Goedenmiddag,
Ik moet wegens omstandigheden morgen mijn dahsbord demonteren
Nu is de vraag, waar zitten al die rot schroefjes, en moet ik nog stekkers loskopelen? en als laatste vraag is het mogelijk zonder dashbord te rijden?
Groetjes, Jordi
Dashbord Type 2 HELP
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Dashbord Type 2 HELP
Last edited by Happytree on ThuJun03, 2010 1:16:05 PM, edited 1 time in total.
Zonder dashboard kun je gewoon rijden. Aantal schroeven zitten buiten onder je parafaan. Binnen zie je ze wel zitten. Alleen die bij de kachelradiateur zijn wat moeilijk zichtbaar. (Achter je radio kun je er denk bij)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Om mee te beginnen: stuur moet eraf, kap van stuurkolom moet eraf, tellerbak moet eruit;
Buiten onder de parafaan zitten twee moeren;
Uiterst links en rechts onder het dash, tegen de carosserie, zitten twee bouten;
Aan weeszijden van de stuurkolom zitten twee bouten;
Achterin het vak van de radio zitten twee moeren;
De bak onder de middenkolom moet eruit door eerst het bakje eruit te trekken (bovenkant eerst!) en dan zie je twee moeren waarmee de bak aan de standaard vast zit. Let op dat er onder de pookhoes nog een schroef verstopt zit!!
Verwijder de standaard door de twee boutjes die halverwege de standaard zitten alleen los te draaien (hoeven er NIET uit!), twee bouten in de onderkant van het kachelhuis eruit draaien en de moer waarmee de standaard onderaan op de bodem vast zit;
Onderaan het kachelhuis, tussen de twee bouten waarmee de standaard vast zat, zit nog een boutje waarmee het dash aan het kachelhuis vast zit.
Als ik het goed heb, zou 't dash nu helemaal los moeten zijn.
Let echter wel op als het een dash met grote luchtroosters aan de zijkant is, dat er dan twee extra luchtkokers naar het kachelhuis lopen. Deze steken aan de zijkant van het kachelhuis! (En da's een serieuze K#T-klus om die bij terug plaatsen van 't dash weer op hun plek te krijgen! )
Buiten onder de parafaan zitten twee moeren;
Uiterst links en rechts onder het dash, tegen de carosserie, zitten twee bouten;
Aan weeszijden van de stuurkolom zitten twee bouten;
Achterin het vak van de radio zitten twee moeren;
De bak onder de middenkolom moet eruit door eerst het bakje eruit te trekken (bovenkant eerst!) en dan zie je twee moeren waarmee de bak aan de standaard vast zit. Let op dat er onder de pookhoes nog een schroef verstopt zit!!
Verwijder de standaard door de twee boutjes die halverwege de standaard zitten alleen los te draaien (hoeven er NIET uit!), twee bouten in de onderkant van het kachelhuis eruit draaien en de moer waarmee de standaard onderaan op de bodem vast zit;
Onderaan het kachelhuis, tussen de twee bouten waarmee de standaard vast zat, zit nog een boutje waarmee het dash aan het kachelhuis vast zit.
Als ik het goed heb, zou 't dash nu helemaal los moeten zijn.
Let echter wel op als het een dash met grote luchtroosters aan de zijkant is, dat er dan twee extra luchtkokers naar het kachelhuis lopen. Deze steken aan de zijkant van het kachelhuis! (En da's een serieuze K#T-klus om die bij terug plaatsen van 't dash weer op hun plek te krijgen! )
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
...en achterin de hoek achter de zekeringkast zitten en boel kabels en stekkers. Die moet je ook ff allemaal los maken. Vergeet daarbij niet de grote ronde stekker die in de connector steekt die vast zit in de zijkant van de carosserie. Is zo'n zelfde soort stekker als die van de motorkabelboom bovenop de versnellingsbak en heeft dus ook zo'n schroefring die je los moet draaien.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Zit er ergens een startonderbreker ofzo. Slaat je benzine pomp nog aan als je het contact zonder dashboard op stand 2 zet.
Moet gewoon starten zonder dash. Zelf mijn motor buiten de auto laten lopen. Dus zonder auto en zonder dash. Kabelboom van het dashboard wel gewoon aangesloten? Die ronde stekker dus aan de zijkant bij je bestuurders deur.
Moet gewoon starten zonder dash. Zelf mijn motor buiten de auto laten lopen. Dus zonder auto en zonder dash. Kabelboom van het dashboard wel gewoon aangesloten? Die ronde stekker dus aan de zijkant bij je bestuurders deur.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Nope, start NIET zonder dash!
Er loopt vanuit de grote ronde stekker aan de dash draadboom een korte gele draad met enkelpolige rode stekker naar een andere gele draad met enkelpolige rode stekker. Die draad is voor de voedingsspanning naar de brandstofpomp!
Oftewel: zonder dash mis je die verbinding en doet de pomp nix, en dus zal de auto ook nooit aanslaan.
Er loopt vanuit de grote ronde stekker aan de dash draadboom een korte gele draad met enkelpolige rode stekker naar een andere gele draad met enkelpolige rode stekker. Die draad is voor de voedingsspanning naar de brandstofpomp!
Oftewel: zonder dash mis je die verbinding en doet de pomp nix, en dus zal de auto ook nooit aanslaan.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!