eens een andere vraag....


Welke zou de motor het meeste koelen???
Mijn gevoel zegt dat dit soort aanpassingen niet wezenlijk helpen om de motor extra te koelen.

En mijn persoonlijke mening is, GEEN op Slopel gelijkende zooi in de motorkap :oops:.

Maar het is en blijft MIJN mening en die doet er eigenlijk helemaal niet toe.

Groetjes, Henk

P.S.
Als je het toch doet neem dan de keuze die je eigenlijk zelf al gemaakt had.

(y)


Tis alleen maar voor racen hè. Daarna gaat de goeie er weer op.
(misschien wel een kans om de orginele motorkap op te laten knappen)

Het schijnt overigens wel bewezen te zijn dat als je de lucht openingen met de luchtstroom mee laat lopen er meer hete lucht weg kan uit de motor ruimte. Dus ze moeten wel echt funtioneel zijn.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Dan zou ik gewoon de moterkap met ringen achter 2cm omhoog halen.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Drake wrote:Dan zou ik gewoon de moterkap met ringen achter 2cm omhoog halen.
dat is misschien nog beter. Maar daar wordt het ook niet echt mooier van...

ik kan natuurlijk ook gewoon sleuven maken aan de bovenzijde van de motorkap en dan van dat racegaas erachter plakken......
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

v.andriessen wrote:
Drake wrote:Dan zou ik gewoon de moterkap met ringen achter 2cm omhoog halen.
dat is misschien nog beter. Maar daar wordt het ook niet echt mooier van...
Doordat je de motorkap hoger hebt zitten, kun je jou minder goed achter het stuur zien zitten. Dus ik betwijfel of het daar niet echt mooier van wordt......


:wink:
Image Image Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Bossie wrote:
v.andriessen wrote:
Drake wrote:Dan zou ik gewoon de moterkap met ringen achter 2cm omhoog halen.
dat is misschien nog beter. Maar daar wordt het ook niet echt mooier van...
Doordat je de motorkap hoger hebt zitten, kun je jou minder goed achter het stuur zien zitten. Dus ik betwijfel of het daar niet echt mooier van wordt......


:wink:
jij kan het ook niet laten hè
L*L :wink:
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

hey krullebol, mis jij toevallig een steeksleutel van 't merk Wiesemann ? hij is niet van marc, en hij is te vies om van mij te zijn. :P

ennu die luchthapper? kun je ze niet zo monteren dat ze met de 'punten naar binnen staan, en dan met het brede naar buiten, alsof het 2 boze ogen zijn.
*hopelijk begrijp je 'm*
Spreken is goud, Ductape is zilver.

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

2 stuks Lotus 7 style 'louvres'?

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

DuFF wrote:hey krullebol, mis jij toevallig een steeksleutel van 't merk Wiesemann ? hij is niet van marc, en hij is te vies om van mij te zijn. :P

ennu die luchthapper? kun je ze niet zo monteren dat ze met de 'punten naar binnen staan, en dan met het brede naar buiten, alsof het 2 boze ogen zijn.
*hopelijk begrijp je 'm*
en op welke hoogte moeten ze zitten dan?

anders krijg ik het zelfde als Paul en ondanks dat het heel gaaf staat bij paul op z'n auto wil ik niet dezelfde motorkap hebben....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

thv kleppendeksel/ injectiehuis ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

DuFF wrote:thv kleppendeksel/ injectiehuis ?
hmm ik zal er eens een fotootje van maken morgen. Ik mis trouwens een heel map met sleutels. Die liggen nog bij marc.... dus misschien dat die steek sleutel van mij is, maar ik kan me niet herinneren dat er wiessman op stond...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Heb je de kap al eens omgedraaid om te kijken wat de montage opties zijn, ivm de versterkingen aan de binnenkant van de kap, enne 7 is wel vet idd 8)

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Citrosan wrote:Heb je de kap al eens omgedraaid om te kijken wat de montage opties zijn, ivm de versterkingen aan de binnenkant van de kap, enne 7 is wel vet idd 8)
ja zeker, daarom waren dit de optie's.
Alleen de optie om de met de openingen tegenover elkaar te zetten gaat niet lukken door achterliggende openingen.

hmm ook al nummer 7... misschien ga ik dan toch van mening veranderen. Thanks! :D
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

doen vincent. ik ga mijn kap ook bewerken. Zat eigenlijk ook aan deze te denken. Ik vind ze nl gewoon mooi en subtiel. niet patserig oid.
puur functioneel. Hoe --> met de luchtstroom mee id. Die dingen zijn niet om koele lucht toe te voeren maar juist warme lucht af te voeren.
Motorkap omhoog vind ik echt de meest lelijke oplossing die er bestaat. Daarnaast als je dat doet kun je er niet meer overheen kijken dus gebruik gewoon deze dingen maar :wink:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

denny wrote:<snip>
Motorkap omhoog vind ik echt de meest lelijke oplossing die er bestaat.<snip>
NSU 1000 TTS, Fiat 500 Abarth, Fiar 600 Abarth, Fiat 850 Abarth, Renault Dauphine Gordini, Renault 8 Gordini, Simca 1000 Rallye :) :) :)

Kennen jullie die nog?
Hebben wel allemaal de motor achterin.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Motorkap ophogen brengt ook nog een ander gevaar met zich mee. Als er een slang knapt of het blok opblaast, dan kunnen er wel eens wat vloeistoffen vrij komen. Bij een opgehoogde motorkap krijg je die bende allemaal op je voorruit en zie je niets meer. Vaak is die zooi ook vet en dan helpen je ruitenwissers ook niet. (en daar heb je met een auto waar de motor achterin ligt geen last van).
Image Image Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Net filmopnames gehad!! MIJN AX ZIT IN DE FILM!!!!

KICKEN GEK!!!

september op het filmfestival in Utrecht gaan we de boel bewonderen!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Vetjes hoor :music
Altijd meer PK's dan jou!

Bossinkje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 128
Joined: SatMay08, 2010 11:19:34 AM
Location: Enschede

Post by Bossinkje »

Welke film?

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Is die groene Opel Manta eindelijk vervangen? :lol:

Gaaf vincent! we zullen het tegen die tijd wel zien :)

Post Reply