1.1 carb naar 1.4 carb
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 47
- Joined: FriFeb27, 2009 12:50:51 PM
- Location: capelle a/d ijssel
- Contact:
1.1 carb naar 1.4 carb
hallo weten jullie of een 1.1 carb te vervangen is naar een 1.4 wat heb ik allemaal nodig....alvast bedankt
ax 1.1 carb ...1989
Nou euh... om te beginnen een andere motor?
En dan hebben we het wel over een echte 1.4 GT carb neem ik aan?
Dan zoek je dus een K2A of K2B motorblok compleet met carburateur.
Maar dan heb je nog niet hetzelfde als een échte GT...., zitten ook nog wel wat kleine andere verschillen in (niet motorisch).
Eenvoudiger advies is dan het zoeken van een complete 1.4 GT carb..., maar die zijn moeilijk te vinden hoewel er toevallig onlangs een paar tevoorschijn zijn gekomen.... en nu binnen de club rondrijden.
En dan hebben we het wel over een echte 1.4 GT carb neem ik aan?
Dan zoek je dus een K2A of K2B motorblok compleet met carburateur.
Maar dan heb je nog niet hetzelfde als een échte GT...., zitten ook nog wel wat kleine andere verschillen in (niet motorisch).
Eenvoudiger advies is dan het zoeken van een complete 1.4 GT carb..., maar die zijn moeilijk te vinden hoewel er toevallig onlangs een paar tevoorschijn zijn gekomen.... en nu binnen de club rondrijden.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Heb je aandelen bij de Shell?rem-jo wrote:nee dat bedoel ik niet echt gewoon grotere carb op een 1.1
Want je brandstofgebruik zal in iedergeval best wel wat hoger worden.
Volgens mij past een 1.4 carb niet op een 1.1 inlaatspruitstuk.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
als jouw 1.1 carb zoveel verbruikt klopt er niets van je afstelling.
Ik weet niet wat Bossie gemiddeld draait met zijn huidige setup maar in Nigel haalde ik gemiddeld 1:14/15 met een 1.4 GT carburateur met Kent-Cams nokkenas, K&N open-luchtfilter en grotere sproeier. Die nokkenas en K&N combi zit nu in zijn auto.
En daarmee trek je de straatstenen uit de weg!
Ik weet niet wat Bossie gemiddeld draait met zijn huidige setup maar in Nigel haalde ik gemiddeld 1:14/15 met een 1.4 GT carburateur met Kent-Cams nokkenas, K&N open-luchtfilter en grotere sproeier. Die nokkenas en K&N combi zit nu in zijn auto.
En daarmee trek je de straatstenen uit de weg!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
ik heb ooit een grotere carb op me 1.1 geschroefd. Liep eenmaal warm best aardig snel
http://www.youtube.com/watch?v=QtFHrYEFDX8
http://www.youtube.com/watch?v=fhowcQNySgs
Was wel niet zuinig nee...
edit; zorg wel dat je het dikke model uitlaatpijp hebt. Schijnt te schelen (was bij mij het geval)
http://www.youtube.com/watch?v=QtFHrYEFDX8
http://www.youtube.com/watch?v=fhowcQNySgs
Was wel niet zuinig nee...
edit; zorg wel dat je het dikke model uitlaatpijp hebt. Schijnt te schelen (was bij mij het geval)
Dat is onder het logische motto dat wat erin gaat er ook weer uit moet.citrofenwick wrote:.....
edit; zorg wel dat je het dikke model uitlaatpijp hebt. Schijnt te schelen (was bij mij het geval)
Met een grotere carburateur ga je niet alleen meer brandstof in de motor gieten maar ook potentieel meer lucht... en dat moet er dus weer uit.
Veel van de pk's worden bepaalt door de restricties in de uitlaat, is 1 van de redenen waarom een katalysator ook ongunstig is voor het vermogen.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Dat varieert van 1:12,7 tot 1:7,86. Maar dat komt vooral omdat er veel korte stukjes mee gereden wordt en de choke nog wel eens open blijft staan.2Black wrote:...Ik weet niet wat Bossie gemiddeld draait met zijn huidige setup maar in Nigel haalde ik gemiddeld 1:14/15 met een 1.4 GT carburateur met Kent-Cams nokkenas, K&N open-luchtfilter en grotere sproeier. Die nokkenas en K&N combi zit nu in zijn auto.
En daarmee trek je de straatstenen uit de weg!